Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Har styremedlemmer i borettslag taushetsplikt? Tenker da i forhold til de som er utenfor styret, og de som ikke bor i borettslaget generelt. Jeg var på besøk her for noen dager siden, og fikk da høre ting om andre beboere i borettslaget her vi bor. Jeg synes ikke det var helt greit, det er ikke noe jeg har noe med. Jeg trodde styremedlemmene hadde taushetsplikt. Anonymous poster hash: 9dfcf...e95
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 De har taushetsplikt ja så de kan ikke uttale seg om andre beboere og saker som er sendt inn og lignende. Ville gitt beskjed til vedkommende som kom med slike opplysninger. Har selv vært styreleder i borettslag og kunne da selvsagt ikke uttale meg om saker og beboere til andre. Anonymous poster hash: bf9c6...064
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 De har taushetsplikt ja så de kan ikke uttale seg om andre beboere og saker som er sendt inn og lignende. Ville gitt beskjed til vedkommende som kom med slike opplysninger. Har selv vært styreleder i borettslag og kunne da selvsagt ikke uttale meg om saker og beboere til andre. Anonymous poster hash: bf9c6...064 Takk for svar Anonymous poster hash: 9dfcf...e95
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 De har ingen juridisk taushetsplikt, men takt og tone tilsier selvsagt taushetsplikt. Anonymous poster hash: 485bd...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå