Gå til innhold

Og der ble jeg skjellt ut av svigerinna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannens 10 år eldre søster. Vi har nettop fått vårt første barn under veldig dramatiske omstendigheter, det går bra med barnet men ikke med meg. På to uker har jeg sett babyen min fire ganger, mannen bor på neo mens jeg er alene i en annen del av sykehuset. Nå ringte søsteren hans og skjellte meg ut fordi jeg ber ham om hjelp til å komme meg til babyen. Han føler seg presset av meg når han egentlig bare vil være med babyen. Jeg er på bedringens vei nå, men kommer meg ikke til babyen uten ganske mye hjelp.

Jeg er redd for at han går fra meg nå og får ansvaret for sønnen vår fordi jeg ikke har knyttet bånd.

Anonymous poster hash: 32299...645
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ??? Han klager fordi han må bringe deres felles barn til deg? For en egoistisk fjott! Du må snakke med han.

Anonymous poster hash: 00094...ad1

Skrevet

Hun sier at han sier..... Ehh, javel. Det der hadde jeg tatt med en STOR klype salt og ringt gubben.

Anonymous poster hash: b74a6...535
Skrevet

Jeg synes svigerinna di er helt på viddene. Man skjeller ikke ut nybakte mødre som har opplevd dramatikk. Selvfølgelig er det naturlig å spørre samboer og pappaen til babyen om hjelp til å komme og være sammen med den nyfødte. Og du- hvorfor skullemannen din gå fra deg når du spør om hjelp?

Anonymous poster hash: 03508...2f8

Skrevet

Hæ??? Han klager fordi han må bringe deres felles barn til deg? For en egoistisk fjott! Du må snakke med han.

Dette sykehuset er ikke lagt opp slik at det går. Han må derfor hjelpe meg til neo. Jeg har hatt forbud mot å forlate avdelingen i perioder og når jeg ikke har forbud har jeg trengt hjelp. Det kan ikke de ansatte hjelpe med, da det er full trøkk på avdelingen. Jeg bruker en del tid på å få på klær og klarer ikke gå så godt, så det tar tid. Vi må ha bil mellom avdelingene fordi det ikke er direkte gjennomgang og alt for langt for meg å gå. Det går da noen timer for han å hjelpe meg, nårjeg er det vil jeg jo også holde baby selv siden jeg ikke vet når jeg kommer meg dit igjen. Da føler han at han mister mye tid han kunne hatt med baby. Tror at han egentlig tror at jeg faker.

Skrevet

Wæææ, stakkars DEG!! 

Håper virkelig IKKE dette er sant, fy ei KJERRING! Snakk med mannen din, kan ikke tro noe annet enn at dette må være en misfordståelse.

Klem til deg, og god bedring! :)

Anonymous poster hash: 36670...8fc
Skrevet

Føler han seg presset? Hva har søsteren med dette å gjøre?

Han klarer nok å overlate babyen til pleierne i 20 min. Så du også kan tilbringe litt tid med deres felles barn.

Kanskje hun kan hente deg, så mannen slipper å overlate babyen til pleierne.

Anonymous poster hash: 8ffdc...5e4

Skrevet

Dette sykehuset er ikke lagt opp slik at det går. Han må derfor hjelpe meg til neo. Jeg har hatt forbud mot å forlate avdelingen i perioder og når jeg ikke har forbud har jeg trengt hjelp. Det kan ikke de ansatte hjelpe med, da det er full trøkk på avdelingen. Jeg bruker en del tid på å få på klær og klarer ikke gå så godt, så det tar tid. Vi må ha bil mellom avdelingene fordi det ikke er direkte gjennomgang og alt for langt for meg å gå. Det går da noen timer for han å hjelpe meg, nårjeg er det vil jeg jo også holde baby selv siden jeg ikke vet når jeg kommer meg dit igjen. Da føler han at han mister mye tid han kunne hatt med baby. Tror at han egentlig tror at jeg faker.

Shit! Så han unner deg ikke den tiden med babyen, når han er sammen med den hele tiden ellers? Det er det verste.... stakkars, stakkars deg som er omgitt av sånne folk! 

Anonymous poster hash: 2e48d...04f

Skrevet

Wæææ, stakkars DEG!! 

Håper virkelig IKKE dette er sant, fy ei KJERRING! Snakk med mannen din, kan ikke tro noe annet enn at dette må være en misfordståelse.

Klem til deg, og god bedring! :)

Anonymous poster hash: 36670...8fc

Jeg har følt på frustrasjonen til mannen, men behovet for å se barnet har overstyrt. Han kom med rent undertøy til meg i dag, men var  ikke innom her i går og svarte heller ikke på telefonen. Tror nok det hun sier er reelt, men hun kjenner ikke meg så godt så jeg tror nok at mitt ve og vel kommer ganske langt ned på hennes liste med prioriteringer. Jeg tror jo at mannen er glad i meg, så han er kanskje ikke like blind for min situasjon.

Skrevet

Han klarer nok å overlate babyen til pleierne i 20 min. Så du også kan tilbringe litt tid med deres felles barn.

Det tar mer enn 20 minutter altså, minst 1,5 time i hver ende av besøket. Hun mener at jeg frarøver babyen tid med en av foreldrene ved å insistere på at jeg også skal se ham. I hennes logikk er det bedre at jeg bare holder meg her og ikke plager mannen til jeg er frisk nok til å komme alene.

Skrevet

Ser nå at det går litt tid. Jeg forstår at mannen din ikke vil forlate babyen så lenge, men jeg forstår deg mye bedre.

Kanskje dere kan få hjelp av andre i familien. Uansett, det bør og må legges til rette for at du også skal ha kontakt med barnet deres.

Hvis ikke familien kan stille opp, må mannen din hjelpe deg.

Skrevet

Tror din mann at du later som om du er for dårlig til å komme og være med deres nyfødte barn? Videre ringer han så til sin søster for å klage på deg og få henne til å ringe deg for å kjefte?

At du bare har sett ditt nyfødte barn fire ganger høres helt forferdelig ut! Har du ingen familie som kan homme og hjelpe deg om din mann mener at han mister tid med barnet ved å bringe det til deg? Hva med din tid sammen med barnet?

Skrevet

Han høres en smule spesiell ut og ditto denne svigerinnen. Må han virkelig være hos barnet 24/7??? Du er da mor til barnet og har vel like mye lyst til å se dette??

Fy flate..hadde klikket i vinkler på denne tufsen av en mann og svigerinne!

God bedring forresten. :)

Skrevet

Ser nå at det går litt tid. Jeg forstår at mannen din ikke vil forlate babyen så lenge, men jeg forstår deg mye bedre.

Kanskje dere kan få hjelp av andre i familien. Uansett, det bør og må legges til rette for at du også skal ha kontakt med barnet deres.

Familien min er i 100% jobb og har ikke krav på fri til dette. Babyen er pasient på neo (men ikke syk, han er født sju uker før termin og må lære å spise uten sonde), der er det ikke lagt opp til at det er foreldrene som har ansvaret for babyen så det er jo ikke sånn at den er alene. Om natten sover han f.eks i en helt annen del av sykehuset. Han får ikke være på avdelingen da.

Skrevet

Først må du finne ut om det faktisk er slik at mannen din har klagd over deg til søstra si, eller om han har sagt noe som hun har tolket feil. Hvis det sistnevnte er tilfelle, får du mannen din til å snakke med megga.

HVIS det er slik at mannen din har klagd over deg og hun deretter ringer deg i den tilstanden og situasjonen du er i nå, ville jeg ha vurdert å ta med meg ungen og dratt fra mannen. For av erfaring kan jeg fortelle deg at dette blir et vondt og ensomt forhold for deg.

Min mann og svigerinne holder på likedan her. Han ringer søstra og baksnakker meg, hun ringer til meg og kjefter og klager over hvor grusom jeg er som ødelegger livet til broren hennes.

Stor,varm klem til deg, hi. Gratulerer med babyen og lykke til. Jeg håper inderlig at dette er en lei misforståelse.

Anonymous poster hash: 4e727...f3e

Skrevet

Det normale her ville vel vært at hun kom og hjalp deg? Skjelle ut en nybakt mor for at hun vil se sitt eget barn, det er så på trynet som det kan få blitt. Sover mannen din sammen med barnet? Hvor lenge må dere holdes atskilt? Høres ikke ut som et mor-barn-vennlig sykehus dette. Du må jo lengte deg gal! Stor klem og masse støtte til deg.

Skrevet

Familien min er i 100% jobb og har ikke krav på fri til dette. Babyen er pasient på neo (men ikke syk, han er født sju uker før termin og må lære å spise uten sonde), der er det ikke lagt opp til at det er foreldrene som har ansvaret for babyen så det er jo ikke sånn at den er alene. Om natten sover han f.eks i en helt annen del av sykehuset. Han får ikke være på avdelingen da.

Familien din jobber vel ikke døgnet rundt? Etter jobb kan vel mor eller søster komme og hjelpe deg?

Sitter mannen din 24/7 hos babyen? Ikke hjemme og sover eller er på jobb? Tenker mannen din nok er i en type sjokk, det er ikke lett å være mann oppi en så dramatisk fødsel der ting går galt.

Han har sikkert mye å tenke på. Få han til å hente deg i dag og ta en skikkelig prat i bilen. Fortell hva søsteren har sagt og hva du føler. Skryt av han at han er mye med babyen og få han til å skjønne at du også ønsker å få tid med babyen.

Jeg har selv hatt prematurt barn og vet det ikke er lett verken å være far eller mor oppi dette. Kanskje bør du også prate med en sykepleier? Kan du få rom nærmere babyen?

God bedring! Dette ordner seg når dramatikken rundt fødselen "glemmes".

Kan jeg spørre hva som skjedde med deg? Ligger du ikke på barsel og er ikke barsel i samarbeid med neo?

Anonymous poster hash: ebc91...24b

Skrevet

...og denne mannen har du fått barn med?? Dere går en tøff fremtid i vente - om forholdet er så blottet for omsorg og empati. Det virker for utrolig til å være sant. Ingen med vettet i behold oppfører seg sånn. Er det noe du ikke forteller oss, eller er mannen din og hans søster så hjernedød som beskrivelsen tilsier? Snakk med pleierene - de vil nok fortelle din mann at det er viktig at mor får være med barnet sitt. Lykke til! Med alt!

Anonymous poster hash: 596fd...5f7
Skrevet

Om hun synes det er så forferdelig, så kan hun kanskje se det slik da, at babyen trenger BEGGE foreldrene sine.. Så om hun bryr seg så mye om at far og barn skal få tid sammen, så kan vel hun selv ordne så du kommer deg til/fra, da tar du ikke hans tid med ungen.. Om hun selv ikke har muligheten til å stille hele tiden, kanskje få med familiene deres og de kan ha det på rullering, så du får sett den lille 3-7 ganger i uka..

På meg virker det mer som om både han og hun er ute etter å syte, og da spiller det jo egentlig ingen rolle hva behovet til barn og mor er..

Anonymous poster hash: 77257...079
Skrevet

...og denne mannen har du fått barn med?? Dere går en tøff fremtid i vente - om forholdet er så blottet for omsorg og empati. Det virker for utrolig til å være sant. Ingen med vettet i behold oppfører seg sånn. Er det noe du ikke forteller oss, eller er mannen din og hans søster så hjernedød som beskrivelsen tilsier? Snakk med pleierene - de vil nok fortelle din mann at det er viktig at mor får være med barnet sitt. Lykke til! Med alt!

Jeg er helt enig, du må snakke med noen om dette. Pleier, jordmor, lege, hvem som helst. Du er i en veldig sårbar posisjon rett etter fødsel, og dette kan umulig være bra for din psykiske helse.

Skrevet

Sykehuset er mor og barn-vennlig, men så lenge jeg er pasient selv må min avdeling vurdere om jeg er frisk nok til å ta meg til neo. Det er ikke aktuelt å ta bayen ut der i fra i rs-sesongen selv om han er frisk. Familien min kan hjelpe meg på kvelden, men enda har det ikke passet med når jeg får lov å forlate min avdeling. Min mor skal hjelpe meg i morgen om jeg får lov å dra bort dit da. Svigerinnen min er på andre siden av landet, så det er ikke aktuelt.

Mannen har masse omsorg, men det virker som om han sliter med å fordele den og se hele bildet. Slik det er nå virker det riktigere for han å sitte på en stol ved babyens seng mens han sover. For babyen er ikke våken annet enn til måltidene hver tredje time.

Skrevet

Oh my!!!

Her hadde jeg bedt mannen om å skjelle ut sin søster!!!

Jeg har vært i din situasjon, og det er heeeelt forferdelig!!!!!

Klem til deg ❤️

Skrevet

Familien din jobber vel ikke døgnet rundt? Etter jobb kan vel mor eller søster komme og hjelpe deg?

Sitter mannen din 24/7 hos babyen? Ikke hjemme og sover eller er på jobb? Tenker mannen din nok er i en type sjokk, det er ikke lett å være mann oppi en så dramatisk fødsel der ting går galt.

Han har sikkert mye å tenke på. Få han til å hente deg i dag og ta en skikkelig prat i bilen. Fortell hva søsteren har sagt og hva du føler. Skryt av han at han er mye med babyen og få han til å skjønne at du også ønsker å få tid med babyen.

Jeg har selv hatt prematurt barn og vet det ikke er lett verken å være far eller mor oppi dette. Kanskje bør du også prate med en sykepleier? Kan du få rom nærmere babyen?

God bedring! Dette ordner seg når dramatikken rundt fødselen "glemmes".

Kan jeg spørre hva som skjedde med deg? Ligger du ikke på barsel og er ikke barsel i samarbeid med neo?

Barsel og neo er i vidt forskjellige bygg. Jeg fikk eklampsi og har vært i dårlig forfattning etterpå puss komlikasjoner med KS. Da jeg ikke er innlagt på neo kan jeg ikke ha medisinske behov som må dekkes mens jeg er der.

Mannen er ikke på jobb. Han er hos babyen og på foreldrerom på sykehuset. Jeg har klart å få ham til å stikke innom en gang for dagen her som jeg er. Det har gått bra fordi det er legerunder to ganger om dagen der foreldrene må ut i en time, men i går var han lei og gadd ikke svare meg.

Fra mandag av sier legen at de tror jeg kan få være mer på neo. Slik det er nå lurer jeg på om jeg da også vil være singel.

Skrevet

Det tar mer enn 20 minutter altså, minst 1,5 time i hver ende av besøket. Hun mener at jeg frarøver babyen tid med en av foreldrene ved å insistere på at jeg også skal se ham. I hennes logikk er det bedre at jeg bare holder meg her og ikke plager mannen til jeg er frisk nok til å komme alene.

Jeg skjønner ikke at det tar 1,5 timer hver vei for å få deg til neo.

Pleierne på avdelingen din bør jo hjelpe deg i klærne og du kan sitte klar. Har du problem med å gå så bør pleierne få tak i en rullestol du kan låne.

Mannen din har også opplevd dramatikk. Han har det igså vanskelig nå slik som du. At han er lei en dag er helt i orden, men hn bør kanskje snakke litt mer med deg om hva han tenker.

Jeg syns det er rart du tenker å være singel etter kun å ha snakket med svigerinnen din. Dere er i en krise, begge to. Få en pleier du kan snakke med og fortell hvordan du har det. Hun kan evt prate med mannen din og for å fortelle hvor viktig det er du ser barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...