Gå til innhold

Foranliggende morkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var nettopp innlagt i uke 26 pga. blødninger. "Delvis foranliggende morkake". Kjenner at jeg kan bli mer eller mindre tullete av å sitte hjem hele dagen, og vurderer å gå tilbake på jobb, 2 uker etter blødningen. Har en sittestillende jobb, så ingen løfting og lite stress.  Hva har dere blitt anbefalt?

Jordmoren sa at siden morkaken ikke hadde flyttet på seg i uke 26 så kommer jeg nok mest sannsynlig til  å måtte ta keisersnitt rundt uke 37.  :mellow:

Noen andre som har erfaringer rundt dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som har foranliggende morkake går det bra med. De fleste flytter seg oppover, spesielt når den er delvis foranliggende. Det vil si at den kun dekker noe av åpningen og ikke helt. Du er bare i uke 26 og det er ennå tidlig den kan fortsatt flytte seg og det vil den nok mest sannsynligvis gjøre siden det er delvis! Hva slags jordmor leger er det du har som allerede nå sier at du må ta keisersnitt? Er det noen spesiell grunn til at de allerede har bestemt det? Høres rart ut. Min flyttet seg ikke før i uke 30 og før det fikk jeg hele tiden beskjed om at i de fleste tilfellfeller ville gjøre det, over 90%.

Vis den ikke skulle gjøre det vil det nok gå fint allikevel :)

Skrevet

Det var en lege på KK som sa det. Jeg var ikke sikker på om jeg hørte riktig så jeg spurte to ganger. Er du helt sikker på at den ikke kan flytte på seg, jeg er har jo delvis foranliggende.. Svaret ble ja, jeg var så langt på vei at dette ble mest sannsynlig keisersnitt. Men høres bra ut at den kan flytte seg så sent som 30 uker og. Da får jeg ikke helt panikk om den ligger feil på 28 ukers kontrollen :)

Skrevet

Det var en lege på KK som sa det. Jeg var ikke sikker på om jeg hørte riktig så jeg spurte to ganger. Er du helt sikker på at den ikke kan flytte på seg, jeg er har jo delvis foranliggende.. Svaret ble ja, jeg var så langt på vei at dette ble mest sannsynlig keisersnitt. Men høres bra ut at den kan flytte seg så sent som 30 uker og. Da får jeg ikke helt panikk om den ligger feil på 28 ukers kontrollen :)

Det er i uke 32 kontrollen de egentlig skal avgjøre om det blir k eller ikke for det er mulig at den kan flytte på seg helt til den tid. Men det må være en grunn til at de sier at den ikke kan flytte seg allerede nå da kanskje :-D ellers så har du bare en sløv lege :-D uansett lykke til :)

Skrevet

Det er i uke 32 kontrollen de egentlig skal avgjøre om det blir k eller ikke for det er mulig at den kan flytte på seg helt til den tid. Men det må være en grunn til at de sier at den ikke kan flytte seg allerede nå da kanskje :-D ellers så har du bare en sløv lege :-D uansett lykke til :)

takker :), er nok bare en sløv lege. skal ikke være noe unikt med min situasjon så vidt jeg vet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...