Gå til innhold

Hadde dere dratt ned på legevakten uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjertesyk.

I dag tidlig kjente jeg meg plutselig ekkel i halsen. Og begynte å hoste. Tørr. Mandlene har tettet halsen snart helt. Jeg ligger i grenseland med feber av og på. Ser ut som om det er pittelitt puss på mandlene.

Ringte legevakt for jeg har hatt mange halsbetennelser og vet det er viktig å starte fort opp med antibiotika. Hvis ikke kan jeg ende opp på sykehuset. Sist jeg fikk en alvorlig streptokokker infeksjon i halsen var jeg innlagt i over en uke pga fare for spredning til hjerte.

Dette forklarte jeg på telefon. Men de mente jeg kunne fint vente til i morgen å dra til fastlege. Nå vurderer jeg å dra ned å forlange behandling.

Både ser og føler jeg blir verre for hver time som går. Er fryktelig slapp og det verker i kroppen.

Anonymous poster hash: 97cd7...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS jeg står i kø for å få fjernet mandlene. :-)

Anonymous poster hash: 97cd7...fc5

Skrevet

Hvem mente at du kan vente? Legen eller den som svarte på telefon? De som svarer på telefonen er ikke leger og vet ikke alltid hvor alvorlig din tilstand kan bli om du venter. Jeg ville dratt ned for en sjekk og fått en lege til å vurdere.

Anonymous poster hash: 47756...0e7

Skrevet

Helt klart - hadde dratt til legevakten!

Du kjenner din kropp best!

Er det du som har hatt noen tråder tidligere hvor plagene dine er blitt bagatellisert og du har også vært redd for å kontakte lege?

Uansett - stol på deg selv og dra til legevakten og få en sjekk! Ikke utsett det, dra nå, siden du sier du blir dårligere for hver time!

God bedring! :)

Anonymous poster hash: 15ea1...62a
Skrevet

Jeg hadde antagelig reist ned i din situasjon. Det kan høres ut til at vedkommende som tok i mot samtalen ikke helt forstod hvordan din helse skiller seg fra alle de andre halsbetennelsene de har innom - som godt kunne ha ventet på fastlegen.

Anonymous poster hash: 874f2...a4f
Skrevet

Jeg ville helt klart ha dratt på legevakten. Spesielt siden du har hatt en tidligere erfaring med det samme. Jeg hadde omså tatt kontakt direkte med den avdelingen jeg var tilknyttet til i forhold til min hjertelidelser slik at de med erfaring på min sykdom kunne ta en avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...