Gå til innhold

Prevensjon som gjør at man legger på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil jeg gjerne ha! Går for tiden på p-piller (Yasmin), gikk ned alt for mye i vekt for noen år siden og er nå undervektig. Det var mye som skjedde da, min mor døde og jeg og barnefaren gikk fra hverandre. Så det var tre mnd hvor jeg spiste fryktelig lite, gikk ned fra 66kg til 53 kg på de månedene, (er 178 cm) og jeg får de søren meg ikke tilbake igjen. Nå har jeg spist rundt 2500-3200 kalorier om dagen og masse protein og fett. Var hos ernæringsfysiolog og fikk en plan over hva jeg måtte ha i meg for å gå opp, men det nytter jo ikke :(

Har vært hos legen og sjekket absolutt alt, alt er helt fint, så jeg aner ikke hvorfor jeg ikke går opp..

Så, fins det noen "mirakel"prevensjon som gjør at jeg kan legge på meg? :P

Anonymous poster hash: 697a4...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går nok dårlig. Pillene i seg selv gjør ikke at man legger på seg, det er hormoner og økt matlyst som gjør at man legger på seg ;) Men du kan jo høre med legen om du kan få nutridrinker fra apoteket på resept? Sleng på en eller 2 ekstra i tillegg til maten du spiser.

Anonymous poster hash: 5c512...872
Skrevet

Tusen takk for svar. :)

Kan man få det altså?

Har blitt anbefalt disse før, men det blir jo svindyrt om jeg skal legge til en sånn til hvert måltid, 134kr ekstra per måltid er desverre litt mer enn jeg har råd til akkurat nå..

Hi

Skrevet

Når dette er et såpass stort problem for deg vil jeg tro du kan få de på resept. Vet kusinen min har de på blå resept, men hun er anorektiker da. LIkevel kan du jo spørre legen?
Eller så kan du kjøpe proteinshaker og ta de i tillegg til vanlig mat. Nutrilett kan også brukes til å gå opp i vekt så lenge du tar de i tillegg til noe.

Har du prøvd å spise masse junk? Godis, potetgull. Ikke det mest optimale for kroppen selvsagt, men det kan jo være verdt forsøket?

Anonymous poster hash: 6fc3d...952
Skrevet

Takk for svar :)

Hehe, ja, junk og godis var det det gikk mest av en periode, men hjalp ikke på annet enn at jeg følte meg helt energiløs..

Jeg spiser fortsatt mye av det i tillegg til planen fra ernæringsfysiologen. Kjenner jeg blir litt rådvill, for jeg spiser MYE mat uten at noe skjer.

Alle rundt meg sier det er veldig rart at jeg ikke er smellfeit sånn som jeg spiser :P

Skal ringe legen etterpå og høre om dette med resept, ellers drar jeg ut og kjøper meg proteinshaker og div slikt!

Kom på nå at jeg var og testet for D vitamin sist uke, om den ikke er bra, kan det være en faktor i at jeg ikke går opp? Har bare hørt om det andre veien, men jeg er jo ikke lege, så kan jo være der problemet ligger for alt jeg vet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...