Gå til innhold

Det virker som kun foreldre av barn med diagnoser har lov til å klage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Havnet i en diskusjon på FB i går med en tidligere nabo som har en sønn med autisme.

Her har vi tre barn, begge i full jobb og en svært syk svigermor som vi også må ivareta. Jeg skrev noe a la at jeg var glad det var vinterferie og luksus å kunne la de eldste dra på hyttetur med sine søskenbarn og kun et barn i huset.

Da kommer det surt fra henne at jeg var utakknemlig, ikke har noe rett til å klage fordi jeg har tre friske barn, hun er alene med sønnen etc..

Jeg har stor respekt for foreldre som må kjempe for barnas rettigheter i hverdag og skole/barnehage og at det ikke er lett å ha et barn med ekstra behov. Men jeg er jo sliten jeg også!

Anonymous poster hash: 164b6...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker evner ikke å se forbi son egen situasjon, sånn er det bare.

Selvfølgelig har du også lov å være sliten, det har jeg også, selv om jeg "bare" har to barn, ingen med noen diagnose, ei heller en syk svigermor. Det er ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Jeg tror at når man står midt ope i noe som nesten blir altoppslukende så ser man ikke andre enn seg selv. Forstår at det kan følesurettferdig, men hun ser det sikkert ikke

Anonymous poster hash: ab366...1b4
Skrevet

Klart du har rett til å være sliten og blåse ut.

Men jeg tror at for de som har syke barn og alvorlige diagnosebarn så fremstår andres problemer som små :unsure:

Skrevet

Veldig sært å kommentere slik når du skriver på din egen profil.

Anonymous poster hash: e7992...ed1

Skrevet

Navlebeskuende mennesker finnes vel uavhengig av livssituasjon. Noen ganger er nok det like greit å ikke gå videre inn i diskusjon med folk om hvem som er mest sliten osv. Foreldre med syke barn kan nok sikkert oppleve at andre med friske barn syter over bagateller, på en måte ikke så rart. Deres mest dyrebare har utfordringer vi bare kan ha mareritt om. En diskusjon om hvem som har "rett" til å være mest sliten blir sjelden særlig konstruktiv.. Alltid dette er en veldig subjektiv følelse.

Skrevet

Alle har lov til å være sliten. Til og med du. Har selv to barn og nå ligger vi å drøyer tiden i senga før vi skal å hente dem hos mormor. Og gud så godt det er å bare slappe helt av mens vi vet at gullene storkoser seg med mormor kos :) (helt til vi står opp og huset er tomt og er overlykkelige over at ene av oss ikke drakk i går slik at det er bare å kjøre å hente dem)

Skrevet

Alle har lov å klage. Selv du med dine tre friske barn! ! Men vi med diagnose og syke barn har en helt annen dag en dere med friske barn. Jeg tror ikke noen av oss klarer og sette seg inn i noen andres liv. :)

Så klag i vei!

Anonymous poster hash: 64392...099

Skrevet

Alle har vel lov å klage,men om du irritere deg over Hennes kommentar,så svar henne.det kan jo være hun er misunnelig forde du har friske barn,for at dine barn skal på hyttetur,kanskje Hennes sønn ikke skal noe i ferien,og lager helvete hjemme for mora forde de ikke skal noe.

og kan hende Hennes barn er så krevende og skole og andre offentlige etater motarbeider og en må bruke all ledig tid hvor barne er på skolen til å kjempe for en god hverdag for ungen,da forstår jeg henne.

har selv ett barn m 2diagnoser +tilleggsproblematikk,og ja hverdagen er sliitsom,alt må planlegges og noteres,døgnet må kartlegges ned til minste detalj.det er mye møter ol,itilegg til full jobb,og alene ansvar.men jeg orker ikke å bruke min fritid på å dvele ,for da kunne jeg bare gravd meg ned.jeg ser på det som er positivt,ja det er sårt å se andre på Hennes alder ta buss alene,gå på byen lørdag formiddag alene m venninner..men gud å glad jeg blir når min lager middag,og tar oppvask etterpå,det er det ingen på Hennes alder som gjør.

lykktil,det beste er å spør,hvordan hun har det,får hun hjelp,trenger hun hjelp til noe siden hun svarer som hun gjør

Skrevet

Det vil alltid være noen som har det verre enn en selv. Men man har da lov å blåse ut for det. Og hvorfor skal bare hun ha lov å klage? Er da noen som har det verre enn henne også.

man har alle lov å bli slitne uansett.

Anonymous poster hash: 478ce...0f2

Skrevet

Alle er nærmest sin egen situasjon. Skulle bare de som har det verst her i verden hatt lov til å klage, kunne egentlig alle i Norge holdt kjeft.. Jeg mener at alle trenger, og har lov til, å klage i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...