Gå til innhold

Blir han utnyttet i jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber i privat bedrift. Han er driftsleder og har ansvar for logistikk, salg og innkjøp, litt økonomi og han får inn nye kunder til bedriften.

Han jobber mye og elsker det han gjør. Men han sliter seg ut.

Han startet på 33000 og har gått opp til 35000. Jeg sjekket ut ssb sine sider og han ligger jo langt bak gjennomsnittslønn. En renholder tjener nesten 30000.

Han har ingen utdanning han har jobbet seg opp fra gulvet. Han mener selv lønnen er god og at han får tariff lønn.

Jeg syns han jobber for mye og får for lite igjen. Har fastlønn. Ikke tillegg eller bonus. Heller ikke overtid. Han jobber mye hjemme på kveldene og i helgene.

Jeg føler han blir utnyttet. Men han selv føler ikke det. Han setter jobb foran oss og seg selv.

Anonymous poster hash: e4257...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det nok i mange private bedrifter. Du sier ikke årslønn og det er jo viktig for å vite om han blir utnyttet.. Kanskje betaler han mye/lite i skatt? Og er det brutto eller netto? Men produktsjefer jobber også hele tiden mot lignende lønn, så tror ikke det...

Anonymous poster hash: 4d0c6...d6f

Skrevet

Årslønn er 420 000

Skrevet

Mannen min jobber i privat bedrift. Han er driftsleder og har ansvar for logistikk, salg og innkjøp, litt økonomi og han får inn nye kunder til bedriften.

Han jobber mye og elsker det han gjør. Men han sliter seg ut.

Han startet på 33000 og har gått opp til 35000. Jeg sjekket ut ssb sine sider og han ligger jo langt bak gjennomsnittslønn. En renholder tjener nesten 30000.

Han har ingen utdanning han har jobbet seg opp fra gulvet. Han mener selv lønnen er god og at han får tariff lønn.

Jeg syns han jobber for mye og får for lite igjen. Har fastlønn. Ikke tillegg eller bonus. Heller ikke overtid. Han jobber mye hjemme på kveldene og i helgene.

Jeg føler han blir utnyttet. Men han selv føler ikke det. Han setter jobb foran oss og seg selv.

Hvorfor skulle han tjene så veldig mye mer enn en renholder hvis han ikke har noen utdannelse? Han tjener mer enn meg som har høyskoleutdannelse

Mener du han ligger under gjennomsnittslønnen i det yrket eller generelt i arbeidslivet?

Anonymous poster hash: f6c92...862

Skrevet

Tja, da ville jeg bedt om et lønnstillegg. Høres jo ut som han har en del ansvar. Hva med pensjon og forsikring? Andre goder?

Anonymous poster hash: 4d0c6...d6f

Skrevet

Fordi han har en mye mer krevende jobb og mye ansvar. Han har også utdanning. Men ikke innen jobben han har. Han jobbet der under studiene og skulle egentlig bli noe helt annet. Men fortsatte å jobbe der etter studiene.

Skrevet

'' Har fastlønn. Ikke tillegg eller bonus. Heller ikke overtid. Han jobber mye hjemme på kveldene og i helgene. ''

Er han organisert? Jeg hadde ikke giddet å jobbe overtid eller hjemme på kveldstid uten betaling. Om mannen din ikke er "dum," så lar han seg i alle fall utnytte. Men han trives tydeligvis med det, siden han setter jobben over dere hjemme. Det hadde vært mitt problem oppi det her... 

Anonymous poster hash: 6faa0...3ef
Skrevet

Fordi han har en mye mer krevende jobb og mye ansvar. Han har også utdanning. Men ikke innen jobben han har. Han jobbet der under studiene og skulle egentlig bli noe helt annet. Men fortsatte å jobbe der etter studiene.

Mer krevende enn renhold??? HAHAHAHAHA!!!!!

Anonymous poster hash: 2a0bf...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...