Gå til innhold

Maren... litt for 80-talls?


Anbefalte innlegg

Skrevet

...



Anonymous poster hash: 42449...abb
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjenner flere bhg-barn som heter det jeg :)

Endret av Gulltopp med Knoll og Tott
Skrevet

Mange barn som heter det nå. Mitt også.

 

Anonymous poster hash: 3678c...f84

Skrevet

Fint :)

 

Anonymous poster hash: 2ed69...b82

Skrevet

Fint om dere bor der det uttales som det skrives. Liker ikke Maarn.

 

Anonymous poster hash: 22da2...3af

Skrevet

Nydelig :) Men foretrekker Maren fremfor Marn



Anonymous poster hash: 05d43...0d6
Skrevet

Synes Maren er et klassisk navn som aldri går ut på dato.

Skrevet

Maren er fint og tidløst :)

 

Anonymous poster hash: cd60e...093

Skrevet

Tenker litt, bør man ha et navn man kan uttale på engelsk og? Eks Emilie (emely), Mia (Mia), Caroline...



Anonymous poster hash: 42449...abb
Skrevet

Er dere engelske? Hvis ikke - NOPE! Hun får kalle seg Mary hvis ikke engelskmenn kan si Maren ;)

 

Anonymous poster hash: cd60e...093

Skrevet

Det er ikke noe 80-talls over det navnet, det er jo et gammelt navn. 



Anonymous poster hash: e24c3...891
Skrevet

Sto høyest opp på lista vår også. Men siden vi bor på østlandet med rulle-r droppet vi det pga den uttalen det blir: Maarn.

 

Hadde vi bodd er sted med skarre-r hadde vi brukt navnet.

 

Anonymous poster hash: 23473...2dd

Skrevet

80-talls? mer 60-talls spør du meg, men hva har det å si. Greit og solid navn.



Anonymous poster hash: 01a01...686
Skrevet

Det er et nydelig navn som kom på moten igjen på 90-tallet etter nesten å ikke ha vært brukt på 100 år. På 1800-tallet var det meget vanlig. Navn følger ofte 100-års sykluser.

 

 

Anonymous poster hash: 71cee...b08

Skrevet

Det er et nydelig navn som kom på moten igjen på 90-tallet etter nesten å ikke ha vært brukt på 100 år. På 1800-tallet var det meget vanlig. Navn følger ofte 100-års sykluser.

 

 

Anonymous poster hash: 71cee...b08

Lurer på om navnene vi 70-tallsjentene har blir populære igjen, Lene, Ingvild, Aina, Monica, Vibecke, Jannike osv? Kan ikke helt se for meg at oldebarna mine skal hete det ;)

 

Anonymous poster hash: b13ee...3ef

Skrevet

Vet om mange som heter det, i alle generasjoner. Syns det er et kjipt navn.

 

Anonymous poster hash: 6ac20...d7e

Skrevet

 

Det er et nydelig navn som kom på moten igjen på 90-tallet etter nesten å ikke ha vært brukt på 100 år. På 1800-tallet var det meget vanlig. Navn følger ofte 100-års sykluser. Anonymous poster hash: 71cee...b08

Lurer på om navnene vi 70-tallsjentene har blir populære igjen, Lene, Ingvild, Aina, Monica, Vibecke, Jannike osv? Kan ikke helt se for meg at oldebarna mine skal hete det ;)Anonymous poster hash: b13ee...3ef

Det gjør de nok.. På 50-60-tallet hadde "alle" en gammel tante som het Maren. Navnet ble derfor sett på som gammeldags og ukult, litt sånn som fex Gerd og Olga nå til dags. Men da gamle tante Maren hadde vært død i ca 30 år, ble plutselig navnet poppis igjen. Det er visstnok teorien om hvorfor navn går i 100- årsbølger. :)

 

Anonymous poster hash: 71cee...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...