Gå til innhold

Krise å gi blod om jeg er 48 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blodgiver og har liggi på 50-51 kg. ser jeg nå veier 48. Men er frisk og rask ellers. Må jeg si i fra og utsette det?

Anonymous poster hash: 18810...0f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du en anorextiker som har innmari behov for å gå med 300 gram/ml at du vil gi blod?

Anonymous poster hash: 7eb2a...112

Skrevet

Er blodgiver og har liggi på 50-51 kg. ser jeg nå veier 48. Men er frisk og rask ellers. Må jeg si i fra og utsette det?

Ja du må si ifra

Anonymous poster hash: 86895...9a5

Skrevet

Ja du må si ifra

Anonymous poster hash: 86895...9a5

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Jeg fikk ikke gi blod da jeg veide 48 kg...Her er de veldig strenge på den grensa.

Anonymous poster hash: c7504...2c5

Skrevet

Jeg fikk ikke gi blod da jeg veide 48 kg...Her er de veldig strenge på den grensa.

Anonymous poster hash: c7504...2c5

Hvorfor kan man ikke gi blod om man er 48 kg?
Skrevet

De har en grense på 50kg. Man gir jo like mye blod uansett hvor mye man veier, men en giver på 50kg vil jo merke det mye mer enn en på 100. Veier man under 50kg trenger man blodet selv.

Skrevet

en på 50 kg (og under) har mye mindre blodvolum enn en på 90 kg, og gir derfor prosentvis mye mindre blod. 50 kg er absolutt det minste. Men det er klart at det går an å veie seg med mye klær på og rett etter mat :)

Skrevet

Takk for svar. :)

Og til deg #2. Nei, er ikke så syk at jeg ville gitt blod for å gå ned i vekt. Hadde jeg hatt anoreksi, hadde jeg ikke blitt godkjent som giver heller. Det har blitt tatt grundig sjekk av blodet mitt og helsen, og jeg er definitivt godkjent.

Skrevet

en på 50 kg (og under) har mye mindre blodvolum enn en på 90 kg, og gir derfor prosentvis mye mindre blod. 50 kg er absolutt det minste. Men det er klart at det går an å veie seg med mye klær på og rett etter mat :)

Mye mer selvsagt! en mindre person gir mer i prosent enn en større ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...