Gå til innhold

Jeg har et stort overforbruk av penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker 6-7000,- imnd på røyk og brus + mat ute på jobb.

I tillegg handler jeg mat til meg og ungene for sikkert 6000,- per mnd. 

Har grei inntekt, men er alltid blakk i slutten av mnd. Klarer ikke å stoppe galskapen.

Hvordan ta seg selv i nakken?

Anonymous poster hash: 7f698...c68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første setningen med røyk, brus og mat på jobben burde jo være grei nok. Du ser jo selv hva du må gjøre der.....

Trenger du motivasjon så tenk på hvor mye fint du kan spare til fks ferieturer osv sammen med barna. Utrolig egoistisk å ha et slikt forbruk på bare tull (i tillegg til at å røyke og drikke brus er helseskadelig ).

Det er ingen som gjør det for deg, så bare til å sette i gang...kjøp nikotintyggis i morgen før jobb..lag din egen matpakke samtididg som du lager til barna og slutt med den brus supingen...ingen som trenger syreskadene og de sukkermengdene på daglig basis.

Anonymous poster hash: 9d7be...eac
Skrevet

Det kan bare du selv gjøre, så ikke sitt å vent på at noen skal komme med en mirakelkur. Kjenner jeg blir litt kvalm av prioriteringene dine.

Anonymous poster hash: 4d4ca...e05
Skrevet

RØYK OG BRUS FOR FLERE TUSEN HVER MND??!!!!😱😱😱😱😱😱😱😱😱 Det er hinsides galskap, spør du meg.. Så trist..

Anonymous poster hash: a00b0...8bb

Skrevet

Røyk og brus for 6-7000 i mnd? Om du røyker en pk til dagen er det 3000 pr mnd. 1 1,5 l til dagen er 6-700...

Skrevet

Dra til Sverige 1 gang i mnd og ha med noen du kan få kvota til.. Jeg røyker og drikker en del brus. Får 2 kartonger og 3 brett brus der for 1200,- i mnd. Og smør matpakke! :)

Anonymous poster hash: 32a37...319
Skrevet

... om du har penger til det... så er det vel bare fortsette? Ellers kan du ha fast trekk i mnd til sparekonto? Så kan du spare til en sydentur, eller kanskje en sparekonto til ungene? ;) 

Anonymous poster hash: 6aa23...435
Skrevet

Jeg bruker også mye penger "på tull" hver måned, men det er fordi jeg har råd til det. Akkurat hva jeg bruker pengene på er min egen sak, så drit i de som legger skam på deg fordi du kjøper brus og røyk. Det er du selv som må se på hva du bruker penger på og om det er verdt det. Hva ville du brukt pengene på om du kunne spare? Er det verdt å kutte røyken, brusen og kjappmaten for det? Her må du prioritere. Iverksett! 

Anonymous poster hash: 75308...360
Skrevet

Herlighet, for et forbruk!

Det første du gjør, må være å smøre matpakke til fire av fem arbeidsdager, kutte ned røyking til halvparten, det samme med brus.

Anonymous poster hash: 62ff4...163

Skrevet

Dra til Sverige 1 gang i mnd og ha med noen du kan få kvota til.. Jeg røyker og drikker en del brus. Får 2 kartonger og 3 brett brus der for 1200,- i mnd. Og smør matpakke! :)

Var det noe å smile av?

Opprettholde galskapen og utsette ungene for å miste moren sin alt for tidlig. I tillegg til å lære de samme dårlige vanene som dere mødrene.

Anonymous poster hash: fd89b...842

Skrevet

Du vet jo selv at både det å røyke og å drikke mye brus er veldig usunt, men som med all avhengighet så går det ikke an å slutte hvis du ikke er motivert selv. Det hjelper ikke med ti tusen moraliserende pekefingre (hint til dere over...). Du må finne ut hva som motiverer DEG til å slutte. Kanskje er det pengene du sparer, kanskje er det forbedret helse, bedre form, lukter bedre osv osv. Når du vet hva dette er, så gå ut og finn deg noen som kan hjelpe deg å holde motivasjonen oppe når det blir tungt (for det blir det). 

Dette klarer du! 

Anonymous poster hash: 1de65...1c1
Skrevet

Var det noe å smile av?

Opprettholde galskapen og utsette ungene for å miste moren sin alt for tidlig. I tillegg til å lære de samme dårlige vanene som dere mødrene.

Anonymous poster hash: fd89b...842

Kjære vene, galskap? Ja, da har ikke du sett mye galskap i livet. Smilefjeset ble forresten satt bak matpakken... ;) Uansett har ikke hi sagt noe om at hun aldri skal slutte. Hun brukte for mye penger, ok, så får hun tips om å bruke mindre da. Så får hun ta røykeslutten når hun er klar for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...