Gå til innhold

Hvordan var jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var din jordmor?

Var du fornøyd? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg var fornøyd med min. Hun "dullet" ikke med meg og det passet meg bra, ettersom jeg ikke liker det. Da jeg ropte litt en gang pga følte jeg ikke hadde kontroll på hva som skjedde, var før jeg begynte å presse, sa hun "du trenger ikke å rope sånn". Etter det var jeg helt rolig. Ropte/skrek ingenting mens jeg presset. Fokuserte bare på pusten.

Anonymous poster hash: 19364...290
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en jævel av jordmor som kjeftet på meg fordi jeg hylte (hadde dobbeltrier i 13 timer, og har veldig lav smerteterskel fra naturens side, så jeg klarte ikke å la være å skrike uansett hvor mye jeg prøvde. Følte at da brukte jeg alle kreftene for å holde igjen skriket, i stedet for å la det gå). Hadde også ei som var utrolig usympatisk og sa jeg måtte stå på beina oppreist med 9 til 10 cm åpning for å få barnet ned i bekkenet, etter at jeg falt på gulvet 2 ganger og sa at dette fungerer ikke fordi beina mine ikke bærer meg lenger, så fikk jeg beskjed at jeg var en egoist som ikke tenkte på barnet mitt.

Hadde også flere veldig hyggelige, hjelpsomme og forståelsesfulle jordmødre under mine 3 fødsler.

Anonymous poster hash: 1315e...e2b
Skrevet

Jordmor på hs var en smule "hippieaktig".. Levde på blomster og fuglelyder..

Jordmor på sykehuset under fødsel var helt grusom. Bedrevitende ovenpå kjerring som ikke trodde at fødselen var i gang, siden jeg tross alt bare var en hysterisk førstegangs.. Fikk en tirade om at det var dårlig gjort å komme så fort på sykehuset når fødselen ikke ville være over på minst 3døgn og de ikke kunne gjøre noe. Ikke hadde jeg nok vondt heller.. 45min senere fødte jeg! Og jeg hadde vondt! Helt jævlig vondt! Hadde det ikke vært for at jeg begynte å silblø, så hadde de sendt meg hjem. Da ble det fart på sakene, og samboer ble sendt ut etter både lege og barnepleier.

Andre gangen fikk jeg en fantastisk jordmor som gjorde alt hun kunne for at denne fødselen skulle gå bedre. Var under overvpking hele tiden, hun ville nesten ikke gå fra rommet selv om det var kaos på resten av avd (9andre fødsler på samme kveld), forklarte alt, sjekket ofte, og hadde roen.. Godt for oss. og gjorde alt for at vi ikke skulle stresse. :)

Anonymous poster hash: 4a4a4...781
Skrevet

Har født 3 ganger og alle gangene har jeg hatt veldig gode jordmødre. Den første var en rolig og erfaren eldre dame, den 2 var en ung, positiv og rolig. Men det tredje jeg hadde var helt fantastisk. Hun var jordmoren jeg hadde drømt om ! Hun gjorde alt hun kunne for å hjelpe meg. Å ta epiduralen lå dypt inne hos meg, men når hun anbefalte meg å ta den, gråt jeg av lettelse. Hun var også den eneste som kom å besøkte meg på barsel for å prate om fødselen.

Skrevet

De jeg hadde var supre :) Hun første kom jo i en situasjon med oss som var uutholdelig, fødsel i uke 20/21, hun gråt vel mer enn meg, totalt fortvilet (hennes første møte med en slik situasjon) men kunne nok ikke blitt mer passet på eller fått mer hjelp, enn hun ga <3 Hun var også med på fødselen til sønnen vår, ble veldig spesielt, sist tok hun imot ungene våre som døde, nå en sønn som levde, og hun var utrolig god støtte for oss, når jeg var sliten og følte jeg ikke klarte mer, minnet hun meg på kreftene jeg hadde når jeg fødte tvillingene våre, når all energi forlot meg, når presseriene sluttet, og jeg fant krefter nok til å presse for egen maskin, det ga meg nok krefter til å holde ut fødselen til sønnen vår <3
Hun som var med under fødselen til jenta, hun var eldre, bestemt, og sta som et esel ;) fra jeg var 3 cm, til fødselen var over gikk det 13 minutter.. Når hun skulle ha meg over på fødestua, og jeg stoppet opp og ikke klarte mer, så viste den smilende eldre dama en helt annen side, noe som hjalp meg å komme inn på fødestua, rakk aldri å legge meg ned på sengen vel og merke, men kom da på rett rom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...