Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 For to år siden flyttet vi inn i nabohuset til svigers. Vi satte da opp et hagegjerde på ca 1 meter mot huset deres, og ellers rundt hagen vår. Dette ble veldig fint og helt naturlig for meg. Men svigermor har aldri komt over dette og ser på meg som litt spesiell . Hun ville at hagen vår skulle være open uten grenser, og gå i ett med hagene rundt da de andre naboene også er familie. Hun synes også det var naturlig at familie og slekt kunne komme og gå som de ville. Gå gjennom hagen vår, eller la ungene sine låne våre lekeapparater. De gjorde dette før. Tok seg til rette både når vi var hjemme og når vi var borte uten å spørre om lov. Dette ble det slutt på når vi fysisk stengte dem ute. Har alltid sett på det som normalt å ha hagegjerde. Trodde det var noe alle ville ha. Det ble jo tross alt så fint og rammet inn hagen vår:-) Men er det ikke vanlig å ha gjerder, hekk, og levegger når det er familie i nabohusene?? Noen som har peiling? Anonymous poster hash: f1d9e...89a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Når man bor såpass nært familie er det lurt å ha noen grenser, både synlige og usynlige, ellers så kan det fort bli krøll. Mannen får ta seg en prat med mammaen hannes. Anonymous poster hash: 7ad82...c10
Hengebuksvinet Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Vanlig eller ikke, ingen aning. Men at det skulle være et problem for svigers og andre naboer at dere velger å sette opp gjerde, det klarer jeg bare ikke å forstå. Og at de får seg til å ta det opp som et problem... Merkelig. Uansett. Kos deg med hagen din. Blir jo ofte mer hjemmekoselig også når man rammer den litt inn, hadde du hatt hund hadde alle "kjøpt det".
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Høres ut som gjerdet har en symbolverdi for svigermor, symbol på at du ønsker større avstand mellom dere enn hun gjør. Snakket dere ikke med svigers før dere satte opp gjerdet? Anonymous poster hash: 15e5a...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå