Gå til innhold

Da har vi avlyst dagens aktiviteter :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn, 8 år og yngre. De har utviklet seg til å bli tidvis skikkelig ufordragelig i munnen mot oss voksene og bruker også mye tid på å krangle/sloss/ikke høre på beskjeder/være sure osv osv

I dag skulle de få stå på slalom og bade, men slik gikk det ikke. Jeg er rett og slett utslitt av all krangel og bråk samtidig som det skal smøres mat osv osv.

Blir lei meg av slike dager og har nå avlyst alt i dag, bedre lykke i morgen...

Men, hvordan har dere andre det? Og hvordan håndterer dere slike dritt dager som dette?

Anonymous poster hash: 921d5...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme som deg. Avlyser.

Skrevet

Finn deg en kopp te og et ukeblad og teppe og sett deg ned og slapp av :) 

Skrevet

Avlyser. Og ber de enkelt og greit om å komme tilbake når de kan oppføre seg og snakke ordentlig. Og så overser jeg, evt minner på hva jeg har sagt hvis de maser, fram til det skjer. 

Anonymous poster hash: a4456...aa0
Skrevet

Har kaffe, teppe og dib på tlf ;) Samt sure unger...

Skrevet

Du gjorde det riktige! Utrolig kjipt, men veldig lurt.

Sliter dessverre også med at barna ofte er sure og vrange i forbindelse med at det skjer eller skal skje noe gøy. Forventningene som gjør det kanskje?

Anonymous poster hash: 92556...e2d
Skrevet

Det burde jeg gjort i dag tidlig også, riktignok med et mye mindre barn. Dro allikevel og fikk ikke noe igjen for å være snill ihvertfall så bli hjemme med god samvittighet. Det skal jeg neste gang!

Anonymous poster hash: 9d9cb...493
Skrevet

Du gjorde det riktige! Utrolig kjipt, men veldig lurt.

Sliter dessverre også med at barna ofte er sure og vrange i forbindelse med at det skjer eller skal skje noe gøy. Forventningene som gjør det kanskje?

Anonymous poster hash: 92556...e2d

Ja, kanskje det er forventningene, men hos oss har det dessverre blitt mer og mer vanlig. Jeg tror rett og slett de er blitt så bortskjemte at de ikke ser annet enn seg og sitt. Selv vokste jeg opp med foreldre som sjeldent eller aldri fant på noe med oss, samtidig som vi hadde dårlige klær og skiutstyr etc som var for lite/for stort/slitt etc. Mine skal ikke ha det sånn! På den annen side vil jeg ikke ha bortskjemte drittunger! Vanskelig balansegang viser det seg... Vi har alltid noe vi vil gjøre sammen med barna (ofte planer) og de går tydelig rundt å tror vi står på pinne for de 24/7 *sukk*

Skrevet

Har kaffe, teppe og dib på tlf ;) Samt sure unger...

Sure unger må sitte et annet sted til de blir blide!

Skrevet

Enig i at det var lurt å avlyse.

Men jeg hadde tatt ungene med ut. Ut i Hagen, skog eller en akebakke i nærheten. Uten noe kos og mat.

Sure unger blir blidere av å være ute, inne blir det kun terror for mor....

Anonymous poster hash: 37a5b...b21

Skrevet

Sure unger får ikke gjøre morsomme ting, og de får sitte på rommet sitt til de klarer å oppføre seg. 

Anonymous poster hash: 86e42...dfb
Skrevet

Enig i at det var lurt å avlyse.

Men jeg hadde tatt ungene med ut. Ut i Hagen, skog eller en akebakke i nærheten. Uten noe kos og mat.

Sure unger blir blidere av å være ute, inne blir det kun terror for mor....

Anonymous poster hash: 37a5b...b21

Vel..., jeg har nok dessverre fått litt for nok! De eldste har funnet veien ut selv og hopper fra taket i snøen, minste spiller spill og jeg eter potetgull :D Så da får vi håpe alle møtes til mat med godt humør om et par timer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...