Gå til innhold

Hvor viktig er det at de under 1 år er ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere som har barn under 1 år de ute. Er litt ute når vi skal fra A-B og når vi tar en liten gåtur rett utenfor. Men sjeldent mer enn ett kvarter per dag. Han sover inne. Gutten er 8 mnd. Tenker at vi er mer ute etter hvert som det blir mildere, men er fortsatt kald vind.

Anonymous poster hash: 36a9f...28b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra med frisk luft :) Kan han sove litt ute?

Anonymous poster hash: 804f7...118
Skrevet

Hvor mye har dere som har barn under 1 år de ute. Er litt ute når vi skal fra A-B og når vi tar en liten gåtur rett utenfor. Men sjeldent mer enn ett kvarter per dag. Han sover inne. Gutten er 8 mnd. Tenker at vi er mer ute etter hvert som det blir mildere, men er fortsatt kald vind.

Anonymous poster hash: 36a9f...28b

Min lille har alltid vært mye ute, mest pga storesøster må jo ut. Så lille har slltid vært med. Men så små som 8 mnd MÅ ikke ut å leke hver dag nei. En gåtur bare.

Anonymous poster hash: 08a38...420

Skrevet

min jente vil fortsatt ikke være ute når det er kaldt. Tvinger henne ikke.

Forrige vinteren var vi ikke ute for å være ute noenting. Nå er hun 2,5 og ønsker å være ute når det er mildt.

Skrevet

Mine unger har sovet ute på daglig basis siden de var noen dager gamle, sommer som vinter. Belønningen har vært at de "aldri" har vært syke, mens ungene til noen venner av oss, som aldri har sovet ute, er syke hele tiden, og ikke liker de å være ute, heller. Mine unger er masse ute.

Anonymous poster hash: 39c37...dc1

Skrevet

Å være ute er sunt for helsen og utviklingen!

Jeg hadde hatt mitt barn med på 6 fjellturer da han var 8 mnd.

Anonymous poster hash: d583b...690

Skrevet

Forrige vinteren var vi ikke ute for å være ute noenting. Nå er hun 2,5 og ønsker å være ute når det er mildt.

Dere var aldri ute og gikk tur, ake eller noe?

Anonymous poster hash: 3e12a...73f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var ute fra han var født i juli til det ble kaldere utover høsten. Ute hele dagen. På høst og vinter er vi og mye ute og har vært det hele tiden. Nå er minste halvannet og vi er ute i helgene, også er han stort sett ute i barnehagen hver dag. Drar på grilltur, tur på stranda... alltid noe å finne på :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og alle ungene har alltid sovet ute

Skrevet

Jeg har barn på 11 mnd, er så og si aldri ute. Burde vel lagt ut på dagtid, men legger heller i sprinkelseng med ull og vinduet åpent. Er vel bra med frisk luft, men tror ikke det er noe å stresse med enda, det viktigste i den alderen er omsorg og et trygt fang. Snart er våren her og da er det mer fristende for alle å gå ut ;)

Anonymous poster hash: cf012...319
Skrevet

Hva gjør dere når det er skikkelig kaldt og hun skal i barnehagen (hvis hun går der da)?

Anonymous poster hash: e7d14...2d1

Skrevet

Mine unger har sovet ute på daglig basis siden de var noen dager gamle, sommer som vinter. Belønningen har vært at de "aldri" har vært syke, mens ungene til noen venner av oss, som aldri har sovet ute, er syke hele tiden, og ikke liker de å være ute, heller. Mine unger er masse ute.

Mine barn har sovet inne, ute bare dersom vi har gått tur i sovetiden. De har aldri vært syke. Hvordan forklarer du det?

Anonymous poster hash: 33849...f45

• 3 uker senere...
Skrevet

Dere var aldri ute og gikk tur, ake eller noe?

Anonymous poster hash: 3e12a...73f

Vi gikk litt tur men da satt hun innpakket i vognen. Å ake likte hun ikke, ble veldig redd. Jeg var lik som barn men ble bedre med alderen.

Skrevet

Hva gjør dere når det er skikkelig kaldt og hun skal i barnehagen (hvis hun går der da)?

Hun går ikke i barnehagen.

Har ikke noe problem å gå ut for å dra noe sted men likte ikke å leke ute.

Skrevet

Da får hun det tøft når hun begynner i barnehage!

Da er de ute minst en time uansett hvor mye det regner!

Jeg ville begynt med engang å tøffe hun opp før hun begynner i barnehage.

Anonymous poster hash: c8951...6f0

Skrevet

Hva gjør dere når det er skikkelig kaldt og hun skal i barnehagen (hvis hun går der da)?Anonymous poster hash: e7d14...2d1

Det er ikke så rart at hun ikke liker å være ute når hun ikke er vant til det...

Anonymous poster hash: c8025...c8a

Skrevet

Hva gjør dere når det er skikkelig kaldt og hun skal i barnehagen (hvis hun går der da)?Anonymous poster hash: e7d14...2d1

Det er ikke så rart at hun ikke liker å være ute når hun ikke er vant til det...

Anonymous poster hash: c8025...c8a

Nettopp..

Å hun bør venne seg til å være ute når det er kaldt,for barnehagen holder seg ikke inne bare fordi det er noen minusgrader.

Skal være ganske kaldt før barnehagen holder seg inne.

• 4 uker senere...
Skrevet

Da får hun det tøft når hun begynner i barnehage!

Da er de ute minst en time uansett hvor mye det regner!

Jeg ville begynt med engang å tøffe hun opp før hun begynner i barnehage.

Hun får ta det i sitt eget tempo. Skal ikke starte før hun er 4 så hun har tid nok.

Fra ifjor til i år har hun forandret sitt syn på det å være ute veldig og vi har vært ute mer i vinter enn ifjor.

Alle er ikke like og passer ikke i samme mal.

Skrevet

Mine barn har sovet inne, ute bare dersom vi har gått tur i sovetiden. De har aldri vært syke. Hvordan forklarer du det?

Anonymous poster hash: 33849...f45

Da har du vært heldig, og at du har barn med godt immunforsvar. De "inne-ungene" jeg nevnte, er alltid snørrete, får feber annenhver uke og er generelt mye syke. Ikke liker de å være ute heller, og er dårlige til å leke. iPad, iPad, iPad. Særlig den ene har bl.a. på grunn av dette også ekstremt dårlig motorikk. Alle barn bør være ute, både i lek og for å sove. Det finnes ikke noe bedre enn å sove ute, skulle gjerne gjort det selv i mye større grad enn det jeg gjør.

Skrevet

Jeg har stor tro på at det er bra å være mye ute, også for de små. I tillegg er det mye spennende å se på ute, inne blir de fort vant med hvordan ting er. Var ute hver dag i permisjonen, trillet tur mens barnet sov (barnet sov bedre og jeg fikk mosjon, vinnvinn) og lekte ute fra hun var 5 måneder. Hadde med tepper og skinn som hun lå på, pratet masse om det vi så og gjorde generelt det samme som vi ville gjort inne. Fra hun kunne krabbe har hun elsket å være ute, er jo så mye å utforske! 

Skjønner ikke helt at folk gidder å være inne hele dagen med barn. Har nok et inntrykk av at innemennesker er late og tafatte, og slike vaner læres jo videre til neste generasjon. Hvis det er skikkelig dårlig vær holder vi oss inne også, men litt snø, vind eller regn tåler vi jo, og det er ekstra godt å være inne i dårlig vær hvis man har vært ute og kjent litt på det først! 

Anonymous poster hash: ea218...23a
Skrevet

ute hver dag

Anonymous poster hash: d45a6...6d4
Skrevet

Dette handler jo ikke bare om barna, men om mødrene og. Dere som er i permisjon og bare er innendørs, blir dere ikke innmari trøtte og sløve?

Anonymous poster hash: 10a4e...94d

Skrevet

Jeg synes det er viktig med frisk luft både for liten og stor. Fra 1 ukes alder har vi stort sett trillet en tur hver dag, nå er han 13 mnd. Går minst en halvtime, gjerne 1-1,5 time. Har også vært ute på akebrett når det har vært snø, satt litt i sandkassa osv.

Anonymous poster hash: aa56b...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...