Gå til innhold

Skal dere ha fastelavnsboller i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sette bolledeig når minstemål har fått grøten sin. Tenker å invitere familien på boller med krem etter middag. Koselig!:)

Anonymous poster hash: a1587...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vi selvfølgelig :) Koselig tradisjon, men glemte å skaffe fargerike bjørkris dessverre.

Gjest Julia1984
Skrevet

Ja!! Men uten krem....ingen liker det😉

Skrevet

Jepp. Skal ha boller med minst tre forskjellige fyll. Blir digg.

Anonymous poster hash: 937de...557

Skrevet

Det skal vi ja.

Tenkte å lage både boller med krem og berlinerboller.

Også kan det hende jeg fyller noen boller med vaniljekrem og dypper de i sjokolade.

Skikkelig bollekalas med andre ord, mmmm

Anonymous poster hash: 05e2d...35c
Skrevet

Ja. Bakte boller i kveld som vi skal ta med på besøk til oldemor og oldefar i morgen. De skal selvfølgelig stappes fulle av krem :-)

Anonymous poster hash: 38b91...e43

Skrevet

Nei! 1 unge med spysjuken, 1 som venter på det. 1 voksen som har hatt det, og en voksen som ikke vil ha det..

tror vi sparer bollene og kremen til bedre dager...

Anonymous poster hash: 66dea...808
Skrevet

En hel haug! Med krem, syltetøy og melis! The whole enchilada! Lagd fastelavnsris med kidsa i dag! Vi har lang fastelavnstradisjon i vår familie, viktig å gjøre mest mulig ut av dagen! 😏Så her i huset er det en riktig festdag for barn og foreldre og besteforeldre 💕🎊💕

Skrevet

Ja, for en gangs skyld har jeg fått med meg at det er fastelavn. Barna derimot ante ikke at fastelavn og boller henger sammen :-P

Skrevet

Ja :) bakte boller i kveld og skal ta de med til svigermor i morgen :)

Skrevet (endret)

Jeg skal bake sunne boller av grov spelt med havregryn, proteinpulver, råreven kålrabi og sukrin. Fyller dem med krem av cottagecheese, stivpisket eggehvite og sukrin.

Herlig!!! :D

Så usunne dere er :P

Endret av MammantilNurket
Skrevet

3 av 4 er syke, og siden den som lager bollene (altså meg) er en av de 3, så blir det ikke store kalaset. Men jeg var lur å bakte på fredag når jeg kjente sykdommen komme snikende, så jeg har noen boller i frysen. Hadde store planer om å lage berlinerboller, men det blir det definitivt ikke  :sur:

Anonymous poster hash: 31dda...8aa
Skrevet

Her blir det boller med vaniljekrem og besøk av besteforeldre til kvelds:-)

Skrevet

Boller, vannbakkels, pisket Fløte, vanilje og rørte jordbær og bringebær. Begge ungene har laget fastelavnsris og familien er invitert.

Skrevet

Her blir det også boller, uten sukker, gluten og melk. 

Med rørte bringebær og soyabasert krem. 

Anonymous poster hash: 9050d...3e4
Skrevet

Jepps. Boller med krem og med syltetøy. Har ikke bjørkeris, men har lagd noe pynt selv (nesten like fint som lysfatet til MTN :D )

Skrevet

Her blir det sjokoladeboller, er største barnet som skal lage. Jeg tåler ikke hvetemel, så kan ikke spise det. Og siden jeg prøver og gå ned i vekt, er det bare fint at jeg ikke kan spise det.

Skrevet (endret)

Jepps. Boller med krem og med syltetøy. Har ikke bjørkeris, men har lagd noe pynt selv (nesten like fint som lysfatet til MTN :D )

Få se bilde, da :)

Var forresten tøys det med bollene, altså. Det blir hveteboller med vaniljekrem og friske bær :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jepp :) Ungene mime elsker krem så denne dagen skal de få.

Anonymous poster hash: 25b1b...3be

Skrevet

Var forresten tøys det med bollene, altså. Det blir hveteboller med vaniljekrem og friske bær :)

Åhh, nei! Du og du, det kommer ikke no bilde:)

Skrevet

Godt å høre! De bollene hørtes utrolig ekle ut. Skikkelig bolle eller ingen bolle til meg!

Hi

Skrevet

Jeg hadde store planer om å lage og gledet meg masse. Jeg elsker å bake og får alltid masse skryt av bakverket mitt.

Men siden jeg har en gledesdreper av en mann som for 3 gang i dag har sagt "trenger vi ha boller", "du trenger ikke lage mange hvertfall" osv så dropper jeg det!!

Anonymous poster hash: 1a74f...a7d

Skrevet

Jeg hadde store planer om å lage og gledet meg masse. Jeg elsker å bake og får alltid masse skryt av bakverket mitt.

Men siden jeg har en gledesdreper av en mann som for 3 gang i dag har sagt "trenger vi ha boller", "du trenger ikke lage mange hvertfall" osv så dropper jeg det!!

Anonymous poster hash: 1a74f...a7d

Da baker du til alle utenom ham!

Skrevet

Fy søren jeg har lyst på en svæær luftig hvetebolle med masse mandelmasse og krem. Hadde det vært i hus nå hadde jeg gått på en kjempesmell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...