Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Syns prisen er skyhøy mtp. alt det som må gjøres. Tak må byttes, gulv må byttes,litt fukt her og litt fukt der. også var det endel annet også som lå under "burde gjøres snarest* Men det er sjeldent det er hus til salgs i dette området, så jeg vil slenge inn ett bud. Men hvor langt under prisantydning kan jeg prøve meg på? Det som skal forestille en leilighet i underetasjen skal vi rive og bytte helt om på. Det er ikke godkjent som utleiedel http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55599698&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: a9e94...869
fruktkake Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 God planløsning. Fin utsikt. Stort potensiale. Ser ut som et evighetsprosjekt:-/
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Ja det er det. Masse som må gjøres. Masse dyre ting som må gjøres. Men jeg har ikke vært med på så mange budrunder i mitt liv, så jeg vil starte litt (endel) under. Men hvor langt under kan jeg prøve meg ? Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Grimstad er dyrt og populært, derfor prisene er så høye. Med det potensialet som er her så tror jeg nok du må betale litt dessverre, men skader ikke å prøve seg. Anonymous poster hash: 43d6d...00e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 glemte å legge til at det må dreneres, det er gamle rør og gammelt elektrisktannlegg Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Sjekk først hvor lenge det har vært til salgs, evt andre bud o.l. Er det ingen andre interessenter og det har ligget ute en stund kan du legge inn ett "skambud" på 2.5 mill, men lavere enn det tror jeg ikke du bør gå. Anonymous poster hash: 43d6d...00e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Det har vært visning for en stund siden, og da var det 10 på visning. Ingen av de har vist senere interesse. Jeg vet ikke hvor lenge annonsen har ligget ute, men ser at annonsen er endret 7 februar i hvert fall. Andre hus i samme området har hatt lavere prisantydning og har vært nye/ nyopppusset HI Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Det har vært visning for en stund siden, og da var det 10 på visning. Ingen av de har vist senere interesse. Jeg vet ikke hvor lenge annonsen har ligget ute, men ser at annonsen er endret 7 februar i hvert fall. Andre hus i samme området har hatt lavere prisantydning og har vært nye/ nyopppusset HI Anonymous poster hash: a9e94...869 Da kan du prøve deg med 2,5. Men vær sikker på at du/dere har utsikt til å klare minst 3 % renteoppgang OG oppussing. Brukbart potensiale, og litt størrelse på tomta. Anonymous poster hash: 249e2...4b3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 vi tenkte å binde renten nå som den er så lav, og jeg er student. Men mannen tjener greit, så det skal gå fint og vi skal klare oss Vi vet at det har potensiale, det er derfor vi på en måte vil ha det. Men det er så mye som må gjøres, og huset er så dyrt fra før av. HI Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Folk som betaler 3 mill for en sånn rønne må jo være splitterpine gal! Anonymous poster hash: 87c7b...369
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Folk som betaler 3 mill for en sånn rønne må jo være splitterpine gal! Anonymous poster hash: 87c7b...369 Eller vikinglotto millionærer Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 Men hvorfor? Hvorfor akkurat dette området? Hvis du ser f.eks. på dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55664687&searchclickthrough=true så får du mye mer hus for pengene. Mye nyere også. Anonymous poster hash: 249e2...4b3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #13 Skrevet 13. februar 2015 Huff ja. Det er ikke lange veien en skal kjøre før alt blir mye billigere. Vi hadde ikke tenkt å kjøpe oss noe før jeg var ferdig utdannet, så vi har skrivd inn 5 åringen på skole i dette området. Han skal begynne med så mange av kompisene sine han går med i barnehagen. Jeg klarer ikke rive fra han den tryggheten vennene hans gir han. hi Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #14 Skrevet 13. februar 2015 Får du den får 2.5 må du regne med at det kommer på rundt 4 når den er ferdig. De får du ikke mye igjen av om du selger igjen. Anonymous poster hash: fcd3e...55d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #15 Skrevet 13. februar 2015 Men hvorfor? Hvorfor akkurat dette området? Hvis du ser f.eks. på dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55664687&searchclickthrough=true så får du mye mer hus for pengene. Mye nyere også. Anonymous poster hash: 249e2...4b3 Fevik er fantastisk og veldig populært også, jeg ville heller satset på Fevik fremfor lenger inn i Grimstad. Nydelig naturområder, en fantastisk strand i gåavstand unna og gode bussforbindelser. Megleren på denne er knallhard, jeg brukte henne da jeg solgte leiligheten min i Arendal for noen år siden Anonymous poster hash: 43d6d...00e
Godt&Blandet Skrevet 13. februar 2015 #16 Skrevet 13. februar 2015 Huset har potensiale, men ser ikke ut i måneskinn per i dag. Det trenger en total oppussing og delvis renovering. Det blir tidskrevende og kostbart, og til tider vanskelig å bo der samtidig. Dersom dere har tid, overskudd, lyst og økonomi til det, så kjør på!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #17 Skrevet 13. februar 2015 Får du den får 2.5 må du regne med at det kommer på rundt 4 når den er ferdig. De får du ikke mye igjen av om du selger igjen. Anonymous poster hash: fcd3e...55d Vi skal ikke selge igjen! Når vi har kjøpt et hus skal jeg bo i det huset til jeg blir tvangsflyttet av mine to sønner pga. demens. Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #18 Skrevet 13. februar 2015 Men hvorfor? Hvorfor akkurat dette området? Hvis du ser f.eks. på dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55664687&searchclickthrough=true så får du mye mer hus for pengene. Mye nyere også. Anonymous poster hash: 249e2...4b3 Fevik er fantastisk og veldig populært også, jeg ville heller satset på Fevik fremfor lenger inn i Grimstad. Nydelig naturområder, en fantastisk strand i gåavstand unna og gode bussforbindelser. Megleren på denne er knallhard, jeg brukte henne da jeg solgte leiligheten min i Arendal for noen år siden Anonymous poster hash: 43d6d...00e Ja vet at hun er hard, og overpriset. Har et vennepar som ikke fikk solgt sin leilighet fordi den var alt for overpriset. Det kom ingen på visning engang. Da de byttet megler og prisen sank en liten smule strømmet det på med interesserte. Anonymous poster hash: a9e94...869
R0zaku Skrevet 13. februar 2015 #19 Skrevet 13. februar 2015 Men hvorfor? Hvorfor akkurat dette området? Hvis du ser f.eks. på dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55664687&searchclickthrough=true så får du mye mer hus for pengene. Mye nyere også. Anonymous poster hash: 249e2...4b3 Fevik er fantastisk og veldig populært også, jeg ville heller satset på Fevik fremfor lenger inn i Grimstad. Nydelig naturområder, en fantastisk strand i gåavstand unna og gode bussforbindelser. Megleren på denne er knallhard, jeg brukte henne da jeg solgte leiligheten min i Arendal for noen år siden Anonymous poster hash: 43d6d...00e Ja vet at hun er hard Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #20 Skrevet 13. februar 2015 Men hvorfor? Hvorfor akkurat dette området? Hvis du ser f.eks. på dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55664687&searchclickthrough=true så får du mye mer hus for pengene. Mye nyere også. Anonymous poster hash: 249e2...4b3 Fevik er fantastisk og veldig populært også, jeg ville heller satset på Fevik fremfor lenger inn i Grimstad. Nydelig naturområder, en fantastisk strand i gåavstand unna og gode bussforbindelser. Megleren på denne er knallhard, jeg brukte henne da jeg solgte leiligheten min i Arendal for noen år siden Anonymous poster hash: 43d6d...00e Ja Anonymous poster hash: a9e94...869 Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #21 Skrevet 13. februar 2015 Men hvorfor? Hvorfor akkurat dette området? Hvis du ser f.eks. på dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55664687&searchclickthrough=true så får du mye mer hus for pengene. Mye nyere også. Anonymous poster hash: 249e2...4b3 Fevik er fantastisk og veldig populært også, jeg ville heller satset på Fevik fremfor lenger inn i Grimstad. Nydelig naturområder, en fantastisk strand i gåavstand unna og gode bussforbindelser. Megleren på denne er knallhard, jeg brukte henne da jeg solgte leiligheten min i Arendal for noen år siden Anonymous poster hash: 43d6d...00e Ja vet at hun er hard, og overpriset. Har et vennepar som ikke fikk solgt sin leilighet fordi den var alt for overpriset. Det kom ingen på visning engang. Da de byttet megler og prisen sank en liten smule strømmet det på med interesserte. Anonymous poster hash: a9e94...869 Det er godt mulig, min leilighet var en av de desidert dyreste (om ikke den dyreste) borettslagsleiligheten på den størrelsen som ble solgt det året og det var nok mye pga at hun er en "hai". Og det var naturligvis det jeg ønsket meg når jeg skulle selge, så jeg valgte henne blant de 4 meglerene jeg hadde innom. Hun innfridde til de grader, jeg tjente vesentlig mer enn jeg hadde forestilt meg etter kun å ha eid leiligheten 1 år. Så med henne må man være hard om man skal få en god deal som kjøper tenker jeg. Anonymous poster hash: 43d6d...00e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #22 Skrevet 14. februar 2015 Ser så koslig ut det nabolaget. Og liker huset veldig godt, bortsett fra at det er mye oppussing. Ville sjekket hva andre hus i nærheten har gått for Anonymous poster hash: a60ec...394
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #23 Skrevet 14. februar 2015 By 2.5 mill. Dere må nok pusse opp for 1 mill. Anonymous poster hash: 776d8...069
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #24 Skrevet 14. februar 2015 Ser så koslig ut det nabolaget. Og liker huset veldig godt, bortsett fra at det er mye oppussing. Ville sjekket hva andre hus i nærheten har gått for Anonymous poster hash: a60ec...394 Ja, det er et veldig koselig nabolag. Ungene går i barnehagen få minutter unna, og skolen er få minutter unna. Jeg sjekket andre hus i samme området, de gikk for 2.6 2.7, men de var "nye" altså, fra 2000 tallet osv. og nyopppusset. Vi tenkte legge inn et bud på 2.5 og det er det eneste vi vil by for huset. Er ikke det interessant så får vi bare vente til neste mulighet HI Anonymous poster hash: a9e94...869
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #25 Skrevet 14. februar 2015 Ser så koslig ut det nabolaget. Og liker huset veldig godt, bortsett fra at det er mye oppussing. Ville sjekket hva andre hus i nærheten har gått forAnonymous poster hash: a60ec...394 Ja, det er et veldig koselig nabolag. Ungene går i barnehagen få minutter unna, og skolen er få minutter unna. Jeg sjekket andre hus i samme området, de gikk for 2.6 2.7, men de var "nye" altså, fra 2000 tallet osv. og nyopppusset. Vi tenkte legge inn et bud på 2.5 og det er det eneste vi vil by for huset. Er ikke det interessant så får vi bare vente til neste mulighet HI Anonymous poster hash: a9e94...869 Du skriver at nyere hus gikk for 2,6 og 2,7 mill, er det ikke like greit å se etter slike hus enn å kjøpe en 'rønne' med evighets prosjekt? Hvis dere er utrolig gira på dette huset, må dere tenker over hvor mye tid, ressurser, egen innsats og kostnader det vil totalt være når huset er i den tilstanden dere ønsker å ha. Et tips er å ta en runde med diverse snekker, entreprenør O.l og forhør dere hva de tar for å utføre bestemte oppdrag så får dere et overblikk hva det vil koste. Og husk at det dukker mest sannsynlig opp uforutsette ting underveis, så kostnaden vil nok bli større enn det man antar. Det vet vi alt om og en ting til, dere må ha mest sannsynlig bo et annet sted mens oppussing pågår, klarer dere økonomisk? Mitt råd til dere er å sette dere ned og tenk grundige over. Hør gjerne med venner og familie som har erfaringer innenfor oppussing, hva dem syns og mener. Anonymous poster hash: 05ddb...160
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå