Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Hva gjør du da? Jeg mener slik jeg har det nå... Føler meg sliten og smådeppa hver dag. Å være sammen med ungene og mann på ettermiddag er bare tungt og slitsomt og føler det blir mye kjefting/streng snakking til ungene. De er i en krevende og aktiv alder. Gleder meg ofte bare til det er kveld og jeg kan ha litt tid for meg selv. Klarer ikke trene, sklir ut med kostholdet. Trøstespiser en del godis. Har tunge tanker. Det jeg ønsker er bare å sove. Vil ikke møte venner, vil helst bare være helt alene osv osv. Flere som har det slik i perioder? Hvordan komme meg ut av det? Hverdagen føles så meningsløs akkurat nå, slitsomt å ha det slik og ser ingen ende på slitet heller Anonymous poster hash: 52e89...d6e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Ta deg en tur til legen og få målt D-vit. nivåene dine. Meget mulig at dette bare er en D-vit.mangel. Det er nå og de neste månedene vi er lavest på D-vit. og det kan gi alle de symptomene du nevner. Før, da jeg ikke tok nok D-vit. på vinteren så hadde jeg det som deg, begynte ofte i desember og varte til solen begynte å ta på våren igjen. Jeg må opp i høyere dagsdoser for å ha effekt. Er nesten villig til å vedde på at du har en D-vit.mangel eller lave verdier Anonymous poster hash: 37e1d...39a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Dette kunne jeg skrevet selv! Tror det er mange som føler det sånn.. Jeg går periodevis på antidepressiva pga tilbakevendende depresjon. Dette er det eneste som funker for meg. Og ja, jeg har vært igjennom årevis med terapi uten særlig hjelp. For meg er det biologisk. Jeg prøver så godt jeg kan å ta vare på meg selv. Presser meg til å gjøre ting som jeg vet er bra for meg. Noen ganger er det å slappe helt av, andre dager å gå en lang tur. Vinteren er spes tung. Snart kan vi se frem mot lysere tider. Be mannen ta ekstra hensyn til deg, la deg få masse egentid. Ikke stress eller sett for høye krav til deg selv. Enkelte dager er jeg fornøyd bare jeg får satt åpen vaskemaskin 😄 Det blir bedre 💜 Kommer du ikke ut av dritten, søk hjelp. Anonymous poster hash: 866c5...42b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Går du hjemme? Anonymous poster hash: efbf6...96e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Takk for svar. Faktisk manglet jeg D-vitamin for flere måneder siden og tok da tilskudd men har helt glemt det nå. Skal begynne med dette igjen. Men legen sa den gang ikke hvor stor dose jeg skulle ta så kjøpte bare en sånn boks. Hvor mye tar du som nevnte dette over her? Kan det være så enkel løsning? Tar det lang tid før man merker bedring? Noe egentid utenom på kveld etter ungene er lagt er vanskelig å få til. Ungene er som sagt en håndfull så vi må bare samarbeide på det. Ekstra tungt nå i helgene fælt nok. Jeg jobber ja og har det faktisk litt bedre på jobb enn hjemme for tiden. Men likevel tenker jeg veldig ofte på å ta en sykedag fordi jeg bare ikke orker jobb og vil sove. Men ender opp med å dra hver gang likevel ettersom jeg uansett må levere ungene så starter jo dagen og jeg kan likegjerne dra. Noe som er veldig bra så er nok godt for meg å ha jobben. Anonymous poster hash: 52e89...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå