Gå til innhold

Flytte fra Oslo ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor i Oslo med barn, har dere vurdert å flytte herfra pga sannsynligheten for terror?

 

Anonymous poster hash: cb079...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

 

Anonymous poster hash: 351af...693

Skrevet

Nei.

Skrevet

Det fremste målet for en større terroraksjon ligger i Finnmark så nei, jeg vurderer ikke å flytte



Anonymous poster hash: ee26f...2fd
Skrevet

Øøh nei, tanken har ikke slått meg en gang. Er du helt hysterisk?

Skrevet

Nei.

Bor du ikke i Holmlia?

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

Skrevet

Nei, men jeg må ærlig innrømme at jeg har følt en del på uroen ift dette de siste årene (startet vel på ettermiddagen 22.juli..). "Problemet" er at vi trives så utrolig godt her vi bor (både bor og jobber sentralt). Det er idyll midt i storbyen, kjempehyggelige og ordentlige folk (det tenker jeg ofte på når jeg leser div absurde tråder om hva enkelte foreldre, barn og naboer gjør...), skolen er vi kjempefornøyd med og barna stortrives, vi trives på jobbene våre, vi har umiddelbar nærhet til alt - og det er også kort vei til sjøen og marka. Alt dette setter vi så stor pris på og selv om jeg innimellom tenker at det hadde vært fantastisk med en hage, kjellerstue til barna og et stort soverom til hvert av dem samt et ordentlig vaskerom (noe vi selvfølgelig hadde hatt råd til i massevis om vi ville ha flyttet på oss, tatt Oslo-prisene i betraktning...) så er livskvaliteten vår så god her! Jeg tenker også litt banalt at vi kan flytte på landet for så å oppleve brann, ulykke, alvorlig sykdom e.l. - man kan oppleve forferdelige ting uansett hvor man bor. Så - nei, jeg har ikke tenkt å flytte men skulle ønske jeg slapp å uroe meg for terror...

 

Anonymous poster hash: 168ac...914

Skrevet

 

Nei.

Bor du ikke i Holmlia?

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

 

Hva har det med saken å gjøre?

 

Anonymous poster hash: 3f4a2...b48

Skrevet

 

 

Nei.

Bor du ikke i Holmlia?

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

Hva har det med saken å gjøre?

 

Anonymous poster hash: 3f4a2...b48

Alt. Regner med at Hi snakker om de som bor sentralt i Oslo. Lite sannsynlig at det skjer et terrorangrep i Holmlia

 

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

Skrevet

 

 

 

Nei.

Bor du ikke i Holmlia?

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

Hva har det med saken å gjøre?

 

Anonymous poster hash: 3f4a2...b48

Alt. Regner med at Hi snakker om de som bor sentralt i Oslo. Lite sannsynlig at det skjer et terrorangrep i Holmlia

 

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

Nei - det har vel strengt tatt ingenting å si om man bor i eller utenfor sentrum i Oslo. Svært mange jobber sentralt og tar kollektivtrafikk inn mot sentrum - satt på spissen kan man nesten hevde at det er mindre trygt for dem som bor utenfor og må ta t-bane inn til sentrum og ferdes gjennom knutepunktene (Jernbanetorget, Stortinget, Nationaltheatret) enn for meg som bor sentralt og går til jobb.

 

Meningsløst å spekulere hvor det er tryggest å bo da man aldri vet hvor eller hvordan terroren rammer.

 

Anonymous poster hash: 168ac...914

Skrevet

 

Det fremste målet for en større terroraksjon ligger i Finnmark så nei, jeg vurderer ikke å flytte

 

Anonymous poster hash: ee26f...2fd

Hva er det? Har alltid sett for meg Oslo eller evt Stavanger som terrormål. Finnmark har jeg ikke vurdert engang *blond*

 

Anonymous poster hash: 0012b...de5

Skrevet

Nei overhodet ikke!

 

Bor utenfor ring 3 og er aldri i sentrum uansett.

 

Anonymous poster hash: 337d8...0c9

Skrevet

Hva med framtidige 17 mai feiringer, der barna våre går i tog i sentrum. Er ikke det en potensielt terrormål?

Skrevet

Bor i Oslo, uten unger, men har planer om å få snart. Vil helst flytte, men ikke først og fremst pga terror. Jeg er oppvokst på bygda og vil at ungene mine skal ha det like fint og fritt som jeg hadde det i min oppvekst. (Jada, barn har det fint i Oslo også.) Men det skremmer meg at terroren har kommet så nært, og jeg er en av de som må innom Jernbanetorget hver dag på vei til og fra jobb. I tillegg jobber jeg i et yrke som fort kan bli rammet av terroren, altså at kollegaer vil sansynligvis bli rammet om det skjer noe.



Anonymous poster hash: f7092...416
Skrevet

Hadde jeg vært så uheldig at jeg bodde i Oslo, så ville jeg ikke vurdert å flytte, jeg ville flyttet, så fort som f***. Ikke pga terrorfare, men for å slippe kjas, mas, hinsides boligpriser og i det store og hele et stusselig sted.

 

Tviler forøvrig på at det er Oslo som er det hotteste tipset hva angår terror i Norge pr d.d.

 

Anonymous poster hash: f9b72...161

Skrevet

Hadde jeg vært så uheldig at jeg bodde i Oslo, så ville jeg ikke vurdert å flytte, jeg ville flyttet, så fort som f***. Ikke pga terrorfare, men for å slippe kjas, mas, hinsides boligpriser og i det store og hele et stusselig sted.

 

Tviler forøvrig på at det er Oslo som er det hotteste tipset hva angår terror i Norge pr d.d.

 

Anonymous poster hash: f9b72...161

Du er visst ikke særlig kjent i Oslo du! ;)

 

 

Anonymous poster hash: 337d8...0c9

Skrevet

 

Hadde jeg vært så uheldig at jeg bodde i Oslo, så ville jeg ikke vurdert å flytte, jeg ville flyttet, så fort som f***. Ikke pga terrorfare, men for å slippe kjas, mas, hinsides boligpriser og i det store og hele et stusselig sted.

 

Tviler forøvrig på at det er Oslo som er det hotteste tipset hva angår terror i Norge pr d.d.

 

Anonymous poster hash: f9b72...161

Du er visst ikke særlig kjent i Oslo du! ;)

 

 

Anonymous poster hash: 337d8...0c9

Ikke lommekjent, nei, men kjent nok til at jeg vet at Oslo er et sted jeg aldri skal bo. Lettelsen er stor hver gang jeg kan reise fra Oslo.

 

Anonymous poster hash: f9b72...161

Skrevet

 

Det fremste målet for en større terroraksjon ligger i Finnmark så nei, jeg vurderer ikke å flytte

 

Anonymous poster hash: ee26f...2fd

Hva er det? Har alltid sett for meg Oslo eller evt Stavanger som terrormål. Finnmark har jeg ikke vurdert engang *blond*

 

Anonymous poster hash: 0012b...de5

 

Sametinget? :legrine: Tror nok dessverre mannen i gata er mest utsatt, og ikke store anlegg som f.eks Snøhvit.

 

Anonymous poster hash: 4f835...c22

Skrevet

 

 

 

Nei.

Bor du ikke i Holmlia?

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

Hva har det med saken å gjøre?

 

Anonymous poster hash: 3f4a2...b48

Alt. Regner med at Hi snakker om de som bor sentralt i Oslo. Lite sannsynlig at det skjer et terrorangrep i Holmlia

 

 

Anonymous poster hash: bc8a8...233

 

Holmlia er jo mest sannsynlig ikke noe mål for terror. Heller områder i nærheten av en jødisk synaoge feks, eller et knutepunkt som Oslo S

Skrevet

Vi flyttet fra Oslo for noen år siden, og har angret siden vi flyttet!

Savner byen, er der masse enda og ikke redd for terror.

 

Det som gjør at vi ikke flytter tilbake er at vi har en funksjonshemmet datter, da er det ikke så lett å flytte med tanke på støtteapparatet rundt henne. Alle må bli kjent med henne, søke spesialskole etc., så vi blir boende her vi er...

 

Anonymous poster hash: 90b6e...094

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...