Gå til innhold

Er jeg sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg ikke ønsker at samboeren min skal være med på fødselen?

Anonymous poster hash: 068af...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du nok, men det spiller jo ikke noen rolle - du velger faktisk selv om du vil ha noen der. Er det viktiger for deg å være alene enn det er for ham å være tilstede så bør han respektere det.

Skrevet

Ja, stakkars mann :(

Anonymous poster hash: 06285...3ca

Skrevet

Jeg synes ikke det. Jeg er av den oppfatning at mannfolka godt kan vente på gangen. Men nå er nok jeg muligens født i feil århundre :P

Anonymous poster hash: a274c...550
Skrevet

Ja, men det bør være lov. Verre om du ikke ville ha med ungen.

Anonymous poster hash: af689...09a

Skrevet

Niks. Ditt valg - heldigvis!

Anonymous poster hash: cb007...147

Skrevet

Jeg har store vansker med å forstå at noen velger å få barn med noen man ikke ønsker å ha med på en fødsel.

Så ja, jeg synes du er veldig sær, og selv om det ikke trenger å gjøre det, så er det noe som i min mening sier en del om forholdet dere har.

Men det er jo uansett ditt valg.

Anonymous poster hash: 4f42d...ab8
Skrevet

Jeg har store vansker med å forstå at noen velger å få barn med noen man ikke ønsker å ha med på en fødsel.

Så ja, jeg synes du er veldig sær, og selv om det ikke trenger å gjøre det, så er det noe som i min mening sier en del om forholdet dere har.

Mener du å si at hi og mannen har et dårlig forhold fordi hun ønsker å føde alene? For en merkelig slutning. Du vet at det finnes mange ulike grunner til at kvinner helst vil føde alene, og at mange av disse ikke har noe med mannen å gjøre?

Skrevet

Mener du å si at hi og mannen har et dårlig forhold fordi hun ønsker å føde alene? For en merkelig slutning. Du vet at det finnes mange ulike grunner til at kvinner helst vil føde alene, og at mange av disse ikke har noe med mannen å gjøre?

Jeg skrev jo at det ikke trenger å være slik at det sier så mye om forholdet, men etter min mening så gjør det det.

Hvordan his forhold er vet jeg ikke, men hun spurte, og vi vet ikke noe som helst om hennes ev. årsaker til å ikke ville ha mannen der. Mulig mitt svar hadde vært anderledes om hun oppga årsak som jeg kunne forstå. Men når hun ikke oppgir det så ble mitt svar som det ble. Derfor jeg også understreket at det var min mening, ikke nødvendigvis sannheten.

Skrevet

Det kommer helt an på grunnen, men i utgangspunktet tenker jeg at det er sært.

Skrevet

Tja, på et vis skulle jeg vel kanskje ønske at jeg var alene under fødselen - altså med han på gangen. Jeg var sliten, følte meg og var naken. Jeg likte så godt den roen og tryggheten som jordmødrene ga, mens mannen var på et vis et "uro-moment". Han var flink altså, men det ble litt feil på et vis. Men folk er forskjellige :) Hvis vi blir gravide igjen skal han få være med hvis han ønsker det, det er tross alt hans barn også. Men er det ikke så nøye for ham kan han gjerne spasere ut den siste stunden :)

Anonymous poster hash: 90163...900
Skrevet

Tja, på et vis skulle jeg vel kanskje ønske at jeg var alene under fødselen - altså med han på gangen. Jeg var sliten, følte meg og var naken. Jeg likte så godt den roen og tryggheten som jordmødrene ga, mens mannen var på et vis et "uro-moment". Han var flink altså, men det ble litt feil på et vis. Men folk er forskjellige :) Hvis vi blir gravide igjen skal han få være med hvis han ønsker det, det er tross alt hans barn også. Men er det ikke så nøye for ham kan han gjerne spasere ut den siste stunden :)

Anonymous poster hash: 90163...900

"Hvis vi blir gravid"... Seriøst? Kun den med livmora som kan bli gravid.

Anonymous poster hash: d2dad...c9f

Skrevet

Ja du er sær. Dårlig gjort.

Anonymous poster hash: 2ca07...3b2

Skrevet

synes ikke du er sær,men synes det er utrolig dårlig gjort hvis han vil være med

Skrevet

Faren min var ikke med når jeg og broren min ble født, dette er på slutten av 80 og midten av 90 tallet :) Kan ikke se at det skal ha noe å si på forholdet? Foreldra mine er godt gift den dag i deg. 

Faren min var derimot med på attpåklatten sin fødsel og han sa at hadde han blitt med på når jeg ble født hadde jeg vært enebarn.  Ikke alle som vil ha med gubben av forskjellige årsaker og syns ikke det trenger å være så gale...

Klart ønsker samboer veldig sterkt å bli med, så ville jeg nok ha prøvd å "strekt" meg litt på det. Nå vet jeg ikke grunnen din HI, men du kan jo ha han delvis med på fødselen? :) Han er der mens riene er i gang, også gå ut når pressingen starter(men er godt å ha noen å krampeholde) og komme inn når ungen er ute? :) Eller at han får være der men må være stille, holde seg oppe ved hodet, ikke se ned osv. Som sagt vet ikke grunnene dine for å ikke ville ha med ;)

Skrevet

Jeg fødte alene da barnefar er død., Men en evnt annet gang vil jeg definitivt ha med barnefaren. Han kan jo gå ut og inn som han vil trenger ikke henge over meg hele tiden, men under det mest intense på slutten ville jeg hatt han der, tenk så fint det må være å dele det aller første synet av barnet sammen. Også ville jeg brukt han som fotograf i tillegg da :P

Anonymous poster hash: fc3c3...fbc
Skrevet

Tenker jo at det er sært. Men hvis mannen synes det er greit å bli frarøvet fødselen til sitt barn er det jo ikke noe problem. Jeg hadde ikke taklet det om det var motsatt og min mann ville nektet meg å være med på den største opplevelsen i livet! Så lenge man er i et forhold til barnefaren synes jeg det er rart å ikke ha han med, i hvertfall hvis det er hans ønske å være tilstede.

Skrevet

Så dere mener at det er mannen som bestemmer hvem som skal være medpå en fødsel? Han må slippe hvis hhan ikke vil være med, men har rett til å være med selv om den fødende ikke vil? Det er jo for pokker ikke mannen som føder!

Skrevet

Så dere mener at det er mannen som bestemmer hvem som skal være medpå en fødsel? Han må slippe hvis hhan ikke vil være med, men har rett til å være med selv om den fødende ikke vil? Det er jo for pokker ikke mannen som føder!

Nei, men det er vel like mye hans barn vel? Han har jo faktisk laget barnet han også, og han om han ønsker å se det komme til verden synes jeg han har rett til det. Man er vel ikke en spermdonor med like få rettigheter bare fordi man er mann....

Anonymous poster hash: a99a0...906

Skrevet

Men da må mor kunne kreve at han er med selv om han ikke vil? I så fall skal det gå begge veier

Skrevet

Men da må mor kunne kreve at han er med selv om han ikke vil? I så fall skal det gå begge veier

Ja, men de fleste vil vel uansett si at en mann som ikke stiller opp under fødsel om kona virkelig ønsker han der og trenger han er en skikkelig drittsekk..... 

Det er en gang slik at kvinnen MÅ være der under fødsel, og det vet man når man lager barnet. Om begge parter er enige om at far venter utenfor, så er det så klart helt fint :) Vi forventer jo at far stiller opp under fødsel, og de fleste vil som sagt tenke sitt om en mann som ikke gjør det, og da blir det vel litt feil at kvinnen skal få kaste han ut om hun vil og det er helt ok.... Det er to parter i en fødsel og i skapelsen av et nytt liv. De bør få ha lik mulighet til å se avkommet bli født.

Om det skal være slik at det er helt ok at kvinnen nekter mannen tilgang til fødsel, så må det også være rom og kultur for at det er helt ok om mannen ikke vil stille opp for kona under fødsel (selv om hun ønsker det). Og det har vi ikke.

Anonymous poster hash: a99a0...906

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...