Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er blitt litt forvirret av hele syklusen min.

Har alltid hatt syklus på 28 dager. 

Så plutselig fikk jeg tr. 13 dager på overtid. Så ble syklusen min plutselig på 39 dager. 

Justerte den tilbake til 28 dager, men nå vet jeg ikke hvem jeg skal følge.

Jeg tror jeg blir gal for nå har jeg jo ikke en dato og forholde meg til. 

Hvis jeg har syklus på 39 dager så har jeg IKM 21. 

Men clearblue fertelitetsmonitor viste EL 1 feb. 

Men trodde den skulle vise mange dager med EL, men den viste bare 1 dag med EL.

Føler jeg har masse symptomer, men har tatt en test som var negativ. 

Nå sitter jeg egentlig og bare er forvirret. 

Må jeg fortsatt da vente til 21 før jeg evt kan få en positiv test? Er jo mye lengre fra EL til IKM på en slik syklus enn min "vanlige" syklus.

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 8c55e...2ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ville tenkt at 39 dagers syklusen var et unntak, og forholdt meg til den "vanlige" syklusen.

Skrevet

Ville tenkt at 39 dagers syklusen var et unntak, og forholdt meg til den "vanlige" syklusen.

Tusen takk for svar, men siden jeg da hadde EL 1 feb vil det da si at min IKM er i dag da?

Hadde jo vært tidenes valentines gave det da :) 

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hva med en liten undersøkelse på deg selv? Du kan faktisk undersøke konsistensen på sekretet fra skjeden din, og det kan fortelle deg om du er fruktbar eller ikke. (huff nå høres jeg vel ut som en pervo fyr som har forvillet meg inn hit, men det er jeg altså ikke.)

Dette er hva du kan gjøre: Før pekefingeren din inn i skjeden og fukt den med sektetet fra skjeden. Ta fingeren ut. Trykk pekefinger og tømmel sammen. Ta så pekefinger og tommel sakte fra hverandret. Hvis sekretet er seigt slik at det dannen en tråd mellom fingrene, er du fruktbar.

Hvis sekretet "brekker" og du ikke klarer å lage en tråd mellom fingrene, er du trolig ikke fruktbar.

Klarer du å lage en lang tråd (flere cm) er du svært fruktbar. Blir tråden kort er du litt mindre fruktbar.

Huff, alt man har lest og husker....

Skrevet

Hva med en liten undersøkelse på deg selv? Du kan faktisk undersøke konsistensen på sekretet fra skjeden din, og det kan fortelle deg om du er fruktbar eller ikke. (huff nå høres jeg vel ut som en pervo fyr som har forvillet meg inn hit, men det er jeg altså ikke.)

Dette er hva du kan gjøre: Før pekefingeren din inn i skjeden og fukt den med sektetet fra skjeden. Ta fingeren ut. Trykk pekefinger og tømmel sammen. Ta så pekefinger og tommel sakte fra hverandret. Hvis sekretet er seigt slik at det dannen en tråd mellom fingrene, er du fruktbar.

Hvis sekretet "brekker" og du ikke klarer å lage en tråd mellom fingrene, er du trolig ikke fruktbar.

Klarer du å lage en lang tråd (flere cm) er du svært fruktbar. Blir tråden kort er du litt mindre fruktbar.

Huff, alt man har lest og husker....

Hehe ja. 

Trenger ikke undersøke meg selv. 

Den kjerringa kom nå. 

Det positive er at jeg har 28 dagers syklus alikevel da :) 

Det kjipe er jo at tr kom :(  

Dette blir 12 pp. 

Begynner på pergo denne gangen. 

Håper det gjør susen. 

Tusen takk for svarene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...