Gå til innhold

Ang skolemat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er ikke overvektig, men litt lubben. Hun spiser frukt og yougurt til frokost, salat på skolen.brød eller varmmat på sfo, middag en gang mellom 17-18 og kvelds hvis hun vil ha.. Evt en banan eller eple.

Dette er mat som jenta mi liker og selv vil ha.

Hun får ofte avokado i salaten. Og kyllingkjøtt eller oppskåret skinkepålegg.

Er ikke dette ok mat for ei på 6/7 år?? I forhold til den andre tråden som går nå..

Min jente er aktiv og frisk.

Skjønner ikke helt at hun kan få for lite mat som noen her nevnte i den andre tråden.....

Anonymous poster hash: 6c20c...e20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du nevner er mer enn det HI i den andre tråden skrev at hennes spiste. Hun i andre tråden fikk bare 4 små måltider om dagen.

Høres helt greit ut det din spiser.

Anonymous poster hash: e4bd4...7a2
Skrevet

Frukt og yoghurt til frokost er mye sukker og lite mettende mat. Hva med å gi barnet en litt bedre start på dagen med noe som metter litt mer?

Anonymous poster hash: ee972...d02
Skrevet

Frukt og yoghurt til frokost er helt supert. Det skader ikke å legge til en halv gulrot i tillegg. 

Anonymous poster hash: 5f485...198
Skrevet

Hun har kornblanding eller havregryn sammen med frukten og yougurten...

Glemte å skrive det :)

Anonymous poster hash: 6c20c...e20

Skrevet

Når hun er lubben trenger hun ikke en yoghurt for dagen, mens barn som er veldig tynne og får i seg lite mat kan godt få en yoghurt daglig. Jeg ville byttet denne frokosten ut med noe mer energirikt, noe som jobber i kroppen lenger. Havregryn med melk, noen knekkebrød, havregrøt basert på vann i mikro toppet med bær...

Anonymous poster hash: 8bf08...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...