Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 6 stk var invitert og 2 av de var muslimer og jeg laget 1 vanlig pizza og 1 halalpizza. Muslimene kom ikke så den pizzaen gikk rett i søppelet Hva gjør jeg neste år, skal jeg invitere de også og lage mat jeg må kaste. Det stod i invasjonen at de som IKKE kom måtte ringe
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Så glemte de av å ringe? Big deal. Du kommer nok over det Lurer mer på hvorfor du kaster mat? Shame on you! Anonymous poster hash: 14370...f52
Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Så glemte de av å ringe? Big deal. Du kommer nok over det Lurer mer på hvorfor du kaster mat? Shame on you! Anonymous poster hash: 14370...f52 For ingen i huset spiser halalpizza. Ingen jeg kjenner heller. Hadde jeg visst de ikke kom hadde jeg bedt 2 på noen andre avdelinger eller noen født i 2010. Litt stusselig med bare 4 stk i barnebursdag
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Har det slik vi å Sist ba jeg folk si fra om de kom og påpekte at vi skulle spise pizza og at folk måtte si fra om det var noe spesielt med kosten. For sent, når alle hadde satt seg ved bordet dukket ei jente opp med norsk far og utenlandsk mor. Vi visste ikke hun skulle komme og jammen skulle hun ikke ha svinekjøtt heller (det var skinke på pizzaen). Da sender jeg en tanke til slemme foreldre som utsetter datteren sin for slikt Anonymous poster hash: e717f...632
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Så glemte de av å ringe? Big deal. Du kommer nok over det Lurer mer på hvorfor du kaster mat? Shame on you! Anonymous poster hash: 14370...f52 For ingen i huset spiser halalpizza. Ingen jeg kjenner heller. Hadde jeg visst de ikke kom hadde jeg bedt 2 på noen andre avdelinger eller noen født i 2010. Litt stusselig med bare 4 stk i barnebursdag Det meste av kjøtt som selges i Norge er halal, selv om det ikke er merket på pakken. Og ville det kommet flere om de hadde gitt beskjed? Anonymous poster hash: 14370...f52
Gjest Minnieropptatt Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Da sender man en sms og spør om de kommer. Jeg vil alltid ha beskjed uansett om de kommer eller ei. På den måten fanger man opp de som har invitasjonen nederst i sekken og.
Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Så glemte de av å ringe? Big deal. Du kommer nok over det Lurer mer på hvorfor du kaster mat? Shame on you! Anonymous poster hash: 14370...f52 For ingen i huset spiser halalpizza. Ingen jeg kjenner heller. Hadde jeg visst de ikke kom hadde jeg bedt 2 på noen andre avdelinger eller noen født i 2010. Litt stusselig med bare 4 stk i barnebursdagDet meste av kjøtt som selges i Norge er halal, selv om det ikke er merket på pakken. Og ville det kommet flere om de hadde gitt beskjed? Anonymous poster hash: 14370...f52 Ja, da kunne jeg invitert guttene på den andre avd. 3 stk.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Så glemte de av å ringe? Big deal. Du kommer nok over det Lurer mer på hvorfor du kaster mat? Shame on you! Anonymous poster hash: 14370...f52 For ingen i huset spiser halalpizza. Ingen jeg kjenner heller. Hadde jeg visst de ikke kom hadde jeg bedt 2 på noen andre avdelinger eller noen født i 2010. Litt stusselig med bare 4 stk i barnebursdagDet meste av kjøtt som selges i Norge er halal, selv om det ikke er merket på pakken. Og ville det kommet flere om de hadde gitt beskjed? Anonymous poster hash: 14370...f52 Ja, da kunne jeg invitert guttene på den andre avd. 3 stk. Resteplassinvitasjoner er alltid like stas Anonymous poster hash: 14370...f52
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Kjipt, men at noen uteblir uten å ha gitt beskjed må man nesten kalkulere med, dessverre. Det har skjedd nesten hver gang vi har hatt barneselskap. Dermed kan man fint invitere noen flere enn man egentlig føler man har plass til, sånn som disse tre på den andre avdelingen du snakker om. Å basere seg på at folk skal gi beskjed så du evt. kan invitere flere i "runde to" blir for dumt for meg. Anonymous poster hash: cc41c...a44
skinnfilla Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skriver alltid at jeg gjerne ønsker beskjed om de kommer eller ikke. På den måten er det enklere å sende en melding om de glemmer å svare. Veldig grei måte å holde oversikt over hvor mange som kommer. Har aldri vært et problem at barna ikke dukker opp i bursdager.
Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Så glemte de av å ringe? Big deal. Du kommer nok over det Lurer mer på hvorfor du kaster mat? Shame on you! Anonymous poster hash: 14370...f52 For ingen i huset spiser halalpizza. Ingen jeg kjenner heller. Hadde jeg visst de ikke kom hadde jeg bedt 2 på noen andre avdelinger eller noen født i 2010. Litt stusselig med bare 4 stk i barnebursdagDet meste av kjøtt som selges i Norge er halal, selv om det ikke er merket på pakken. Og ville det kommet flere om de hadde gitt beskjed? Anonymous poster hash: 14370...f52 Ja, da kunne jeg invitert guttene på den andre avd. 3 stk. Resteplassinvitasjoner er alltid like stas Anonymous poster hash: 14370...f52 Sønnen min ville inviterer disse også, for det går bare 2 gutter på hans avd som er like gamle. Tltnummeret til foreldrene har jeg ikke og barnehagen vil ikke gi det ut. Står noen på en liste, men ikke de som ikke kom. Tror jeg skriver i invitasjonen til de neste år at de må ringe hvis de kommer.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Spiser ikke halalpizza, den er vel helt lik vanlig pizza, bare at dyret er slaktet på en spesifikk måte ....rart å skulle kaste mat. Det er jo ikke muslimene sin skyld at du valgte å kaste den maten. Anonymous poster hash: d6e62...b4b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Akkurat det samme skjedde her. Styrte noe voldsomt med å få laget "lovlig" mat, men de som skulle spise denne spesialkosten kom jo aldri til selskapet. Bortkastet tid. Neste år får de pent spise bare potetmos om det skulle vise seg at de dukker opp. Anonymous poster hash: 3ded0...530
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Hadde en bowlingbursdag sist vi, det som begynte med 9 unger utviklet seg til 16 unger, vi håpet i det lengste at noen ikke kom Det kostet oss nemlig 200 kr. pr unge å ha den der. Alle kom Nuvel, jeg forventer ikke tlf. om at noen ikke kommer, men pleier å skrive på innbydelsen at jeg ønsker svar på om de kommer eller ikke innen dagen før f.eks. Om noen ikke kommer da så er det som regel noe akutt. At de har blitt syke eller noe. Anonymous poster hash: d6e62...b4b
Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2015 Spiser ikke halalpizza, den er vel helt lik vanlig pizza, bare at dyret er slaktet på en spesifikk måte ....rart å skulle kaste mat. Det er jo ikke muslimene sin skyld at du valgte å kaste den maten. Anonymous poster hash: d6e62...b4b Verken jeg, barnet mitt eller mannen min spiser kjøtt som er blitt messet over av en eller annen imam. Dessuten er jeg imot måten de dreper dyret på. Smakte rart gjorde det også, kjøttdeigen smakte ikke kjøttdeig og kyllingpølsene brakk jeg meg av.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 Spiser ikke halalpizza, den er vel helt lik vanlig pizza, bare at dyret er slaktet på en spesifikk måte ....rart å skulle kaste mat. Det er jo ikke muslimene sin skyld at du valgte å kaste den maten. Anonymous poster hash: d6e62...b4b Verken jeg, barnet mitt eller mannen min spiser kjøtt som er blitt messet over av en eller annen imam. Dessuten er jeg imot måten de dreper dyret på. Smakte rart gjorde det også, kjøttdeigen smakte ikke kjøttdeig og kyllingpølsene brakk jeg meg av. Du vet at omtrent alt du spiser er slaktet på denne måten i Norge? Og at det faktisk er en bedre måte å bli slaktet på for dyret? Anonymous poster hash: d6e62...b4b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har hatt barnebursdager i 8 år og jeg har aldri opplevd at noen ikke har kommet uten å gi beskjed... Syns det er et merkelig fenomen. Neste gang får du skrive at ALLE må gi beskjed om de kommer eller ikke, også får du etterlyse det dagen før. Anonymous poster hash: 79ad0...3f1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Hjelpes meg, hvor sær kan du være, nå er faktisk så og si alt kjøttet vi spiser halal. Og det smaker ikke annerledes bare fordi du har fått det for deg. Her i Norge så blir dyrene bedøvet, de lider ikke ved å bli slaktet på denne måten. Her er det alltid noen som ikke kommer, og som ikke gir beskjed. Anonymous poster hash: c3056...a8f
Chl85 Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 Jeg sender ut invitasjoner 1,5 uke i forveien(hvor det står at det ventes svar uansett ), også kommer jeg med en påminnelse over sms noen dager før. Her har det funket som bare det Det vil alltid være noen som ikke kan og som kanskje glemmer å svare så sånn er det. Her har de som kommer fra muslimske land sagt i fra vedr, hva ungene ikke kan spise osv, og det har gått veldig greit I andre kulturer er ikke barnebursdager like vanlig heller, kan være greit å ta et lite foreldremøte hvor bursdager er tema Da kan man snakke om alt fra invitasjoner, tilsvar og kanskje hvor mye penger man skal legge i en gave Vet om en foreldre i vår bhg som ikke visste hva som var vanlig i forhold til barnebursdager... Lurte på alt i fra om de ansatte i bhg kom til å være der, om de som forelder skulle være der, om de skulle ha med gave, kle seg pent osv, osv Så er ikke like greit å skjønne for de som kommer fra land hvor dette ikke er vanlig. I en annen bursdag i bhg hadde noen utenlandske foreldre tatt med småsøsken også, til tross for at de ikke var invitert, for i deres kultur kan det være vanlig osv. Tror dialog foreldre i mellom er tingen Ta iniativet til en foreldrekaffe i bhg hvor bursdager er temaet også kan du selv oppsøke de muslimske foreldrene når dere evt leverer barna og be dem med. Er ikke alle som er like flinke til å lese norsk
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #20 Skrevet 16. februar 2015 Spiser ikke halalpizza, den er vel helt lik vanlig pizza, bare at dyret er slaktet på en spesifikk måte ....rart å skulle kaste mat. Det er jo ikke muslimene sin skyld at du valgte å kaste den maten. Anonymous poster hash: d6e62...b4b Verken jeg, barnet mitt eller mannen min spiser kjøtt som er blitt messet over av en eller annen imam. Dessuten er jeg imot måten de dreper dyret på. Smakte rart gjorde det også, kjøttdeigen smakte ikke kjøttdeig og kyllingpølsene brakk jeg meg av. Var var vitsen med å kjøpe kjøtt dere selv ikke ville spise og la livet til dyre være bortkastet? Du kunne laget vegetarpizza. De fleste unger liker det bedre uansett Anonymous poster hash: 19213...a9e
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. februar 2015 #21 Skrevet 16. februar 2015 Jeg sender ut invitasjoner 1,5 uke i forveien(hvor det står at det ventes svar uansett ), også kommer jeg med en påminnelse over sms noen dager før. Her har det funket som bare det Det vil alltid være noen som ikke kan og som kanskje glemmer å svare så sånn er det. Her har de som kommer fra muslimske land sagt i fra vedr, hva ungene ikke kan spise osv, og det har gått veldig greit I andre kulturer er ikke barnebursdager like vanlig heller, kan være greit å ta et lite foreldremøte hvor bursdager er tema Da kan man snakke om alt fra invitasjoner, tilsvar og kanskje hvor mye penger man skal legge i en gave Vet om en foreldre i vår bhg som ikke visste hva som var vanlig i forhold til barnebursdager... Lurte på alt i fra om de ansatte i bhg kom til å være der, om de som forelder skulle være der, om de skulle ha med gave, kle seg pent osv, osv Så er ikke like greit å skjønne for de som kommer fra land hvor dette ikke er vanlig. I en annen bursdag i bhg hadde noen utenlandske foreldre tatt med småsøsken også, til tross for at de ikke var invitert, for i deres kultur kan det være vanlig osv. Tror dialog foreldre i mellom er tingen Ta iniativet til en foreldrekaffe i bhg hvor bursdager er temaet også kan du selv oppsøke de muslimske foreldrene når dere evt leverer barna og be dem med. Er ikke alle som er like flinke til å lese norsk Nettopp! Etter å ha bodd noen år i utlandet har jeg i alle fall lært at man ikke skal ta ting som en selvfølge. Vi hadde mange "morsomme" opplevelser med bursdagsfeiringer, nettopp fordi det som var en selvfølge for oss ikke er det for alle. Det er ikke bare språk og lover man skal lære seg i et nytt land, man skal også lære seg koder og kulturelle vaner, og de siste kommer ikke av seg selv. Jeg har selv opplevd å sette foreldrene til et barn som mitt barn ble kjent med på skolen og som vi ble invitert til i en veldig vanskelig situasjon ved å ta med meg blomster - som jo er en vanlig norsk skikk. I den familiens kultur ga man kun bort blomster i forbindelse med dødsfall lærte jeg senere. Det er også kulturer hvor det er uhøflig å takke nei, det er mer høflig å takke ja for så å ikke dukke opp. Det er mange "rare" ting som er vanlig rundtomkring, og barnebursdager står utrolig sterkt i Norge. Det kan ikke alle vite.
pifi med tre nurk Skrevet 16. februar 2015 #22 Skrevet 16. februar 2015 Hørtes ut som det var like greit for barna at de ikke kom i bursdagen til din sønn.
Pobie Skrevet 16. februar 2015 #23 Skrevet 16. februar 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor du kastet halalpizzaen? Den er da vel like spiselig og god som den andre pizzaen?
*Miss Marple* Skrevet 16. februar 2015 #24 Skrevet 16. februar 2015 Spiser ikke halalpizza, den er vel helt lik vanlig pizza, bare at dyret er slaktet på en spesifikk måte ....rart å skulle kaste mat. Det er jo ikke muslimene sin skyld at du valgte å kaste den maten.Anonymous poster hash: d6e62...b4b Verken jeg, barnet mitt eller mannen min spiser kjøtt som er blitt messet over av en eller annen imam. Dessuten er jeg imot måten de dreper dyret på. Smakte rart gjorde det også, kjøttdeigen smakte ikke kjøttdeig og kyllingpølsene brakk jeg meg av. Så bønnen setter smak på maten? Jøss, slutt med krydder og salt, si en bønn etter hvordan man vil at det skal smake Hvis jeg hadde hatt så mye imot hvordan kjøttet ble behandlet hadde jeg heller ikke kjøpt det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #25 Skrevet 16. februar 2015 Det er illusorisk å tro at du noengang får beskjed fra alle. Problemet her er vel heller at du har en sykelig angst for halalpizzaen, den ville jeg nok ta en prat med en utholdende psykolog om. Anonymous poster hash: 9369a...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå