Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Noen som har hatt dette/symptomer på dette? Begynt på Imurel, er oppgitt som mulig bivirkning og det står at første symptomer er sår hals og munnsår etter 7-10 dager. Har gått på det i to uker, og våknet med DET munnsåret i går...(kan like gjerne være herpesutbrudd altså). Noen erfaringer? Anonymous poster hash: a0abe...ca9
Sint naken biltyv Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt om😳
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt om😳 Hadde ikke det selv, men det er en reell tilstand altså Benmargen slutter å produsere røde blodlegemer... Anonymous poster hash: a0abe...ca9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 Hvis du mistenker noe slikt så bør du ta kontakt med legen din og få tatt blodprøver! "Bare" et herpessår er jo et tegn på at immunsystemet ditt stresser. Trenger selvfølgelig ikke ha noen som helst sammenheng med medisinen du tar. Men om du også har andre symptomer så ta kontakt med legen din og få tatt nødvendige blodprøver for å få sjekket det. Selv om det er en sjelden bivirkning, så betyr jo ikke det at det aldri skjer... Anonymous poster hash: e521e...db1
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Jeg går selv på imurell og det er derfor man tar ofte blodprøver for å sjekke ulike nivå. Det er også viktig å få sjekket d-vitamin, jern, folat osv Husk at bruker du imurell skal du ikke være i sola. Må bruke faktor 50 og helst dekke huden til på sommeren og også bruke høy faktor i vårsola. Anonymous poster hash: 1d846...4c4
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt om😳Hadde ikke det selv, men det er en reell tilstand altså Benmargen slutter å produsere røde blodlegemer... Anonymous poster hash: a0abe...ca9 Ikke bare røde. Hvite blodceller og blodplater også. Og da dør man Anonymous poster hash: 0909a...af6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt om Gjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440
Elza Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt om Gjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440 Mener du at hun er dum eller mener du det fordi du så hvem som skrev svaret? Jeg har heller aldri hørt om det og trodde det var en skrivefeil
Sint naken biltyv Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt omGjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440 Nei. Gjør det vondt for deg å være så dum og frekk? Er ikke så hyggelig for hun andre i denne tråden å høre hun er dum fordi hun ikke visste hva det var. For min del så driter jeg i hva du måtte tenke om meg☺️
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Hvis du mistenker noe slikt så bør du ta kontakt med legen din og få tatt blodprøver! "Bare" et herpessår er jo et tegn på at immunsystemet ditt stresser. Trenger selvfølgelig ikke ha noen som helst sammenheng med medisinen du tar. Men om du også har andre symptomer så ta kontakt med legen din og få tatt nødvendige blodprøver for å få sjekket det. Selv om det er en sjelden bivirkning, så betyr jo ikke det at det aldri skjer... Anonymous poster hash: e521e...db1 Jeg har legetime på tirsdag for blodprøver og sånn, bare lurer på om noen har hatt dette og kan fortelle om gangen i det. Fikk ingen opplysninger om det da jeg ble satt på Imurel så jeg aner jo ikke. Er det for lenge å vente til tirsdag liksom? Begynner man seponering ved mistanke eller venter de til blodprøvesvarene kommer? Jeg har jo ikke peiling, og det er helg... Anonymous poster hash: a0abe...ca9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt omGjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440 Nei. Gjør det vondt for deg å være så dum og frekk? Er ikke så hyggelig for hun andre i denne tråden å høre hun er dum fordi hun ikke visste hva det var. For min del så driter jeg i hva du måtte tenke om meg☺️ Det er måten du spør på som får deg til å fremstå som dum. Det var veldig tydelig at du trodde du skulle ta hi for en skrivefeil, istede for å tenke at du kanskje ikke vet alt. Anonymous poster hash: e966e...440
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Hvis du mistenker noe slikt så bør du ta kontakt med legen din og få tatt blodprøver! "Bare" et herpessår er jo et tegn på at immunsystemet ditt stresser. Trenger selvfølgelig ikke ha noen som helst sammenheng med medisinen du tar. Men om du også har andre symptomer så ta kontakt med legen din og få tatt nødvendige blodprøver for å få sjekket det. Selv om det er en sjelden bivirkning, så betyr jo ikke det at det aldri skjer... Anonymous poster hash: e521e...db1 Jeg har legetime på tirsdag for blodprøver og sånn, bare lurer på om noen har hatt dette og kan fortelle om gangen i det. Fikk ingen opplysninger om det da jeg ble satt på Imurel så jeg aner jo ikke. Er det for lenge å vente til tirsdag liksom? Begynner man seponering ved mistanke eller venter de til blodprøvesvarene kommer? Jeg har jo ikke peiling, og det er helg... Anonymous poster hash: a0abe...ca9 Jeg er helseutdannet, men ikke lege. Hadde det vært meg så hadde jeg kontaktet legevakten nå i helgen for å få tatt blodprøver. Jeg hadde ikke ventet til tirsdag, siden leukocytter og blodplater kan synke mer etter seponering av medisinen. Her er utdrag fra Felleskatalogen om Imurel: "De første 8 ukene av behandlingen foretas fullstendig blodcelletelling, inkl. trombocytter, minst 1 gang i uken (hyppigere ved høye doser eller ved nedsatt nyre- eller leverfunksjon) etterfulgt av lengre intervaller. Kontinuerlig hematologisk kontroll er viktig ved langtidsbehandling. Behandling seponeres umiddelbart ved første tegn på unormal reduksjon i blodcelletall, da antall leukocytter og blodplater kan reduseres ytterligere etter seponering. Det er risiko for benmargsdepresjon, og pasienten bør umiddelbart kontakte lege ved tilfeller av uforklarlige blødninger, blåmerker eller symptomer på infeksjoner. Benmargsdepresjon er reversibel ved tidlig seponering." http://www.felleskatalogen.no/medisin/imurel-aspen-pharma-trading-ltd-560041 Anonymous poster hash: e521e...db1
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 Jeg hadde også ringt legevakten evt den avdelingen du har vært mest på sykehuset. Jeg bruker imurell for crohns og kan enkelt ta en telefon til Gastroavdelingen på sykehuset viss jeg lurer på viktige ting. Anonymous poster hash: 1d846...4c4
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 14. februar 2015 #14 Skrevet 14. februar 2015 Du mener vel benmargssuppresjon?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #15 Skrevet 14. februar 2015 Du mener vel benmargssuppresjon? Det er vel det samme, er det ikke? Det brukes benmargsdepresjon i Felleskatalogen (se kopi fra linken over). Anonymous poster hash: e521e...db1
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 14. februar 2015 #16 Skrevet 14. februar 2015 Du mener vel benmargssuppresjon? Det er vel det samme, er det ikke? Det brukes benmargsdepresjon i Felleskatalogen (se kopi fra linken over). Anonymous poster hash: e521e...db1 Ja det er det samme, men suppresjon er en langt mer elegant måte å si det på ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #17 Skrevet 14. februar 2015 Du mener vel benmargssuppresjon? Det er vel det samme, er det ikke? Det brukes benmargsdepresjon i Felleskatalogen (se kopi fra linken over). Anonymous poster hash: e521e...db1 Ja det er det samme, men suppresjon er en langt mer elegant måte å si det på ;-) Enig i det - men felleskatalogen og pakningsvedlegg er sjelden elegant Anonymous poster hash: e521e...db1
Sint naken biltyv Skrevet 15. februar 2015 #18 Skrevet 15. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt omGjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440 Nei. Gjør det vondt for deg å være så dum og frekk? Er ikke så hyggelig for hun andre i denne tråden å høre hun er dum fordi hun ikke visste hva det var. For min del så driter jeg i hva du måtte tenke om meg☺️Det er måten du spør på som får deg til å fremstå som dum. Det var veldig tydelig at du trodde du skulle ta hi for en skrivefeil, istede for å tenke at du kanskje ikke vet alt. Anonymous poster hash: e966e...440 Nei det er det at jeg er sint naken biltyv som får deg til å reagere. Du kan iallfall stå for det faktum at du er en av mine stalkere😘 Elsker at akkurat du gidder å bruke tiden din på meg☺️
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #19 Skrevet 15. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt omGjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440 Nei. Gjør det vondt for deg å være så dum og frekk? Er ikke så hyggelig for hun andre i denne tråden å høre hun er dum fordi hun ikke visste hva det var. For min del så driter jeg i hva du måtte tenke om meg☺️Det er måten du spør på som får deg til å fremstå som dum. Det var veldig tydelig at du trodde du skulle ta hi for en skrivefeil, istede for å tenke at du kanskje ikke vet alt. Anonymous poster hash: e966e...440 Nei det er det at jeg er sint naken biltyv som får deg til å reagere. Du kan iallfall stå for det faktum at du er en av mine stalkere😘 Elsker at akkurat du gidder å bruke tiden din på meg☺️ Huffda! Sitter du midt på natten og gleder deg over at anonyme på et forum har lagt merke til deg? Hvor trist er ikke DET? Anonymous poster hash: e966e...440
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #20 Skrevet 15. februar 2015 Takk for voksen kupping av tråd til enkelte, til dere med skikkelige svar - takk! Ringte legevakt nå, men de kan ikke ta utvidete blodprøver så hun mente jeg skulle vente til i morgen og kontakte fastlege. Fikk likevel time nå etterpå for å snakke med lege, men det er vel liten vits da de ikke får sjekket?... Bah...! Anonymous poster hash: a0abe...ca9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #21 Skrevet 15. februar 2015 Be de henvise deg til nærmeste sykehus, der er laben alltid åpen... Anonymous poster hash: 6adc2...016
Sint naken biltyv Skrevet 15. februar 2015 #22 Skrevet 15. februar 2015 Depresjon i benmargen har jeg aldri hørt omGjør det vondt å være så dum? Anonymous poster hash: e966e...440 Nei. Gjør det vondt for deg å være så dum og frekk? Er ikke så hyggelig for hun andre i denne tråden å høre hun er dum fordi hun ikke visste hva det var. For min del så driter jeg i hva du måtte tenke om meg☺️Det er måten du spør på som får deg til å fremstå som dum. Det var veldig tydelig at du trodde du skulle ta hi for en skrivefeil, istede for å tenke at du kanskje ikke vet alt. Anonymous poster hash: e966e...440 Nei det er det at jeg er sint naken biltyv som får deg til å reagere. Du kan iallfall stå for det faktum at du er en av mine stalkere😘 Elsker at akkurat du gidder å bruke tiden din på meg☺️Huffda! Sitter du midt på natten og gleder deg over at anonyme på et forum har lagt merke til deg? Hvor trist er ikke DET? Anonymous poster hash: e966e...440 Ja har godt tid til å godte meg på natta når baby bestemte seg for å være våken😄
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #23 Skrevet 15. februar 2015 Jeg gikk på Imurel i 2,5 år. Aldri før vært så mye syk og så veldig syk også. Hver andre måned fikk jeg forkjølelse med vond hals, anørr, feber , hoste og kraftig astma. Hverken astmamedisin eller prednisolon hadde særlig effekt, så jeg trodde seriøst at jeg skulle dø tilslutt.Var mer eller mindre sengeliggende i 3-4 uker, og syk i 4-5-6 uker sammenhengende. Så hadde jeg et par tre uker å komme meg på før neste runde infeksjon satte inn. Sånn holdt jeg på 2 år, og jeg har aldri noen gang vært så sliten, syk og livredd for forkjølelse. Har nå sluttet på Imurel, vært uten i 4 mnd og for første gang på flere år kjennes det ut som om forkjølelsen bare er overfladisk og ikke skal bli noe mer alvorlig. Legene har foreslått et nytt preparat til meg (fordi Imurel ikke hadde virkning på meg lenger), men jeg er nå så livredd disse infeksjonene at jeg tror jeg kommer til å takke nei. Anonymous poster hash: f0bc8...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå