Gå til innhold

Er det noen her som er besøkshjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et oppdrag som besøkshjem for kommunene, som jeg straks har hatt i tre år, pluss at jeg har fast stilling i sammen kommunen som besøkshjemmet er for. Er det noen som vet hvordan grunnlaget for foreldrepenget blir? Oppdraget er en helg i mnd og en helg lønnes ca 4500 kr. Jeg sender stort sett inn timelisten for tilsamen 4 helger om gangen, det vil si ca 18000 kr ekstra på lønnen 4 ganger i året. Er det noen som har erfaring med dette i forhold til foreldrepenget? Eller annet frilans arbeid i tillegg til fast arbeidstaker i forhold til utregning av foreldrepenger?

Anonymous poster hash: 45304...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du skatter av, dvs. arbeidsgodgjørelsen, skal telle med. Utgiftsdekningen skatter du ikke av og den regnes ikke som inntekt.

Anonymous poster hash: fbb06...c7e

Skrevet

Det svaret du har fått stemmer ;) Det du skatter av teller med. 

Her er det min mann som er registrert med inntekten så det er han som får det som foreldrepengegrunnlag og lønn ellers :)

Anonymous poster hash: ac438...a15
Skrevet

Hei, takk for svar. Ja jeg vet det er bare den skattbare delen av inntekten som teller med :) men lurte på hvordan det blir regnet ut. Vanlig inntekt regnes ut 6 beste mnd av de 10 siste. For meg så kan jeg i teorien klare å få sendt inn 3 timelisten hver som utgjør en ekstra inntekt på va 18000 kr. Om det da blir de 6 beste mnd så blir jo det 3 slike gode mnd, slik at det vil utgjøre en meget god utbetaling. Men det kan vel ikke stemme? Det som høres for godt ut, er jo stort sett det ;) det var det veileder på nav som fortalte med dette, men stoler ikke helt på at det stemmer. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 45304...649

Skrevet

NAV ser nok på datoene og regner på det du tjener i arbeidsgodgjørelse i mnd.

Skrevet

ps. Skal du ha permisjon fra besøksbarnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...