Gå til innhold

Dere som har fjernet livmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere vær så snill å fortelle meg litt? Ja om alt egentlig - både før operasjon, under og tiden etterpå....

Jeg har en kjempe muskelknute i livmor og må fjerne begge deler... Har helt angst for operasjon og har bare dyttet dette foran meg.

Men i helga fikk jeg noen kjempe blødninger så jeg måtte på sykehuset. Nå er det ingen vei tilbake! Og egentlig så vil jeg jo gjerne for jeg blør noe helt forferdelig under hver mens.

Men så gruer jeg meg sånn for alt som skal skje nå da.... Legen prata om ultralyd og ct av magen. Det bør gå greit??

Ellers forsto jeg at jeg måtte regne med å bli sykemeldt en stund etterpå... Det betyr vel sikkert at det er vondt😯

Skal snitte opp magen - livmor er forstørret pga muskelknuten.... Da er det vel narkose som gjelder. Har aldri tatt det før. Har to keisersnitt bak meg med spinalbedøvelse..

Er forøvrig 31 år og har innfunnet meg med at vi ikke får flere barn.

Dette ble langt.. Er det noen som har erfaringer å dele?

Anonymous poster hash: b3893...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt akkurat den samme operasjonen og det er ikke noe å grue seg for :-). Narkosen gjør jo at du sover gjennom alt sammen, nydelig søvn :-). Klart det er litt vondt etterpå men du får masse smertestillende,

Anonymous poster hash: b289d...00e

Skrevet

Jeg har hatt akkurat den samme operasjonen og det er ikke noe å grue seg for :-). Narkosen gjør jo at du sover gjennom alt sammen, nydelig søvn :-). Klart det er litt vondt etterpå men du får masse smertestillende,

Takk ☺ Hvor lenge var du på sykehuset? Og hvor lenge ble du sykemeldt?

Skrevet

Overtalte legen til å skrive meg ut dagen etter, var i ganske fin form og er ikke så glad i sykehus, ny rekord for utskriving sa legen :-). Mener å huske at jeg var sykemeldt i en uke

Skrevet

Alltid skummelt å måtte operere, men klart d går bra :)

Du er borte vekk, så du merker ingenting ;)

Og et kanontips: be om smertestillende FØR du får vondt! Da kommer du gjennom hele greia uten noe annet enn småsmerter :)

Sykmld er ikke pga smerter, men pga at du har hatt et stort inngrep i kroppen og skal ta d med ro! Indre blødninger vil ingen ha ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 8d2e5...fa1

Skrevet

Takk for fine svar! Vi får tro det går bra 😊 Har noen av dere tatt CT av magen i forkant? Gruer meg litt for det også jeg da.....

Skrevet

Har ingen erfaring, men tror også jeg må fjerne den av samme grunn som deg!

Følger tråden og håper på flere beroligende svar😆

Skrevet

Takk for fine svar! Vi får tro det går bra Har noen av dere tatt CT av magen i forkant? Gruer meg litt for det også jeg da..... Anonymous poster hash: b3893...92b

CT er 100% smertefritt! Du bare ligger der, ingen "fysisk kontakt"! Litt kjedelig, men d tåler du ;)

Anonymous poster hash: 8d2e5...fa1

Skrevet

Tiden etterpå kan da neppe være verre enn etter et keisersnitt?

Jeg må trolig gjennom det samme, livmoren er forstørret og klemmer litt på blære o.l. Merker det når jeg ligger på magen f.eks, at det er en kul nederst i magen...

Jeg har også hatt keisersnitt, og det var helt levelig etter den operasjonen så jeg tenker det må bli noe av det samme? Narkosen skremmer meg også da, har bare hatt spinalbedøvelse tidligere....

Anonymous poster hash: 4a622...e66
Skrevet

Ja også kom det jo noe godt ut av keisersnittet da, så har liksom glemt litt hvordan det var etterpå....

Men dette blir jo sikkert noe av det samme! Sitter og leser alt jeg kommer over på nett, men vet ikke helt hvor lurt det er.

Veldig fint å lese deres erfaringer her inne i hvertfall. .

HI

Skrevet

Fjernet livmora pga kraftige mensblødninger og smerter. (Endometriose) var ikke vondt i etterkant, vær flink å ta smertestillende og hold deg i ro den tida du er sykemeldt.

Jeg har opplevd å miste sexlysten totalt og hormoner som gjør meg meget humørsyk og hissig... Men heller det enn smerter😊 masse lykke til

Anonymous poster hash: eda6d...dcf

Skrevet

Fjernet livmora pga kraftige mensblødninger og smerter. (Endometriose) var ikke vondt i etterkant, vær flink å ta smertestillende og hold deg i ro den tida du er sykemeldt.

Jeg har opplevd å miste sexlysten totalt og hormoner som gjør meg meget humørsyk og hissig... Men heller det enn smerter😊 masse lykke til

Skrevet

Skrevet

Jeg har opplevd å miste sexlysten totalt og hormoner som gjør meg meget humørsyk og hissig... Men heller det enn smerter masse lykke tilAnonymous poster hash: eda6d...dcf

Livmoren produserer ingen hormoner, så jeg ser ikke helt sammenhengen der...

Anonymous poster hash: feb58...001

Skrevet

Lå på sykehus i 2 dager.

Hadde vondt, men ikke så vondt som KS. Men fikk litt problemer med å tisse, og måtte katetiseres i 1 døgn etterpå..

Full narkose. :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊

Skrevet

Nå er operasjon gjennomført.. Ligger fortsatt på sykehuset (inngrepet var for 3 dager siden!) Det ble omfattende og større enn de hadde trodd pga veldig forstørret livmor og stor knute...

Har ikke turt å spørre når jeg kan hjem og hvor lenge jeg må ta livet med ro. .

Får bare ta tida til hjelp!

Andre som har lignende opplevelser? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...