Gå til innhold

Kvalmen har forsvunnet og formen er plutselig fin. Andre?


Reese

Anbefalte innlegg

Jeg har vært uggen i litt over to uker med kvalme og trøtthet. Puppene har vært sprengt og har vært oppblåst som en ballong..

 

Nå får 5 dager siden forsvant kvalmen, jeg er mindre sliten (trøtt litt tidligere på kvelden en vanlig) og fins ikke oppblåst, paddeflat mage uten antydning til noen ting.. 

Jeg føler meg egentlig ganske bra, og det bekymrer meg.

 

Jeg har to barn, men var også gravid i sommer som viste seg å være MA. Det var en kjempe påkjenning som jeg er livredd for å oppleve igjen.

 

Hvordan er formen deres nå? og hvor langt er dere kommet?

 

Takk for alle svar samme hvilken form dere er i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9+2 og fremdeles ganske kvalm innimellom, spesielt om kvelden/nattan!

Hadde ikke no kvalme de 2 forrige sv.skap så litt uvant :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært kvalm i tidligere svangerskap, så ja, det har vært uvant, men alikevel betryggende.

Ei heller er jeg vant med ømme pupper.. Merkelige saker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen 6+2, og jeg ble kjempe kvalm. En uke etter våkner jeg og kvalmen var helt borte, ømme bryst var borte OG jeg små blødde. Jeg var da 7+2. Tok en privat UL time dagen etter, for var sikker på at det var MA. Alt var i skjønneste orden. Nå kommer og går symptomene hele tiden. Jeg kan være helt fin på morgenen/formiddagen også kommer kjempe kvalmen på kvelden. Puppene er ømme litt hist og pist. Ingen system. Var hos gyn igjen 7+6, og hun sa det var normalt med symptomer som kommer og går. Så du kan nok puste ut og slappe av 😊

Jeg derimot senker ikke skuldrene enda, siden gyn så noe rart på UL 7+6. Skal tilbake 24. feb og går rundt som en tulling og tenker det værste 😩

Forresten 8+5 i dag ❤️

Endret av CurlySue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du nå Reese? Jeg er akkurat 9+0 idag, og gleder meg veeldig til kvalmen avtar! Nå er det blitt daglig rutine med oppkast, så ser frem til det forsvinner. Ellers blir jeg tidlig trøtt på kvelden og har større bryst.. Litt ømme, men ikke veldig. Ikke vært plaget med oppblåsthet, men vært det de siste dagene.

Mest sannsynlig så er ingenting i veien, men det er jo ikke rart du bekymrer deg. Har du noen planlagde ul fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også det du føler nå, Reese.. Rundt uke 9 ble symptomene mer vag, følte meg ikke like gravid.. Jeg har også hatt SA/MA tidligere, og ble veldig engstelig! Men hos meg kom symptomene tilbake etter noen dager, men er mer av og på kvalm, nå hele dagen ikke bare ettermiddagen som før jeg er nå 11+3, og så tilbake til gyn om 1 uke for å se utviklingen.. Når jeg hadde den perioden med lite symptomer hadde jeg ultralyd hos gyn og da sank skuldrene mange hakk når jeg fikk høre at alt var bra! Vil anbefale deg enten å ta Hcg blodprøve hos fastlegen din, eller ultralyd kontroll privat.. Er så domt å gå og bekymre seg unødvendig! Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9+4 i dag. Takk for svar dere. Jeg har googlet meg grønn nå og ser at det er vanlig at symptomene forandrer seg rundt uke 9-10, og gjerne kommer og går litt.

Men jeg klarer ikke å legge tanken fra meg om at noe er galt. Jeg har vært skikkelig plaget dette svangerskapet og har satt pris på hver minste lille bekreftelse.

Det der med MA er skummelt synes jeg, nettopp fordi det tar lang tid før kroppen varsler. I sommer ante jeg fred og ingen fare, men burde skjønt det tenker jeg nå. Derfor sitter jeg litt på kanten nå og forbereder meg på det verste. På en annen side er jeg super optimistisk.. Jeg er ikke til å bli klok på så litt gravid er jeg da ;)

 

Jeg har gått frem og tilbake med meg selv i dag ang ny ul. Jeg har tenkt at jeg burde klare å slappe av og ikke tenke så negativt hele tiden. Ikke så mye å se i uke 10 liksom.. Men jeg har fått time 15.15 i morgen, så får jeg dommen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt vanlig med symptomer som kommer og går. Har hele tiden hatt noen dager hvor jeg ikke har hatt symptomer og fikk beskjed når jeg var på ul i uke 8 at det var helt normalt med symptomer som kommer og går.

Har nå flere dager hvor jeg føler meg tilnærmet normalt men så kommer plutselig noen dager hvor alt av symptomer kommer samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også kommet og gått noen dager. Jeg var kjempekvalm i uke 6 og uke 7. Nå (8+2) kan jeg våkne ganske grei om morgenen, men kvalmen kommer alltids i løpet av dagen - helst ettermiddag (kanskje fordi jeg da er mest sliten?). 

 

Kan ha en dag hvor kvalmen er så og si borte også, men som regel kommer det en bølge eller to. Matlysten er fortsatt veldig dårlig. Føler meg veldig mett. Har også følelsen av at det konstant sitter fast mat nederst i halsen - forferdelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt normalt at formen svinger i bølgedaler gjennom svangerskapet, men jeg var mest forvirret fordi jeg plutselig følte jeg kunne løpe maraton uten å miste det snev av energi. Jeg føler meg rett å slett helt normal (bortsett fra forstoppelse, noen som har råd mot det?). Jeg har i vertfall vært på UL i dag, og alt var i sjønneste orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+4 i dag. Takk for svar dere. Jeg har googlet meg grønn nå og ser at det er vanlig at symptomene forandrer seg rundt uke 9-10, og gjerne kommer og går litt.

Men jeg klarer ikke å legge tanken fra meg om at noe er galt. Jeg har vært skikkelig plaget dette svangerskapet og har satt pris på hver minste lille bekreftelse.

Det der med MA er skummelt synes jeg, nettopp fordi det tar lang tid før kroppen varsler. I sommer ante jeg fred og ingen fare, men burde skjønt det tenker jeg nå. Derfor sitter jeg litt på kanten nå og forbereder meg på det verste. På en annen side er jeg super optimistisk.. Jeg er ikke til å bli klok på så litt gravid er jeg da ;)

 

Jeg har gått frem og tilbake med meg selv i dag ang ny ul. Jeg har tenkt at jeg burde klare å slappe av og ikke tenke så negativt hele tiden. Ikke så mye å se i uke 10 liksom.. Men jeg har fått time 15.15 i morgen, så får jeg dommen da..

Hei Reese! Hadde du en fin tur på ul i dag? Tenkt på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 9+4 i dag. Takk for svar dere. Jeg har googlet meg grønn nå og ser at det er vanlig at symptomene forandrer seg rundt uke 9-10, og gjerne kommer og går litt.

Men jeg klarer ikke å legge tanken fra meg om at noe er galt. Jeg har vært skikkelig plaget dette svangerskapet og har satt pris på hver minste lille bekreftelse.

Det der med MA er skummelt synes jeg, nettopp fordi det tar lang tid før kroppen varsler. I sommer ante jeg fred og ingen fare, men burde skjønt det tenker jeg nå. Derfor sitter jeg litt på kanten nå og forbereder meg på det verste. På en annen side er jeg super optimistisk.. Jeg er ikke til å bli klok på så litt gravid er jeg da ;)

 

Jeg har gått frem og tilbake med meg selv i dag ang ny ul. Jeg har tenkt at jeg burde klare å slappe av og ikke tenke så negativt hele tiden. Ikke så mye å se i uke 10 liksom.. Men jeg har fått time 15.15 i morgen, så får jeg dommen da..

Hei Reese! Hadde du en fin tur på ul i dag? Tenkt på deg :)

 

Vi skrev på likt ;) Takk som spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er 9+4 i dag. Takk for svar dere. Jeg har googlet meg grønn nå og ser at det er vanlig at symptomene forandrer seg rundt uke 9-10, og gjerne kommer og går litt.

Men jeg klarer ikke å legge tanken fra meg om at noe er galt. Jeg har vært skikkelig plaget dette svangerskapet og har satt pris på hver minste lille bekreftelse.

Det der med MA er skummelt synes jeg, nettopp fordi det tar lang tid før kroppen varsler. I sommer ante jeg fred og ingen fare, men burde skjønt det tenker jeg nå. Derfor sitter jeg litt på kanten nå og forbereder meg på det verste. På en annen side er jeg super optimistisk.. Jeg er ikke til å bli klok på så litt gravid er jeg da ;)

 

Jeg har gått frem og tilbake med meg selv i dag ang ny ul. Jeg har tenkt at jeg burde klare å slappe av og ikke tenke så negativt hele tiden. Ikke så mye å se i uke 10 liksom.. Men jeg har fått time 15.15 i morgen, så får jeg dommen da..

Hei Reese! Hadde du en fin tur på ul i dag? Tenkt på deg :)

Vi skrev på likt ;) Takk som spør :)

Hehe, så vittig :) Så bra alt var vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok helt normalt at formen svinger i bølgedaler gjennom svangerskapet, men jeg var mest forvirret fordi jeg plutselig følte jeg kunne løpe maraton uten å miste det snev av energi. Jeg føler meg rett å slett helt normal (bortsett fra forstoppelse, noen som har råd mot det?). Jeg har i vertfall vært på UL i dag, og alt var i sjønneste orden ;)

Så flott at alt gikk bra på ul, nyt tiden med mindre symptomer😃

Jeg slet med forstoppelse i begynnelsen eneste som fungerte hos meg var å legge en ts linfør i vann over natta og drikker det sammen med biola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...