Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Det handler om et brudd, og nå føler jeg jeg står i en krig. Han er rasende, han skal ta meg, han skal hevne seg.For å gjøre historien kort;dette går ut over ungene, de lider. Jeg tenker at jeg må stoppe denne galskapen, slik at vi kan samarbeide og gå videre uten bitterhet. Derfor har jeg tenkt å skrive til ham og be om fred. Fred for ungenes del, og også oss voksne, vi lider vi også. Vil du hjelpe meg, og komme med forslag til hva jeg kan skrive eller si til ham? Jeg er utslitt og helt tom i hodet, så setter stor pris på hjelp. Anonymous poster hash: 2dad6...2af
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Vanskelig å kunne hjelpe, når det ikke er noe detaljer her rundt hvorfor det ble slutt, og hvorfor han er sint. Alt man skriver må tilpasses situasjonens tilstand. Anonymous poster hash: a1a2d...a5c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Det jeg tenker å si til ham skal handle om framtiden og om hvordan vi kan jobbe sammen, og legge det vonde bak oss. Det skal ikke være et brev om å fordele skyld. Det skal være et brev som sier : kan vi ikke prøve å legge bort det vonde og se framover uten å krangle. Derfor mener jeg du ikke trenger alle de avskyeloge detaljene fra vårt brudd for å komme med tips til hvordan man skriver et forsonende bev. hi Anonymous poster hash: 2dad6...2af
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 ....avskyelige.... Anonymous poster hash: 2dad6...2af
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Har ikke skrevet noe om at du skal fordele skyld..Men det må formuleres forskjellig om det er snakk om utroskap fremfor at man har mistet følelser, om det er vold i bildet, eller man oppdaget man er homofil.. osv osv.. Ber ikke om noe konkret forklaring.. Tenker bare ala:Har det vært en lang strid mellom dere? Har han stor grunn til å føle som han gjør? Er han ekstrem mot deg nå, eller på vei til å bli?Ber ikke om alle detaljer, bare noe veiledning, så utførelsen passer inn mellom dere i deres sak. Anonymous poster hash: a1a2d...a5c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Fokuser på fremtiden, på barnas fremtid, på alle situasjonene dere bør komme sammen (feks. komfirmasjon, bryllup, barndåp etc.). Skriv med fornuften din og de tankene du har ang. samarbeid til barnas beste, uten å fremstå som skinnhellig eller bedreviter (da blir han sikkert enda mer sint). Ikke nevne noe av det som har vært. Årsaken til bruddet og fortiden spiller ingen rolle. Det er fremtiden som er målet. Anonymous poster hash: 2d5aa...7b5
<3Barn&Engler<3 Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Ting som er viktige å få med seg og poengtere for han:Dere begge vil det beste for ungene deres, og for akkurat deres del, må dere kunne samarbeide. All strid og uenighet dere mellom, må dere kunne legge til side, for barnas beste. Hvem som sa eller gjorde hva spiller ingen rolle, det eneste som er viktig mellom dere to nå er ungene, og det betyr at dere begge må legge egne meninger om den andre parten til sides.Dere har så mye i ungenes fremtid, som dere begge må/vil stille opp på, skoleavslutninger, forestillinger hvor ungene er med, konfirmasjoner, bryllup osv. Uansett hva som foregår dere imellom, så må dere klare å bli enige om fred, for barnas beste. Om han nevner fortiden, hvorfor han er sint osv, så er det bare å svare at uansett hva, så er det eneste du ønsker, å slutte fred, så dere begge kan yte like godt for barna deres, så ingen av dere trenger å uroe seg for at dere må møtes osv.. Her bør ungene stå i fokus, og bli eneste grunnen til at dere har kontakt, og det er det viktigeste i livene deres det er snakk om: Barna.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Takk ☺ hi Anonymous poster hash: 2dad6...2af
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Har dere vert på megling? Det der er utrolig slitsomt, har vert gjennom det samme. Her hjalp ikke å snakke fornuft, han var for såret tydeligvis. Høres merkelig ut, men mitt råd er å ta avstand. Dette vil nok ta tid, så ikke prøv å vær en bestevenn. Få avtaler skriftlig, og prøv å begrense kontakten. Ikke la kommunikasjonen gå gjennom barna, og ikke beklag deg over eksen din foran de. Bruk sms om du vil gi beskjeder eventuelt, men ikke svar på usakligheter. Du må forberedt på å svelge mange kameler... Her gikk det vel nærmere 3 år før han roet seg. Skjønte vel til slutt at jeg ikke brydde meg, og holdt avstand hele tiden. Anonymous poster hash: afc32...102
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå