Gå til innhold

Hvordan takler dere andres misunnelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen velger å rakke ned på andre for å sette seg selv i et bedre lys. De ser ikke sin egen misunnelse. F.eks: å legge ut i det vide og brede om hvor teit det er å legge ut bilder fra en fin ferie i Thailand på facebook fordi det er å briefe med at man har råd til å reise på tur midt på vinteren (sannheten er at man har spart til denne ferien i nesten 2 år).

Dette er egentlig et fiktivt eksempel, for å illustrere.

Hvordan forholder dere dere til sånt?

Anonymous poster hash: 72085...d40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofrer det ikke en kalori. Helt sant. Smålige mennesker gidder jeg ikke bry meg med.

Skrevet

Klarer du å bare "ta i mot"? Jeg er såpass hissig at jeg klarer ikke la være å ta til motmæle ;)

Skrevet

Ignorerer det. Gidder ikke bruke energi på sånt.

Anonymous poster hash: 5260b...1e0

Skrevet

Men, man legger da ut bilder for å fortelle hvor fint man har det? Eller hvor rart? Eller rotete etc??? Så vedkommende har jo rett. At de velger å vise sin misunnelse er derimot litt utypisk blant de jeg omgås, da alle gjør det samme -hver sin gang...

Anonymous poster hash: 8696a...f18

Skrevet

Det er vanskelig, ofte ender det opp med å forsure hele forholdet og kontakten må brytes

Anonymous poster hash: ba5e6...d9b

Skrevet

Men, man legger da ut bilder for å fortelle hvor fint man har det? Eller hvor rart? Eller rotete etc??? Så vedkommende har jo rett. At de velger å vise sin misunnelse er derimot litt utypisk blant de jeg omgås, da alle gjør det samme -hver sin gang...

Anonymous poster hash: 8696a...f18

Klart det. Man deler gode opplevelser med venner og familie på facebook, men ikke for å skryte over hvor god råd man har? Synes det er stor forskjell på det.

Skrevet

Hvis det feks var på min post vedkommende hadde kommentert, så hadde jeg slettet eller svart tilbake at den kommentaren var ufin. Søsteren tip sambo er sånn. Bare litt mindre synlig sånn at man ikke kan ta henne på det. Mer sånn "så fint for dere da....." "jøss.. enda en tur til utlandet? :p".. "wow... hvor mange dyr har dere nå egentlig...? :p" Aldri en liker eller kommentarer med smiley. Ikke sier hun noe positivt til oss i virkeligheten heller.. blir mindre og mindre kontakt der dessverre..

Anonymous poster hash: c69ba...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...