Gå til innhold

Hjelp! Slalåm og slalåmutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å ta med ungene i slalåmbakken for første gang og jeg har aldri stått på slalåm før. Tenkte det kanskje ble billigere å kjøpe brukte ski og støvler framfor å leie flere dager, men jeg har jo ikke peiling på hva slags utstyr som er ok, hvilken lengde skia skal ha osv. Noen som kan gi noen grunnleggende tips? Tenkte kanskje å melde oss på noe skikurs, men det blir kanskje ikke før til påske.

Anonymous poster hash: feae1...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne. Har også tenkt til å kjøpe brukt utstyr til barna og vil veldig gjerne ha tips!

Anonymous poster hash: 772d7...e1e
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvor gamle er ungene? Der vi har stått er det gratis leie frem til de er 7...

Skrevet

De er 4 og 8 år. Ikke gratis i bakken vi tenkte å dra. Fant ski til meg på Finn. Carvingski som passet for nybegynnere. Hun som hadde brukt dem var 165cm, skia 166cm. Kan jeg som er 160cm bruke de skia? Kosta 700kr for støvler og ski, høres d greitt ut?

Skrevet

Om du er helt nybegynner må du ha kortere ski enn din egen lengde. Det er vanskeligere å svinge (og ploge ;) ) med lange ski.

Anonymous poster hash: d6b3c...8d8

Skrevet

Om du er helt nybegynner må du ha kortere ski enn din egen lengde. Det er vanskeligere å svinge (og ploge ;) ) med lange ski.Anonymous poster hash: d6b3c...8d8

Ok, hvor mye kortere ville du anbefale?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De er 4 og 8 år. Ikke gratis i bakken vi tenkte å dra. Fant ski til meg på Finn. Carvingski som passet for nybegynnere. Hun som hadde brukt dem var 165cm, skia 166cm. Kan jeg som er 160cm bruke de skia? Kosta 700kr for støvler og ski, høres d greitt ut?

Bør minst ha 10 cm kortere enn din egen høyde. De bør nå deg til nesa, hvertfall når du er fersk. Syns det var en god pris! Sånt koster! Ga 400 bare for støvler til eldste, og det var brukt...

Skrevet

Dersom barna er nybegynnere så bør ikke skia rekke lenger enn til haka. Å kjøpe brukt utstyr er helt ok, man får mye fint på finn eller Facebook :)

Men det er vikig at skoa til barna er i rett størrelse. Slalomsko måles i mondo, dvs cm. Mål føttene til barna, og legg på ca 1,5 cm. Da får du mondostr som barna trenger.

Skrevet

Min barn er 3 og 7 år, ca 94 og 120 cm de har ski lengde på 84 og 110 cm, dette er minimum av det som er anbefalt, jeg der 153 og skal kjøpe ski i lengde ca 17 cm, da er Skien lettere 8g bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...