Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Fødte for 4 dager siden. Hadde en helt fantastisk fødsel hvor jeg klarte å beholde kontrollen hele veien. Kort styrtfødsel, men ingen traumatiske opplevelser eller noen form for komplikasjoner. Siste døgnene gråter jeg når jeg tenker på fødselen, hele forløpet surrer om igjen og om igjen i hodet mitt; alle tanker og ord som ble sagt under fødselen. Tenker på alt jordmor sa og gjorde... Føler meg som verdens heldigste som har baby, men samtidig trist og tom innvendig.. Snakket såvidt med jordmor dagen etter fødsel, men da hadde jeg ikke disse tankene/følelsene, så sa at jeg ikke hadde noen spm eller tanker omkring fødselen annet enn at "det gikk så fort og så bra" ... Barseltårer har kommet for fullt, men er det "vanlig" å kjenne på sånne tanker/følelser? Anonymous poster hash: cf58a...a37
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Helt vanlig Anonymous poster hash: f6919...a7e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Jeg var også litt uforklarlig trist etter mitt barns fødsel som var en relativt ukomplisert styrtfødsel. Jeg innså etter en stund at det dreide seg om at jeg hadde hatt en fødselsopplevelse som ikke lignet på det jeg hadde forventet. Jeg hadde ikke fått gjort det jeg hadde planlagt, hadde ikke hatt spesielt vondt og selv om det hadde vært helt fantastisk å få barnet opp på brystet hadde jeg ikke den store fødselsopplevelsen mange snakker om. Når disse følelsene kom samtidig med barseltårene så ble det litt surv, men mest så var jo dette hormonelt og etter noen få dager var det glemt. Anonymous poster hash: 364ef...e02
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Syns det er så rart å føle meg tom og trist for at fødsel er over ... Kanskje fordi jeg har gledet meg så lenge til fødsel, hatt mange tanker og ønsker om forløpet ... Så gikk alt så utrolig fort at vi rakk ikke noe... Lei meg fordi fødsel er over, vil oppleve det igjen ... Så rare tanker/ følelser ... Anonymous poster hash: cf58a...a37
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Hadde det også sånn etter en styrtfødsel. Gikk så for at jeg ikke fikk med meg hva som skjedde og husker ikke så mye heller. Vi fungerer på den måten at vi prøver å "tette" hullene i hukommelsen og skape mening i det vi gjør så det er jo helt normalt at det blir sånn. Det er derfor man har debrief etter fødsel og etter traumatiske hendelser fordi man skal kunne få svar på det man grubler på/er borte. Dette er viktig, og tror det blir undervurdert i mange tilfeller, spesielt i de tilfellene der man reiser fort hjem fra sykehuset. Du kan ta en ny samtale med jordmor og du kan eventuelt be om utskrift av journal (om det kan gi mening). Anonymous poster hash: 4fd9b...e45
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Hadde det også sånn etter en styrtfødsel. Gikk så for at jeg ikke fikk med meg hva som skjedde og husker ikke så mye heller. Vi fungerer på den måten at vi prøver å "tette" hullene i hukommelsen og skape mening i det vi gjør så det er jo helt normalt at det blir sånn. Det er derfor man har debrief etter fødsel og etter traumatiske hendelser fordi man skal kunne få svar på det man grubler på/er borte. Dette er viktig, og tror det blir undervurdert i mange tilfeller, spesielt i de tilfellene der man reiser fort hjem fra sykehuset. Du kan ta en ny samtale med jordmor og du kan eventuelt be om utskrift av journal (om det kan gi mening). Anonymous poster hash: 4fd9b...e45 Hva gjorde du for å "komme videre"? Anonymous poster hash: cf58a...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå