Gå til innhold

"Be i bursdag inspirert" Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da barnehage/1-2klasse, skal man gi invitasjon til barn som er JV? La foreldrene til disse barna selv oppgaven med å forklare eller droppe det?

 

Anonymous poster hash: 4340e...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviterer og lar det bli opp til foreldrene.

 

Anonymous poster hash: 7768d...6c1

Skrevet

Selvfølgelig. Det er opp til foreldrene og forklare sitt eget barn om ens religion, ikke opp til andre å ikke be. Selv om barnet mest sannsynlig ikke får lov til å komme, skal da det likevel få lov å føle seg inkludert ved å bli bedt.



Anonymous poster hash: c36cc...8a8
Skrevet

De må jo selvfølgelig få invitasjon!

 

Jeg er vokst opp som JV, men foreldrene mine var ikke av de strengeste, så vi fikk lov til å gå i bursdager og ha bursdager selv.

 

Det må vel få være opp til foreldrene om de vil nekte barna sine eller ei.

 

Anonymous poster hash: 85d55...252

Skrevet

De skal helt klart ha innbydelse!

 

Foreldrene selv må ta dette med barna sine, forklare dem hvorfor de ikke kan delta, men barna skal vite at de er velkommen.



Anonymous poster hash: b7dff...dd7
Skrevet

Eldste har en muslim i klassen som ikke feirer egen bursdag eller får lov å gå i andres dag.

Selvsagt blir han invitert sammen med de andre, selv om vi vet han ikke kommer.

Skrevet

Godt å høre folk er enige med meg. Men tenker litt på de som da ikke får gå av foreldrene sine, få invitasjon etter invitasjon og aldri få være med. I mitt tilfelle gav foreldrene iallefall beskjed om at han ikke kom.

 

Anonymous poster hash: 01f0b...00a

Skrevet

Men, hvorfor kalle det bursdagsinvitasjon når dere veit barna ikke får komme? Hvorfor ikke heller invitere til fest?

 

Dette ble gjort oppigjennom hele oppveksten min ift et søskenpar som var jehovas på skolen min. Jenta gikk i klasse min.

 

Anonymous poster hash: 98ee6...b28

Skrevet

Han jeg snakker om kommer ikke på "fest" heller.

Skrevet

I barnehagen til minste ble de kjempe glad for invitasjonen og det å bli tenkt på selv om de takket nei. Vi løste det med at de kom på besøk en uke senere etter barnehagen og koste seg med kaker og saft.

 

Anonymous poster hash: 5a284...d4c

Skrevet

Men, hvorfor kalle det bursdagsinvitasjon når dere veit barna ikke får komme? Hvorfor ikke heller invitere til fest?

 

Dette ble gjort oppigjennom hele oppveksten min ift et søskenpar som var jehovas på skolen min. Jenta gikk i klasse min.

 

Anonymous poster hash: 98ee6...b28

Da må festen holdes på en annen dag enn fødselsdagen.

 

Anonymous poster hash: fd8dc...6c8

Skrevet

En venninne av meg som vokste opp blant jv brukte å gjemme og kaste alle bursdags-/festinvitasjoner slik at ingen skulle se dem. Da brukte hun av og til å lure seg unna og bli med på bursdager. Hun visste helt fra før skolealder at hun ikke hadde samme tro som foreldrene, forteller at det var veldig sårt, men samtidig så var hun så bestemt på at hun skulle ha rett til å leve sitt liv slik hun ønsket at hun har greid seg bra. Ingen kontakt med jv etter midten av tenårene.



Anonymous poster hash: cb3f9...ec1
Skrevet

 

 

Men, hvorfor kalle det bursdagsinvitasjon når dere veit barna ikke får komme? Hvorfor ikke heller invitere til fest?

 

Dette ble gjort oppigjennom hele oppveksten min ift et søskenpar som var jehovas på skolen min. Jenta gikk i klasse min.

 

Anonymous poster hash: 98ee6...b28

Da må festen holdes på en annen dag enn fødselsdagen.

 

Anonymous poster hash: fd8dc...6c8

Hvorfor det? Trenger dere å oppgi at barnet er født den aktuelle dagen?

 

Anonymous poster hash: 98ee6...b28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...