Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Noen her som har søkt om visum pga. av en ikke - " plettfri " vandel, og som har fått klarsignal til å reise dit på ferie? ( Etter evt. intervju på ambassaden? Eller, har du eller noen du kjenner fått godkjent den søknaden hvor man fyller inn diverse reiseinformasjon på nettet i forkant? HI Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 En venninne av meg søkte om visum etter en litt uheldig trafikk-episode som endte med betinget dom og bot og uten førerkort i ganske mange måneder. Gikk helt fint det. Anonymous poster hash: a0635...d93
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Vet du om dette er lenge siden? Takk for svar HI Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Vet du om dette er lenge siden? Takk for svar HI Anonymous poster hash: 2699b...e05 Det er noen år siden nå. Men hun har vært i USA mange ganger etter det. Anonymous poster hash: a0635...d93
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Det kommer også an på hva du har gjort. Hva er det du har på rullebladet, da? Regner med det ikke er mord eller noe slikt men det kan f.eks. være forskjell på noe trafikkrelatert (engangshendelse) og f.eks. flere narkotikadommer. Anonymous poster hash: a0635...d93
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 En god venn av meg har mild narkotikadom (besittelse og salg av småtterier) ,legemsbeskadigelse og noe annet smårusk. Mener han fikk 6 mnd ubetinget og 2 års betinget. Han fikk reise inn i USA, New York i fjor. Dommene var over 10 år gamle. Han er blitt voksen nå og har for lengst sluttet med sånn tull. Jeg er litt usikker, men mener han gikk klar fordi dommene var mer enn 10?? år gamle. En annen venninne av meg ble nektet innreise da hun var 16 år. Hun og en venninne skulle besøke en annen venn som var utvekslingsstudent der borte et skoleår. Da hun kom til USA ble hun dratt inn på et kontor og måtte rett og slett reise hjem igjen. De trodde ikke på at hun var norsk, men trodde hun var russisk. Selv med norsk pass.... (Hun er helt norsk og ser skandinavisk ut, men har et russisk fornavn). Dette er nærmere 20 år siden nå.... Anonymous poster hash: 22340...78b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Det var det jeg også tenkte Vi er 4 vennepar som har snakket litt om og få til en felles tur. Samboeren til hun ene, fikk seg en betinget dom for 13 -14 siden ( tror jeg det var ),for et mindre underslag. Han skal ringe til ambassaden HI Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 En god venn av meg har mild narkotikadom (besittelse og salg av småtterier) ,legemsbeskadigelse og noe annet smårusk. Mener han fikk 6 mnd ubetinget og 2 års betinget. Han fikk reise inn i USA, New York i fjor. Dommene var over 10 år gamle. Han er blitt voksen nå og har for lengst sluttet med sånn tull. Jeg er litt usikker, men mener han gikk klar fordi dommene var mer enn 10?? år gamle. En annen venninne av meg ble nektet innreise da hun var 16 år. Hun og en venninne skulle besøke en annen venn som var utvekslingsstudent der borte et skoleår. Da hun kom til USA ble hun dratt inn på et kontor og måtte rett og slett reise hjem igjen. De trodde ikke på at hun var norsk, men trodde hun var russisk. Selv med norsk pass.... (Hun er helt norsk og ser skandinavisk ut, men har et russisk fornavn). Dette er nærmere 20 år siden nå.... Anonymous poster hash: 22340...78b Det høres ut som det er litt forskjellige faktorer som er av betydning uansett Vet du forresten om vennen din var på intervju hos ambassaden? Takk for svar HI Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Det var det jeg også tenkte Vi er 4 vennepar som har snakket litt om og få til en felles tur. Samboeren til hun ene, fikk seg en betinget dom for 13 -14 siden ( tror jeg det var ),for et mindre underslag. Han skal ringe til ambassaden HI Anonymous poster hash: 2699b...e05 13 -14 ÅR siden, skulle det stå. HI Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Andre erfaringer på dette området? Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #11 Skrevet 15. august 2015 Flere erfaringer? Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #12 Skrevet 15. august 2015 En kompis søkte bare på visa waiver med passnunmeret sitt. Fikk godkjent med en gang. Dommen var da åtte år gammel. Fyllekjøring. Anonymous poster hash: 63a36...718
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #13 Skrevet 15. august 2015 En kompis søkte bare på visa waiver med passnunmeret sitt. Fikk godkjent med en gang. Dommen var da åtte år gammel. Fyllekjøring. Anonymous poster hash: 63a36...718 Vet du om han markerte at han hadde dette på vandelen sin? .... tror ikke vandelen er koblet opp mot passet sånn egentlig? Anonymous poster hash: 2699b...e05
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #14 Skrevet 15. august 2015 En kompis søkte bare på visa waiver med passnunmeret sitt. Fikk godkjent med en gang. Dommen var da åtte år gammel. Fyllekjøring. Anonymous poster hash: 63a36...718 Vet du om han markerte at han hadde dette på vandelen sin? .... tror ikke vandelen er koblet opp mot passet sånn egentlig? Anonymous poster hash: 2699b...e05 Han fikk beskjed på ambassaden at fyllekjøring bare én gang i livet og eldre en 4-5 (husker ikke antallet) år ikke trengte søke manuelt av en eller annen grunn. Han krysset ikke av for det heller. Sikkert feil men for å slippe intervju på flyplassen gjorde han det. Er uansett ikke slike de ønsker å stoppe på grensen da. Anonymous poster hash: 63a36...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå