Gå til innhold

Sett barn fri fra 50/50-krav

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen jeg kjenner har 50/50, men de deler det inn på annen måte. De har vel prøvd seg litt frem, så husker ikke helt hvordan det endte. Men der var det i alle fall tilnærmet første halvår bodde barnet hos mor, og hadde vanlige "samværshelger med far": Andre halvår bodde de hos far, mens mor hadde samvær.  På papiret hadde foreldrene 50/50 og det endte jo opp med det i praksis også, men det var ikke snakk om en uke her og en uke der.

Vet altså ikke om de endte opp med halvår om gangen eller om det ble to eller tre måneder før det byttet. Men det er uvesentlig her. Poenget er at 50/50 kan fordeles på så mange måter! En familie vet jeg byttet på annethvert år!

Anonymous poster hash: 99e55...c0f
Skrevet

Barn burde aldri blitt dømt til 50/50.. stakkars barn, for det er dømt dem blir...

Anonymous poster hash: 8b228...aea
Skrevet

noen passer det for og andre ikke, det kan ikke noen andre enn familien gjøre med, alle dere her inne vet IKKE best

Anonymous poster hash: 3fabe...dfe
Skrevet

50/50 har oppstått fordi begge foreldre vil se barnet sitt og vi tar det som en selvfølge. Bra for barna å ha kontakt med begge foreldre, men en uke her og en uke der er ikke måten å gjøre det på.

Det er egoistisk av de voksne! Barn bør ha ETT hjem, og bør få se sin andre forelder når de ønsker.

Folk som skiller seg/går fra hverandre mens barna er små burde blitt tvunget til å bo ved siden av hverandre, helst i tomannsbolig. Da kunne barna gått til den foreldrene som de trengte hjelp av i akkurat den spesielle situasjonen.

Anonymous poster hash: 0d874...ac5

Skrevet

50/50 har oppstått fordi begge foreldre vil se barnet sitt og vi tar det som en selvfølge. Bra for barna å ha kontakt med begge foreldre, men en uke her og en uke der er ikke måten å gjøre det på.

Det er egoistisk av de voksne! Barn bør ha ETT hjem, og bør få se sin andre forelder når de ønsker.

Folk som skiller seg/går fra hverandre mens barna er små burde blitt tvunget til å bo ved siden av hverandre, helst i tomannsbolig. Da kunne barna gått til den foreldrene som de trengte hjelp av i akkurat den spesielle situasjonen.

Hvordan er egentlig en uke her og en uke der annerledes enn "annenhver helg og hver onsdag til torsdag" ?

Sånn vokste jeg opp og det var fælt. Fikk aldri ro noen steder.

Skrevet

Hvordan er egentlig en uke her og en uke der annerledes enn "annenhver helg og hver onsdag til torsdag" ?

Sånn vokste jeg opp og det var fælt. Fikk aldri ro noen steder.

Jeg vokste opp med annen hver uke og fikk heller aldri roen noen steder. Tenker som så at hvis man skal ha 50 50 så er det best med 2-3 uker hver plass så man får tid til å roe seg ned og bytter på en fredag fro da begynner man ukene sine med helg og som regel en god tone😊

Vanskelig uansett tror jeg hvilken ordning man velger.

Anonymous poster hash: 886b7...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...