Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Jeg klarer ikke å finne ut av hva slags vogn jeg skal ha til mitt barn. Når jeg er ute så virker det som de fleste har bugaboo vognen. De er jo utrolig fine å se på. Noen som har denne vognen? Fortell meg hva er fordelen med den og ulempen med den? Jeg bor i Oslo, har enda ikke vært i alle vogn butikkene. Men noen som Vet hva de disse koster totalt? Og hva som er med i pakken!? Bil stol må Man vel kjøpe ved siden av? Og det virker som det er flere versjoner av denne vognen. Hva er best??? Anonymous poster hash: 861ad...eeb
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Jeg klarer ikke å finne ut av hva slags vogn jeg skal ha til mitt barn. Når jeg er ute så virker det som de fleste har bugaboo vognen. De er jo utrolig fine å se på. Noen som har denne vognen? Fortell meg hva er fordelen med den og ulempen med den? Jeg bor i Oslo, har enda ikke vært i alle vogn butikkene. Men noen som Vet hva de disse koster totalt? Og hva som er med i pakken!? Bil stol må Man vel kjøpe ved siden av? Og det virker som det er flere versjoner av denne vognen. Hva er best??? Anonymous poster hash: 861ad...eeb Ingen svar? :/ Anonymous poster hash: 861ad...eeb
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er veldig fornøyd. Vi fikk vognen i samlet gave fra alle besteforeldrene, en bugaboo cameleon. Jeg vet ikke helt totalprisen, da det fulgte med noen lammeskinn og litt annet ved siden av, men tror det ligger på mellom 10 og 12.000 kroner. Dette var for fem år siden. Pluss: - Liten og manøvrerbar med vendbare framhjul, ypperlig om du bor i by eller skal ha med deg vognen på butikk, cafe eller lignende. - Lett å pakke sammen, tar liten plass i bilen. - Adaptere fås til de mest kjente bilstolene, så du kan klipse bilstolen fast på understellet til vogna - Stødig, til tross for at den er liten og lett. - Vendbart trillehåndtak, altså du kan bare flippe håndtaket over på andre siden fremfor å snu vognbagen eller trille baklengs dersom sola eller vinden står rett nedi vogna f.eks eller lignende. - Trillehåndtaket kan forlenges. - Håndbrems med tre stramminger. - Det følger med en super sportsdel, så du slipper å investere i en trille eller annen vogn når barnet vokser ut av babydelen. Minus: - Vinterhjul må kjøpes, hvis ikke er vognen omtrent umulig å trille i snø. - Kan være ekkel å trille på brostein ol pga de vendbare framhjulene. Dette løses imidlertid ved å vippe trillehåndtaket over på motsatt side og trille med de større og faste bakhjulene først (dette trikset funker også i snø over korte avstander). - Bagen under vognbagen er så godt som ubrukelig, eller dvs den er veldig trang å komme til når du bruker vognbagen. For sportsdelen funker den fint. - Det er vanskelig å henge noe på trillehåndtaket da det er veldig bratt vinkel på det. F.eks en stellebag detter fort ned og kan subbe i bakken eller borti bakhjulene. Det fås sikkert kjøpt noe tilbehør med hengekrok eller sånt, men det har ikke jeg. Håndbremsen kan brukes som en hengekrok til f.eks en bærepose eller et nett, men bør ikke være tungt lastet siden det bare henger på den ene siden og vognen kan bli sidetung. Anonymous poster hash: 10686...a5f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er veldig fornøyd. Vi fikk vognen i samlet gave fra alle besteforeldrene, en bugaboo cameleon. Jeg vet ikke helt totalprisen, da det fulgte med noen lammeskinn og litt annet ved siden av, men tror det ligger på mellom 10 og 12.000 kroner. Dette var for fem år siden. Pluss: - Liten og manøvrerbar med vendbare framhjul, ypperlig om du bor i by eller skal ha med deg vognen på butikk, cafe eller lignende. - Lett å pakke sammen, tar liten plass i bilen. - Adaptere fås til de mest kjente bilstolene, så du kan klipse bilstolen fast på understellet til vogna - Stødig, til tross for at den er liten og lett. - Vendbart trillehåndtak, altså du kan bare flippe håndtaket over på andre siden fremfor å snu vognbagen eller trille baklengs dersom sola eller vinden står rett nedi vogna f.eks eller lignende. - Trillehåndtaket kan forlenges. - Håndbrems med tre stramminger. - Det følger med en super sportsdel, så du slipper å investere i en trille eller annen vogn når barnet vokser ut av babydelen. Minus: - Vinterhjul må kjøpes, hvis ikke er vognen omtrent umulig å trille i snø. - Kan være ekkel å trille på brostein ol pga de vendbare framhjulene. Dette løses imidlertid ved å vippe trillehåndtaket over på motsatt side og trille med de større og faste bakhjulene først (dette trikset funker også i snø over korte avstander). - Bagen under vognbagen er så godt som ubrukelig, eller dvs den er veldig trang å komme til når du bruker vognbagen. For sportsdelen funker den fint. - Det er vanskelig å henge noe på trillehåndtaket da det er veldig bratt vinkel på det. F.eks en stellebag detter fort ned og kan subbe i bakken eller borti bakhjulene. Det fås sikkert kjøpt noe tilbehør med hengekrok eller sånt, men det har ikke jeg. Håndbremsen kan brukes som en hengekrok til f.eks en bærepose eller et nett, men bør ikke være tungt lastet siden det bare henger på den ene siden og vognen kan bli sidetung. Anonymous poster hash: 10686...a5f Tusen takk for godt svar :-) men jeg er så nyskjerrig på. Hva den vognen heter som alle til dags har? Det er en bugaboo, men hvilkem versjon vet jeg ikke :/ Anonymous poster hash: 861ad...eeb
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Du tenker kanskje på Bugaboo Buffalo? Den er fantastisk! 😊 Anonymous poster hash: 732b3...a11
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Du tenker kanskje på Bugaboo Buffalo? Den er fantastisk! 😊 Anonymous poster hash: 732b3...a11 jeg tror kanskje det er den nesten alle har føles sånn i Alle fall. Hva koster en slik? Og vet du hva man får med? Sportdelen er vel med også den som barnet ligger i som nyfødt? Hva mer? Anonymous poster hash: 861ad...eeb
minniemor Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Har donkey med søsken sete og kunne ikke vært mer fornøyd. Alt det stilige tilbehøret er et plus
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Du tenker kanskje på Bugaboo Buffalo? Den er fantastisk! 😊 Anonymous poster hash: 732b3...a11 jeg tror kanskje det er den nesten alle har føles sånn i Alle fall. Hva koster en slik? Og vet du hva man får med? Sportdelen er vel med også den som barnet ligger i som nyfødt? Hva mer? Anonymous poster hash: 861ad...eeb Den koster 10300,- på babyshop Og 9300,- på barnas hus. Følger m bag og sportsdel. Vi skal ha en sånn vogn og gleder meg. Alle jeg kjenner som tidligere har hatt cameleon modellen sier at Buffalo har alt det som var minus på cameleonen. Anonymous poster hash: b6c79...507
xenja Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Har hatt bugaboo cameleon og var super fornøyd. Bare elsket vognen. Bor i Nord Norge og kjøpte aldri vinterhjul men det gikk helt fint. Vognen er lett, god å trille og barnet mitt elsker vognen sin. Nå har vi gått over til donkey og trodde ikke det var mulig å like noe bedre men elsker den vognen. Bugaboo er fantastiske vogner og kan virkelig anbefale de
MTF Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Nå er det noen år siden jeg hadde til jenta mi da, men kan jo svare likevel. Hadde en Bugaboo Cameleon (bare den og Frog som fantes da, dette er ca 7 år siden). Var storfornøyd med vogna. Hadde ikke vinterhjul til den, men syns den funket veldig fint på det føret jeg kom opp i i hvertfall, de små hjulene kom seg frem bedre enn man skulle tro. Det jeg likte best med vogna var at den var veldig lett (en drøm å ta inn og ut av bilen for eks), veldig lett å manøvrere, også med en hånd. God, stor bag som jenta vår brukte til hun var 8 mnd. Veldig god sportsvognsdel. God plass under vogna. Genialt regntrekk. Og så er den jo selvsagt veldig fin da Var absolutt verdt pengene syns jeg. Vi kjøpte adapter til bilsete utenom og brukte vårt Maxi Cosi sete rett på understellet, veldig praktisk.
Blondzilla Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Jeg hadde cameleon og hatet den. Ser jeg er ganske alene om det, men grunnene til at jeg ikke liker den er følgende: Små hjul som er håpløse i snø. Kjører di i en kant eller noe som for eks brostein, tipper hele greia fremover. Bitteliten kurv under som er helt ubrukelig. Ikke plass til noe. Svært kort sittedel, barnet stanget hodet i kalesjen. Ikke vindtett kalesje NULL fjæring! Dette var kanskje det jeg hatet mest. Vogna er helt stiv og skrangler voldsomt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Hei, jeg selger vogner og har nesten utelukkende gode tilbakemeldinger på Bugaboo, spesielt da på Buffalo og Donkey. Buffalo har jo større hjul foran enn Cameleon, så bedre på ulikt underlag og føre. Jeg syns også vognene er fine, men personlig ville jeg ikke valgt den utfra dette, jeg syns sportsdelen er litt liten, det er andre merker som har lengre rygg der, og der de ligger helt flatt. Jeg foretrekker dette. Bagdelen varer til 6 mnd, tåler ikke mer vekt. Andre merker har bager der du KAN bruke lenger om du vil. (aldri hatt behov for dette selv). Vognen er lett, og enkel å legge sammen, blir forholdsvis liten. Så dette er jo en fordel. Bugaboo har virkelig drøye priser, kvalitetsmessig får du vogner som er minst like bra til mye lavere pris. Det er jo litt vær og vind de fleste steder i landet her, og syns ikke kalesjen er den luneste på Bugaboo, og regntrekket til bagen er svært stramt å få på. Da vil du kanskje ha et ekstra regntrekk og det blir enda dyrere. Ville derimot valgt å kjøpe vognposen deres, da den er formsydd Bugaboo sportsdelen. Men tenk på hvor lenge du skal bruke vognen, da bag/sportsdel ikke er så stor. Kommer jo an på om du har en gjennomsnittlig stor unge eller ikke. Har du råd, kjør på. Men ikke la det gå utover kvalitet (pris) på bilstol! Mye viktigere med god bilsikring, enn ny og dyr vogn. Det er ingen problemer å ha bilstol på Bugaboovognene, du får adapter som passer alle de kjente og gode merkene (f.eks. Maxi Cosi, Cybex, Besafe, Britax.) Det var min ærlige mening, ikke helt slik jeg pleier SELGE vognen :) Anonymous poster hash: 1d69e...f3b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er veldig fornøyd. Vi fikk vognen i samlet gave fra alle besteforeldrene, en bugaboo cameleon. Jeg vet ikke helt totalprisen, da det fulgte med noen lammeskinn og litt annet ved siden av, men tror det ligger på mellom 10 og 12.000 kroner. Dette var for fem år siden. Pluss: - Liten og manøvrerbar med vendbare framhjul, ypperlig om du bor i by eller skal ha med deg vognen på butikk, cafe eller lignende. - Lett å pakke sammen, tar liten plass i bilen. - Adaptere fås til de mest kjente bilstolene, så du kan klipse bilstolen fast på understellet til vogna - Stødig, til tross for at den er liten og lett. - Vendbart trillehåndtak, altså du kan bare flippe håndtaket over på andre siden fremfor å snu vognbagen eller trille baklengs dersom sola eller vinden står rett nedi vogna f.eks eller lignende. - Trillehåndtaket kan forlenges. - Håndbrems med tre stramminger. - Det følger med en super sportsdel, så du slipper å investere i en trille eller annen vogn når barnet vokser ut av babydelen. Minus: - Vinterhjul må kjøpes, hvis ikke er vognen omtrent umulig å trille i snø. - Kan være ekkel å trille på brostein ol pga de vendbare framhjulene. Dette løses imidlertid ved å vippe trillehåndtaket over på motsatt side og trille med de større og faste bakhjulene først (dette trikset funker også i snø over korte avstander). - Bagen under vognbagen er så godt som ubrukelig, eller dvs den er veldig trang å komme til når du bruker vognbagen. For sportsdelen funker den fint. - Det er vanskelig å henge noe på trillehåndtaket da det er veldig bratt vinkel på det. F.eks en stellebag detter fort ned og kan subbe i bakken eller borti bakhjulene. Det fås sikkert kjøpt noe tilbehør med hengekrok eller sånt, men det har ikke jeg. Håndbremsen kan brukes som en hengekrok til f.eks en bærepose eller et nett, men bør ikke være tungt lastet siden det bare henger på den ene siden og vognen kan bli sidetung. Anonymous poster hash: 10686...a5f Du får kjøpt rimelige barnevognskroker som passer alle vesker, greit å ha uansett vogn. Anonymous poster hash: 1d69e...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå