Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har et oppdrag som besøkshjem for kommunene, som jeg straks har hatt i tre år, pluss at jeg har fast stilling i sammen kommunen som besøkshjemmet er for. Er det noen som vet hvordan grunnlaget for foreldrepenget blir? Oppdraget er en helg i mnd og en helg lønnes ca 4500 kr. Jeg sender stort sett inn timelisten for tilsamen 4 helger om gangen, det vil si ca 18000 kr ekstra på lønnen 4 ganger i året. Er det noen som har erfaring med dette i forhold til foreldrepenget? Eller annet frilans arbeid i tillegg til fast arbeidstaker i forhold til utregning av foreldrepenger? Anonymous poster hash: 45304...649
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Det du skatter av, dvs. arbeidsgodgjørelsen, skal telle med. Utgiftsdekningen skatter du ikke av og den regnes ikke som inntekt. Anonymous poster hash: fbb06...c7e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Det svaret du har fått stemmer Det du skatter av teller med. Her er det min mann som er registrert med inntekten så det er han som får det som foreldrepengegrunnlag og lønn ellers Anonymous poster hash: ac438...a15
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Hei, takk for svar. Ja jeg vet det er bare den skattbare delen av inntekten som teller med men lurte på hvordan det blir regnet ut. Vanlig inntekt regnes ut 6 beste mnd av de 10 siste. For meg så kan jeg i teorien klare å få sendt inn 3 timelisten hver som utgjør en ekstra inntekt på va 18000 kr. Om det da blir de 6 beste mnd så blir jo det 3 slike gode mnd, slik at det vil utgjøre en meget god utbetaling. Men det kan vel ikke stemme? Det som høres for godt ut, er jo stort sett det det var det veileder på nav som fortalte med dette, men stoler ikke helt på at det stemmer. Noen som vet? Anonymous poster hash: 45304...649
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 NAV ser nok på datoene og regner på det du tjener i arbeidsgodgjørelse i mnd. Anonymous poster hash: fbb06...c7e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 ps. Skal du ha permisjon fra besøksbarnet? Anonymous poster hash: fbb06...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå