Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 vannkopper x 3. De tre yngste fikk det uheldigvis i tur og orden nå i Jan/feb. Den ene med komplikasjoner... Tilsammen 20 syk barn dager. Nå har eldstebarnet fått påvist dobbeltsidig lungebetennelse. Vært innlagt på sykehus i 4 dager og er nå kommet hjem. Så langt 7 sykt barn dager... 27 sykt barn dager før feb er over og de tre neste blir brukt opp denne uken. Nå går influensa og omgangssyke for fullt. Krysser fingre og tær. Nå får vi igjen for at ungene holdt seg friske i hele fjor... Blir ikke mye ferieuker i å... Anonymous poster hash: 5c957...402
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Kjedelig det der. Hugser de tre yngste fikk vannkopper rett etter hverandre for noen år siden. Heldigvis hadde jeg fri uansett da. Vi har merkelig nok kun brukt 2 i år. Anonymous poster hash: fc0f0...0fa
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 vi har også brukt mange sykedager allerede.. og vi har ikke hatt vannkopper eller noe skikkelig i hus i det hele tatt.. bare småsjuke unger med litt feber og diare.. blir gal! Anonymous poster hash: d675d...9fa
Mammatassar Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Ulønnet velferdspermisjon her nå, for å spare noen sykedager til utover i året. Vil ikke bruke feriedager på sykdom, om jeg kan unngå. Usikker på om det var en lur idé, men føles veldig befriende. Barnesykdommer, influensa og omgangssyke.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Hvordan gjør dere det når de er brukt opp? Vi har bl.a et barn som skal på sykehuset og operere i mai. I info fra sykehuset står det at vi må regne med 5 liggedøgn på sykehus, men det er vel ikke nok til å få "dagpenger" på sykehuset? (glemt hva det heter) Bruker dere feriedager eller fri uten lønn? Svigers bor i nærheten, og friske svigermor på 53 år er hjemmeværende. Svigerfar jobber døgnet rundt. Vi har ved et par anledninger spurt svigermor om hun kan steppe inn, men hun er "ferdig med barn" og dessuten er det "alt for tidlig å stå opp"... Ikke en eneste gang har hun passet barna... Mine foreldre bor i nord og vi bor i sør så de kan ikke steppe inn som barnevakter på kort varsel. Min mor skal søke permisjon (uten lønn) fra sin jobb for å trå til når datteren vår skal opereres. Håper hun får det innvilget. Utblåsning bare. Ble nemlig nettopp oppringt av barnehagen og yngstebarn har kastet opp... Jaja, så lenge vi ikke er alvorlig syke så... Anonymous poster hash: 5c957...402
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Ved legeerklæring så får man lønnet permisjon i stedet! Anonymous poster hash: da60c...323
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Vi har hatt problemer med oppbrukt sykt barn dager hvert år etter barnehagestart. Jeg har snakket med legen, sjefen, personalavdelingen og alle har opplyst at man da må ha ulønnet permisjon eller ferie. Det hjelper ikke med attest eller lignende fra legen. Jeg synes selv at det er litt rart at barn kun kan være syke 20 dager i året, mens voksne har 24 egenmeldingsdager og mulighet til å få sykemelding fra legen.. Barn er jo som regel oftere syke enn voksne. Anonymous poster hash: 57dbc...227
Puppen og lillemor Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Ulønnet velferdspermisjon her nå, for å spare noen sykedager til utover i året. Vil ikke bruke feriedager på sykdom, om jeg kan unngå. Usikker på om det var en lur idé, men føles veldig befriende. Barnesykdommer, influensa og omgangssyke. men det er jo bare dumt.. tilfelle sykedagene da ikke blir brukt opp i løpet av året? må jo være bedre å bruke opp de betalte dagene først, og så ta ulønnet permisjon hvis nødvendig??
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Vi kan søke om ekstra dager fra nav siden vi har astmabarn, men vi har aldri hatt bruk for det. Kanskje det er samme mulighet når barnet har vært så alvorlig sykt at det måtte innlegges? Anonymous poster hash: dcd20...537
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Ved legeerklæring så får man lønnet permisjon i stedet! Anonymous poster hash: da60c...323 ? Du får ikke lønnet betalt om sykt barn dagene er brukt opp. Hjelper ikke at legen skriver en erklæring på at ungen er syk. Da må du bruke feriedager eller permisjon uten lønn om du ikke har opparbeidet deg avspassering Anonymous poster hash: ad84d...c60
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Tusen takk for svar alle sammen. Barnet som skal operere er heldigvis ikke alvorlig syk. Bare en rutineoperasjon sånn sett og er "frisk" etter operasjonen og dermed ikke kronisk syk. Nesten så jeg håper jeg eller samboer blir syk samtidig som barna Hvis ikke vil det merkes på lønnslippen. Ferien må vi nesten ta ut når det er skole og barnehagefri. De kan ikke være alene hjemme i to mnd i sommer. Og ja... Det er rart at barn har færre sykedager enn voksne... Anonymous poster hash: 5c957...402
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Tusen takk for svar alle sammen. Barnet som skal operere er heldigvis ikke alvorlig syk. Bare en rutineoperasjon sånn sett og er "frisk" etter operasjonen og dermed ikke kronisk syk. Nesten så jeg håper jeg eller samboer blir syk samtidig som barna Hvis ikke vil det merkes på lønnslippen. Ferien må vi nesten ta ut når det er skole og barnehagefri. De kan ikke være alene hjemme i to mnd i sommer. Og ja... Det er rart at barn har færre sykedager enn voksne... Anonymous poster hash: 5c957...402 Langtfra ok moralsk sett, men hadde tatt egenmelding om barna blir syk senere og jeg ikke hadde hatt syktbarndager igjen! Anonymous poster hash: 64f81...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå