Gå til innhold

Over 1 milliard utbetalt etter feilbehandlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette står i NTL-magasinet. Norske pasienter har fått over 1 milliard av staten etter feilbehandlinger ved norske sykehus ifjor.

Jeg tenker at det er feil fokus i helsevesenet idag. Fokuset er for mye på å spare penger og for lite på: hvordan unngå feil. Tenker at mange i helsevesenet lever under hardt arbeidspress. Leger og sykepleiere jobber altfor lange vakter med altfor få på vakt. Slikt blir det feil av. Eller tar jeg feil?

Anonymous poster hash: b118f...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pluss at fokuset på feilbehandling er blitt større. I tidligere tider ble feil mer neddysset, folk hadde mindre kunnskap og klaget derfor sjeldnere. Det var mer "godtatt" at feil skjedde. Desverre har det også vært en ukultur i helsevesenet at særlig legene beskytter hverandre og dekker over kollegers tabber.

Skrevet

Fokus på feil er stort. Avvik meldes inn også på det mange hadde sett på som småting.

Mye av dette ble ikke rapportert før derfor en grunn til at det virker så mye mer nå.

Befolkningen har også økt.

Men, enig i at det spares penger. Vi jobber under høyere press enn før. På min avd som ligger under operasjon dobbelt sjekker vi hverandre hele tiden, men selvfølgelig blir det gjort feil.

Anonymous poster hash: 3cc56...175

Skrevet

Ja, er det en økning, da?

Anonymous poster hash: 97722...5dc

Skrevet

Endel flere millioner enn året før

Hi

Skrevet

Endel flere millioner enn året før

Hi

I utbetalinger

Skrevet

Jeg tenker på at det forventes at leger og sykepleiere skal yte 110 prosent når de er på jobb -uansett lange vakter, mangel på søvn, underbemanning. -slikt blir det feil av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...