Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Fikk jeg slengt i trynet av en kollega. Joda, jeg har vært forkjølet et par- tre ganger det siste året, men fraværet mitt består i en egenmelding da jeg var fullstendig sengeliggende en dag (fredag, så var på beina til mandag) og én enslig dag med sykt barn det siste året. Hva sier en til sånt? Anonymous poster hash: 79d01...d5d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Ingenting. Hos sånne går det ikke inn uansett hva man sier. Anonymous poster hash: 097b3...81d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Ingenting. Hos sånne går det ikke inn uansett hva man sier. Anonymous poster hash: 097b3...81d Hun var veldig bekymret når jeg ble ansatt fordi hun syns det var uklokt å ansette en person med små barn i min stilling. Hun har selvsagt ikke små barn selv, tror hun mener en skal holde seg ute av arbeidlivet frem til barna er store nok til å klare seg selv under sykdom. Sett bort fra henne, så er jeg den med minst fravær på jobb og jeg har faktisk tre barn som kan genrere fravær i tillegg til egen sykdom. Ingen av de andre har små barn, så deres fravær er utelukkende egen sykdom. Anonymous poster hash: 79d01...d5d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 Slutt å bry deg om slike dumme kommentarer. Så frem du ikke skulker eller har ugyldig fravær, så har hun ingenting med det å gjøre. Jeg var faktisk aldri borte fra jobben pga sykdom før jeg fikk unger. Immunforsvaret mitt ble betraktelig dårlig etter at jeg ble gravid to ganger. På toppen av det hele var begge mye syk det første året de gikk på barnehagen. Var så og si borte annen hver uke, brukte opp fort syke barn dager så jeg måtte ty til egenmelding for å få kabalen til å gå opp. Siden arbeidsmoralen min er høy og arbeidet mitt er så og si ferdig innen fristen, så har jeg faktisk ikke noe dårlig samvittighet av den grunn. I perioder i livet har man dessverre en del fravær især småbarns familie, og det tar jeg helt med ro For jeg vet at det kommer nok til å bli bedre tider når ungene blir større. Anonymous poster hash: d74f3...f3c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Kunne du bare ikke sagt at det kan hende du ofte er forkjølet,men du har svært lite fravær. Sier hun noe igjen kan du bare si at det har ikke hun noe med. Anonymous poster hash: f60a8...378
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Kanskje det var ironisk ment? Anonymous poster hash: 32193...d7b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Det er ikke sikkert det var vondt ment, har du tenkt på det? Anonymous poster hash: 0a1b4...fce
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Det er ikke sikkert det var vondt ment, har du tenkt på det? Anonymous poster hash: 0a1b4...fce Hvordan det er ment er egentlig ikke relevant, men denne kollegaen syns jo at jeg ikke burde blit ansatt fordi jeg har barn som kan bli syke. Det oppleves ikke ok å bli oppfattet som en som er mye borte når det ikke stemmer. Anonymous poster hash: 79d01...d5d
Ooops I did it AGAIN Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Siste året har jeg også vært ofte forkjølet/dårlig form. Har likevel bare en egenmelding. Men kolleger ser jo at en er i dårlig form, og har kommentert det. Men det har ikke vært vondt ment. De har bare konstatert at jeg har vært litt uheldig.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Det er ikke sikkert det var vondt ment, har du tenkt på det? Anonymous poster hash: 0a1b4...fce Hvordan det er ment er egentlig ikke relevant, men denne kollegaen syns jo at jeg ikke burde blit ansatt fordi jeg har barn som kan bli syke. Det oppleves ikke ok å bli oppfattet som en som er mye borte når det ikke stemmer. Anonymous poster hash: 79d01...d5d Neivel, men da er det jo egentlig ikke den kommentaren som er problemet her da. Det som er problemet er at hun ikke syntes du burde bli ansatt fordi du har barn som kan bli syke. Det kan hende at hun har registrert disse forkjølelsene dine, og syntes synd på deg og sa; du er jo så ofte syk du. Uten at hun egentlig mente så mye vondt med det. Anonymous poster hash: 0a1b4...fce
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Det er ikke sikkert det var vondt ment, har du tenkt på det? Anonymous poster hash: 0a1b4...fce Hvordan det er ment er egentlig ikke relevant, men denne kollegaen syns jo at jeg ikke burde blit ansatt fordi jeg har barn som kan bli syke. Det oppleves ikke ok å bli oppfattet som en som er mye borte når det ikke stemmer. Anonymous poster hash: 79d01...d5d Neivel, men da er det jo egentlig ikke den kommentaren som er problemet her da. Det som er problemet er at hun ikke syntes du burde bli ansatt fordi du har barn som kan bli syke. Det kan hende at hun har registrert disse forkjølelsene dine, og syntes synd på deg og sa; du er jo så ofte syk du. Uten at hun egentlig mente så mye vondt med det. Anonymous poster hash: 0a1b4...fce Sa hun forresten at du var mye borte? Sa hun ikke bare at du var mye syk? Er ikke det en forskjell? Anonymous poster hash: 0a1b4...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå