Gå til innhold

Venn i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I førskolegruppa til min sønn er det flere gutter med atferdsvansker og det er generelt mye "støy og tull" på avdelingen. En av gutta har vært på besøk hos oss, fra han var det banning, kasting av leker, altfor mye lekeslossing mlm denne gutten og min gutt og han besøkende gutten nektet å høre på når jeg ba dem roe seg. Jeg ville prøve å gi han en ny sjanse. Har hatt 3 besøk og alle har vært like utfordrende (Min gutt leker rolig med rolige barn på besøk og bråkete leking med mer bråkete barn på besøk). Så etter 3 slike besøk satte jeg foten ned og han har ikke vært her siden. I bhg leker de fint sammen til tider og av og til lekeslossing som utarter seg. Denne gutten sparker, slår, klorer andre barn, inkl min sønn. Han har dårlig innflytelse på min sønn så jeg prøver å si til min sønn at han ikke skal leke med han gutten når han oppfører seg slikt, men virker som sønnen min blir dratt mot han uansett. En dag ble sønnen min slått av denne gutten mens jeg var i bhg og han kom med alvorlige trusler mot sønnen min.

Jeg tok det opp med bhg og sa jeg ikke ønsket at de skulle leke sammen da det stort sett bare blir "herjelek" og knuffing. Bhg sier de tar trusselen på alvor og har satt inn tiltak men kan selvsagt ikke si noe om hvilke tiltak de har gjort/gjør. Bhg sier de ikke kan kan si at min sønn ikke får leke med denne gutten da det blir utestengelse av den gutten. De sier de prøver å skille dem hvis leken utarter seg men hvis de leker fint sammen så gjør de ingenting. Jeg stoler ikke på at bhg passer nøye på dem for senest i går kom gutten min hjem med kloremerke. What to do?!

De skal gå på samme skole til høsten. Jeg kjenner jeg er egoistisk og tenker på min sønn, jeg vil ikke at han skal leke med han gutten da han har dårlig innflytelse på min sønn. Noen råd til hva jeg skal/bør gjøre, eventuelt hva jeg ikke skal/bør gjøre?

Anonymous poster hash: d8a6f...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en type ren førskolegruppe, eller en førskolegruppe som samles noen timer noen dager i uken? Jeg har noen gode råd til deg, men må vite dette først.

Anonymous poster hash: 86eb1...75c

Skrevet

Ren førskolegruppe:-)

HI

Skrevet

Mener du seriøst at ansatte skal forfølge og passe på din sønn? Mener du seriøst at de ikke får leke sammen overhodet?

ja, personalet kan passe på - men de får ikke med seg alt...

Anonymous poster hash: 98851...9f4

Gjest Julia1984
Skrevet

Vil du at personalet skal bryte opp hvis disse to leker sammen, uansett type lek?

Skrevet

HI her.

Jeg ser at det ikke var riktig av meg å nekte bhg å la dem leke sammen og det har jeg formidlet til bhg.

Jeg blir bare så lei av at denne gutten kan slå og være slem med min gutt en dag for så neste dag så vil han leke med sønnen min. Føler jeg ikke blir tatt på alvor i min bekymring! Er det virkelig normalt at gutter holder på slik? I den forrige bhg vi gikk i var det aldri slik oppførsel og pedlederen var streng og hadde aldri godtatt det heller. Det kunne være småknuffing men aldri noe mer da pedlederen var veldig påpasselig og grep fort inn. Her ser de mellom fingrene mee veldig mye.

Det er jo plaging fra han gutten. Så hvor mye skal vi akseptere?

Skrevet

Kjære. Personalet skal ikke følge opp HI's sønn. De skal følge opp gutten som utøver vold mot de andre barna. Blir matt av folk her inne.

Anonymous poster hash: 8eab7...fbe

Skrevet

Kontakt skolen og få ordnet det slik at de havner i hver sin klasse, i alle fall. Det er ikke lenge igjen av barnehageåret, kanskje de tar situasjonen mer på alvor på skolen. Da jeg var llærer på første trinn for noen år siden var det to gutter som bevisst ble satt i hver sin klasse pga nettopp en slik situasjon. 

Anonymous poster hash: 0df74...a76
Skrevet

Bare lurer hvordan er den sønnen oppi alt dette? Er han en engel som ikke gjør noe mot denne gutten eller er han "smart" og gjør og sier ting i skjul slik at denne andre gutten blir sint/ lei seg og utagerende? Det skjer det og, da får som regel den mest bråkete gutten ufortjent mye kjeft og ett stempel som bråkmaker og vanskelig?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...