Gå til innhold

Dere som hadde utskrapning pga ma/sa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk dere svar på hva som gjorde at babyen døde ? Jeg fikk beskjed om at de sendte det inn til en histologisk prøve.

 

Anonymous poster hash: 3a801...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk spm om vi ønsket obduksjon, og takket ja med tanke på evt nytt svangerskap og om det kunne være fare for at det skulle skje igjen. Den lille var død rundt uke 15. Fikk dessverre ikke vite årsaken, og det er vel bare ca halvparten av sakene de finner årsaken til. De tok også en del blodprøver av meg, men fant ingen forklaring der heller. Det siste pga at jeg har hatt tidlige SA tidlig i svangerskap og derfor kom i gruppen som har rett til utredning for habituell abort. Vet ikke om det er obduksjon de gjør i deres tilfelle, men de burde kunne forklare deg litt om det og hvor lang tid det kan ta. Jeg tror dessverre at det kan ta en del måneder. På gyn poliklinikken ved sykehuset her fikk jeg snakke med legen et par ganger på tlf for å stille slike spørsmål som gjerne dukket opp etter at jeg var skrevet ut. Da rapporten kom fikk vi en time hos gyn der de forklarte rapporten. Hvis du lurer på hva de gjør i ditt tilfelle kan du jo ringe og høre om det er mulig å gå mer informasjon. Ønsker deg uansett lykke til, tøffe tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fikk egentlig ikke vite noe som helst, annet enn at spontanaborter er vanlig, og det var ikke min feil. Ikke noe jeg ikke visste fra før (følte det var min feil da...) Vil tro at det var morkaken, navlestrengen det var noe galt e.l., dagen før jeg spontanaborterte var jeg på ultralyd og fikk se et bittelite hjerte som banket.. Mistet da jeg var 11+4.

 

Så grugleder meg til jeg forhåpentligvis blir gravid igjen... Gruer meg til de første mnd, gleder meg til å kjenne spark, fødselen og å få en baby <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...