Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Når ringer man lege? Gir man febernedsettenede uansett først? Barnet er 20 måneder. Anonymous poster hash: 443ea...fdf
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Hvis temperaturen er over 40 og jeg ikke får den ned med paracet hadde jeg nok ringt. Men når det gjelder små barn er almentilstanden til barnet viktigere enn temperaturen i seg selv. Tisser barnet? Er barnet veldig slapt i forhold til vanlig? Virker barnet apatisk? osv... Anonymous poster hash: d7a55...1af
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Det kommer helt Ann på almentilstanden. Hvor lenge har barnet hatt feber, spiser drikker tisser? Hvor høy feber har barnet? Anonymous poster hash: 668aa...f73
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Hun var syk torsdag og fredag, feber litt over 38, hostet og snørret. Var slapp og lå mye i fanget. I går var hun helt fin, bare snørr, og så ble hun dårligere igjen natt til i dag. Ligger bare og sover i fanget, ikke spist noe særlig, men drukket ok. Hadde 39,3 i stad. Jeg vet at det ikke er så høyt, men jeg syns det er rart at hun var fin i går og så helt slapp nå? Anonymous poster hash: 443ea...fdf
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Forrige helg hadde min på 17 mnd 40,6 i feber. Ble veldig stresset, men ga paracet 250 og målte en halvtime senere, da var det under 40. Målte han regelmessig hele påfølgende natt. Jeg hadde ringt i mitt tilfelle om feberen ikke hadde gått ned etter 30 minutter. Anonymous poster hash: 954d9...0a5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 ring legevakta, selv om det sikkert ikke er noe så vil det kunne berolige et mammahjerte å få råd av en sykepleier Anonymous poster hash: 36eb9...742
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Barnet har ikke høy feber, og at feberen kommer og går er ikke så uvanlig. Så lenge barnet drikker, ville jeg ikke blitt stresset. Ville sett det an noen dager, og så evt kontaktet fastlegen (ikke legevakten). Anonymous poster hash: 4054a...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå