Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Snakket med sjefen igår og hun sa jeg måtte ta sommerferien?!? min fra 31 august - 21 september iår (da kan det ikke kalles sommerferie) Har en sønn på 4 år som går i barnehage som må ha 3 uker ferie mellom 15 juni-15 august (ca) Har også en mann som ikke kan ta ferie i september for det er så mye å gjøre etter sommerferien. Sist år måtte jeg ta ferie fra 1 juni - 20 juni. Alle andre får ferie mellom 15 juni og 15 august. Hun sa det var fordi det var så lite ekstramateriale etter skolen hadde begynt. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: aafe1...e04
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Ekstramateriale =Ekstravakter Anonymous poster hash: aafe1...e04
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Hvorfor kan du ikke ta den fra 15 august da, hvis alle andre avslutter ferien sin da? Og hvorfor blir du aldri tilgodesett når det gjelder ferie? Anonymous poster hash: 28d6e...4cc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 Hva er argumentet til arbeidsgiver? Synes det er råttent å bruke styringsrenten slik. Hadde funnet meg noe annet og sagt opp umiddelbart. Anonymous poster hash: 05400...614
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Du kan be pent om å få ta ferie tidligere, men arbeidsmiljøloven sier at du har rett til 3 uker ferie avviklet innen 30. sept. evt kan du si opp..? Anonymous poster hash: 0cb7c...baa
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Hvorfor kan du ikke ta den fra 15 august da, hvis alle andre avslutter ferien sin da? Og hvorfor blir du aldri tilgodesett når det gjelder ferie? Anonymous poster hash: 28d6e...4cc Det gikk ikke, for alle de som skal gå Ekstravakter begynner på skolen da og kan ikke jobbe på natta (er nattevakt) og det var så vanskelig med de andre faste for ingen vil gå ekstra nattevakter) Anonymous poster hash: aafe1...e04
Kathrine. Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Det hadde eg faktisk ikkje godtatt. Sei at da får du gå ut og se etter annen jobb for slik kan du ikkje ha det. Fy f...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Om der er slik at du alltid må ta ferie enten tidlig eller sent, mens de andre får ta ferie i midten så må du ta det opp. Det er ikke er rettferdig fordeling. Ta det opp med tillitsvalgt og leder. Anonymous poster hash: 3edf3...07d
ulenissen Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Det skal vel strengt tatt væra drøftinger (sjef, tillitsvalgte og verneombudet) kring feirar! Snakk med din tillitsvalgte og forklar problemet. Forstår at nokon må tactidleg eller sein ferie, men dei same kan ikkje gjere det kvart år. Då må de skaffa dykk ei rulerings liste på ferien.
soleia Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Den behandlinga hadde eg følt meg så provosert over at dei kunne risikerte at eg sa meg opp med verknad like før sommerferien. Dei legg iallfall ikkje opp til å ville behalde deg i jobben ved at det berre er du som må jobbe ubekvemt. Det minste måtte no vere å fordele nattevakter på alle, for at ferien skal gå opp. Om det ikkje er eit tema å seie opp, så kan du evt snakke med tillitsvalde, om det er ein slik på din jobb. Einaste grunnen til at dei vågar å gjere noko slikt med deg, er nok fordi dei ikkje trur du protesterer.
Chl85 Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Slikt bør absolutt gå på tur. Rart ikke sjefen din ser den. Jeg har noen ganger "ofret" meg når det kommer til ferieavvikling, men da er det klart at jeg forventer at det jeg er en av dem med førstevalg neste år. Jeg ville sagt klart i fra at siden du hadde ferie ugunstig i fjor, så skal du ikke ha det i år også. Da får noen andre trå til. Ikke vær unnvikende eller unnskyldende. Høres ut som om du blir utnyttet da du kan gå natt og kanskje ikke er "hard" nok. De fleste arbeidsgivere bør jo innfri ferieønsker så langt det går... Og de det ikke går for må få bedre vilkår neste år. Mulighet for at du kan begynne å søke andre jobber?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå