Gå til innhold

Bytting av bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pr idag ett Cybex Aton sete med base som går opp til 9kg. Han er nå 8,4 så vi må gå over på ett større etterhvert.

Hvilket sete er best å velge til de minste?

Anonymous poster hash: c95ba...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HTS BeSafe iZi isofix - ingen over, ingen ved siden!

(jeg er autorisert bilstolforhandler ;) )

Anonymous poster hash: fedd0...333

Skrevet

Jeg har ikke mulighet til isofix i den "gamle" bilen min..... :( men base må jeg ha.....

Skrevet

BeSafe har d setet til å feste med vanlig trepunktssele i bilen også! :)

Sjelden man har base på neste trinns sete... Den str er seter for fastmontering i bil.

Skrevet

OK, så BeSafe er det beste å velge altså? Hører "alle" snakker om dette merke, så da får jeg stole på at det er bra. ;)

Skrevet

OK, så BeSafe er det beste å velge altså? Hører "alle" snakker om dette merke, så da får jeg stole på at det er bra. ;)Anonymous poster hash: c95ba...a10

Eneste stolen som er ekstremtestet! (tåler myyye mer enn d den er godkjent til!)

Skrevet

Eg er veldig glad i cybex sirona. Både ettåringen og treåringen sit veldig komfortabelt i det.

Skrevet

Jeg selger også bilstoler, og anbefaler deg Besafe izi Plus siden du ikke har isofix. I denne stolen kan barnet ditt sitte trygt bakovervendt lenge (stolen går opp til 25 kg og har lang i ryggen). Hvordan er plassen i bilen din?

Anonymous poster hash: 3942a...f8b
Skrevet

Eg er veldig glad i cybex sirona. Både ettåringen og treåringen sit veldig komfortabelt i det.

Hi har ikke isofix, og kan ikke bruke Cybex Sirona. Men er veldig godt sete da, bare dumt mange ikke kan sitte i det til anbefalte 4 år, er kortere i ryggen enn Besafe. Men anbefaler det virkelig til de med forholdsvis små unger. :)

Skrevet

Dummeste jeg hører.. Vi har både besafe og cybex, og barnet har like god plass i sironaen. Sitter dessuten bedre i det, sammenlignet med besafe. Isofix er nødvendig da, så uansett ikke aktuelt for ts dessverre.

Anonymous poster hash: 0c4c1...9e6

Skrevet

Dummeste jeg hører.. Vi har både besafe og cybex, og barnet har like god plass i sironaen. Sitter dessuten bedre i det, sammenlignet med besafe. Isofix er nødvendig da, så uansett ikke aktuelt for ts dessverre.

Sier dette utfra kunder med Cybex Sirona som kommer og må skifte stol tidligere enn de med Besafe. Vi ser også det tydelig når vi prøver barn i stolene. Samt at vi måler ryggen på de ulike stolene. Etterhvert kommer Sirona i ny versjon med lenger rygg heldigvis. Så at det er det dummeste du hører virker rart for meg, jeg har jo mye erfaring med dette. Tenker du kanskje på beinplass..? 

Skrevet

Våres store 2 åring, akkurat blitt det også. Har mindre plass i cirona sete, enn i besafe sete. Ryggen er lavere på det sete. Men dette er min erfaring.

Skrevet

Tenker mest på selefestet. Selene på besafe har ikke noe høyere feste ved skuldrene enn sirona. Vet at selene kan gå litt nedenfor skuldrene når barn sitter bakovervendt, men er en grense for hvor langt ned. På barnet vårt går nå selene "kant i kant" med skuldrene på begge seter, selv på høyeste justering. Da sier det seg selv at besafe ikke vil passe lenger enn sirona...!?

Skrevet

Våres store 2 åring, akkurat blitt det også. Har mindre plass i cirona sete, enn i besafe sete. Ryggen er lavere på det sete. Men dette er min erfaring.

Da lurer jeg på hvor stor deres store toåring er?

Skrevet

Tenker mest på selefestet. Selene på besafe har ikke noe høyere feste ved skuldrene enn sirona. Vet at selene kan gå litt nedenfor skuldrene når barn sitter bakovervendt, men er en grense for hvor langt ned. På barnet vårt går nå selene "kant i kant" med skuldrene på begge seter, selv på høyeste justering. Da sier det seg selv at besafe ikke vil passe lenger enn sirona...!?

Dette er ikke min erfaring, hvilke modeller av stolene har du, tenker mest på hvilken Besafe? Skal sjekke selefestene på modellene vi har der jeg selger :) Men som sagt, er jo ikke uten grunn jeg sier det jeg gjør (prøver barn i setene og sammenligner). Så dette du sier satte meg virkelig i stuss. Selv Cybex forhandleren jeg har fått opplæring fra her iNorge har sagt stolen er litt kortere enn f.eks. Besafe. Derfor jobber de med en ny versjon nå, tror den kommer i høst. (Har allerede blitt forlenget en gang før).

Skrevet

Dette er ikke min erfaring, hvilke modeller av stolene har du, tenker mest på hvilken Besafe? Skal sjekke selefestene på modellene vi har der jeg selger :) Men som sagt, er jo ikke uten grunn jeg sier det jeg gjør (prøver barn i setene og sammenligner). Så dette du sier satte meg virkelig i stuss. Selv Cybex forhandleren jeg har fått opplæring fra her iNorge har sagt stolen er litt kortere enn f.eks. Besafe. Derfor jobber de med en ny versjon nå, tror den kommer i høst. (Har allerede blitt forlenget en gang før).

Vi har besafe izi kid x3. Og sirona 2013 modellen, altså etter den første forlengelsen.

Skrevet

Ok, den har vi ikke i sortimentet

Vi har besafe izi kid x3. Og sirona 2013 modellen, altså etter den første forlengelsen.

Ok, vi har ikke Kid X3 i sortimentet nå, får måle på I-size og Plus - godt mulig de er litt lengre.

Skrevet

Besafe izi plus er en kjempegod stol. Litt plasskrevende, men mine har sittet godt i den fra 5 mnder til 5 år :)

Skrevet

Vi har pr idag ett Cybex Aton sete med base som går opp til 9kg. Han er nå 8,4 så vi må gå over på ett større etterhvert.

Hvilket sete er best å velge til de minste?

vi har ikke isofix og har Besafe iziplus, 0-25 kilo. Bytta når jenta var 8 mnd og ca 8,2 kilo. 

Anonymous poster hash: ea79b...502

Skrevet

Såvidt meg bekjent går Cybex Aton opp til 13 kg, som de andre babysetene også gjør.

Men hvor gammel er babyen? det kan også være greit å vite før man anbefaler en stol, er ikke alle stoler som er like gode til en på f eks 6 mnd som en på 1 år.

Anonymous poster hash: 5ce08...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...