Monica Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Ja, jeg drømmer om å flytte hver eneste vinter. Vet ikke hvor, tenker på Spania, Italia, Portugal eller Frankrike. Tenker på å bo halve året der, og halve året her. Håper det kan skje før jeg blir pensjonist, men vet ikke hvor lett det er å få til. Tenker også på å prøve kanskje før den tid, se om man kan få jobb der nede og.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Hadde jeg ikke hatt barn med en annen mann l tillegg til han jeg er gift med hadde vi flyttet utenlands for hvertfall et år. Tenker å gjøre det når eldste er såpass stor at hun kan bestemme litt selv. Da er fortsatt gutta jeg har med mannen såpass små at jeg kan bestemme om de skal bli med
Gjest marie-s Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Er dette din drøm så følg den! Jeg har nå bodd 3 år i Alanya med min sønn som nå er 13 år og angrer ikke en dag på at vi prøvde dette. Mulig vi nå skal opp igjen til Norge for ungdomskole, men det vi har fått oppleve her har vært fantastisk.
Lilu81 Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Har gjort noe med drømmen, bor i Afrika. Har ikke sett regn siden juni....drømmer om snø
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Jeg maser på mannen om å flytte utenlands. Han er på gli 😃 Drømmen er Usa, Asia eller Australia. Vi har begge bodd i utlandet før, jeg i Thailand og han i New York. Jeg er virkelig ikke skapt for det a4 livet med rekkehus, fiskeboller og stasjonsvogn. Går snart på veggen her jeg sittet.. 😝
Monica Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2015 Godt å høre jeg ikke er den eneste. Jeg og barnefar er ikke sammen, så jeg kan ikke flytte før barna er store. Minste bruker og ekstremt lang tid på å bli trygg. Så derfor blir det ikke aktuelt før han er stor nok til å bo for seg selv. Men vi reiser en del, jeg er kronisk rastløs. Tanken min er vel også, den dagen det blir aktuelt, og prøve å bo flere forskjellige steder.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Hva har dere tenkt å gjøre når dere blir gamle og syke og ikke har tatt vare på nettverket deres her i Norge? Dere kan jo ikke forvente at familie og gamle venner er interessert i å bruke så mye tid på dere hvis dere kommer tilbake hit etter mange åt på "egotripp". Mine svigerforeldrene gjorde det. De fulgte drømmen reiste bort og bodde mange år i utlandet. Da helsa begynte å svikte og vennene i det nye landet også begynte å få sine egne helseproblemer reiste de "hjem", med sitter nå som to ensomme mennesker som ikke forstår hvor alle vennene og familien har blitt av. De stilte aldri opp for andre da de hadde helse til det. Nå er de bitter for at ikke andre hjelper dem. Anonymous poster hash: f62c9...502
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Har nettverket tatt vare på dem, selv om de var bortreist? Høres ikke ut som et nettverk av hyggelige og omsorgsfulle familiemedlemmer. Anonymous poster hash: 1afed...f1b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Man kan vel ikke bare flytte til USA om man vil? Er ikke det ganske strengt, da? Anonymous poster hash: 69fc4...96a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Har nettverket tatt vare på dem, selv om de var bortreist? Høres ikke ut som et nettverk av hyggelige og omsorgsfulle familiemedlemmer. Anonymous poster hash: 1afed...f1b Når du flytter vekk fra barn i etableringsfasen og etter hvert barnebarn blir det ikke mye du kan hjelpe til. De som flytter vekk kan selvfølgelig ikke ta sin del av pleie og hjelp til eldre slektninger. Det holder ikke å komme innom i begravelsene når du aldri hadde muligheten til å være der da de levde. Så lenge mine svigerforeldrene bodde i utlandet hadde de mer enn nok med sine nye venner. De trodde de hadde laget seg et nytt nettverk der, men det var ingenting verdt når det skorter på. De var aldri interessert i å gjøre noen innsats for andre. Nå får de svi for det. Det er leit, men vi har ikke og jeg tror ikke noen andre heller har dårlig samvittighet for ikke å bruke tid på dem nå. Anonymous poster hash: f62c9...502
Gjest Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har lyst til å flytte sydover for 1 år eller 2 Gjerne der sola skinner hele dagen, gjennom nesten hele året. Så kan jeg heller reiser til Norge om nøden blir for stor i forhold til slaps og regn. For snø har vi sjeldent her i Østfold!
Gjest marie-s Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 Vårt nettverk er så lite at det er ikke noe problem å ta vare på selv når vi bor her. I Norge var i alle fall jeg veldig mye ensom, satt hjemme alene nesten alle kvelder, her har jeg også et liv. F.eks. i morgen skal vi sammen med andre ut å grille :-)
Monica Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2015 Mine planer er at jeg skal eie en leilighet her hjemme i Norge, og reise hit så ofte det passer seg. Eneste familie jeg har er mine barn. Og selvfølgelig vil jeg stille opp for de, og for deres barn. Men uansett kan ikke jeg regne med at de skal ta seg av meg, den dagen jeg blir dårlig. Nå er det og godt mulig jeg vil bo noen år borte, noen år hjemme. Jeg har jo ikke planlagt noe ennå, før jeg er pensjonist er jeg jo avhengig av økonomi eller jobb. Barna har sine besteforeldre i utlandet, og vi besøker de hvert år, og de er i Norge noen ganger i året og er sammen med barnebarna. Ungene forguder de jo, selv om de bor i et annet land.
Mumua Skrevet 13. februar 2015 #14 Skrevet 13. februar 2015 Jeg og samboeren kommer nok til å flytte til hjemlandet hans (Portugal) når datteren han har fra før er blitt voksen. Jeg blir også gal av å være "sittende fast" her i Norge, men sånn er det bare. Prøver å fokusere på at en vakker dag skal jeg ta igjen alt det tapte, pakke kofferten og virkeliggjøre noen drømmer.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #15 Skrevet 13. februar 2015 Bor i Sveits og har ingen planer om å vende hjem til Norge. Det har heller aldri vært en del av planen å pensjonere seg i Norge. Anonymous poster hash: b2ea9...cc6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #16 Skrevet 13. februar 2015 Har nettverket tatt vare på dem, selv om de var bortreist? Høres ikke ut som et nettverk av hyggelige og omsorgsfulle familiemedlemmer. Anonymous poster hash: 1afed...f1b Når du flytter vekk fra barn i etableringsfasen og etter hvert barnebarn blir det ikke mye du kan hjelpe til. De som flytter vekk kan selvfølgelig ikke ta sin del av pleie og hjelp til eldre slektninger. Det holder ikke å komme innom i begravelsene når du aldri hadde muligheten til å være der da de levde.Så lenge mine svigerforeldrene bodde i utlandet hadde de mer enn nok med sine nye venner. De trodde de hadde laget seg et nytt nettverk der, men det var ingenting verdt når det skorter på. De var aldri interessert i å gjøre noen innsats for andre. Nå får de svi for det. Det er leit, men vi har ikke og jeg tror ikke noen andre heller har dårlig samvittighet for ikke å bruke tid på dem nå.Anonymous poster hash: f62c9...502 For det første er det en dårlig ide å leve hele livet sitt motsatt av det man vil bare for å sikre at man har selskap som gammel. Er det bedre å ha det kjipt som ung enn som gammel? For det andre er det ekstremt dårlig gjort og veldig gammeldags å mene at man ikke kan være familie uten å bo i samme land. Mine svigers bor i utlandet. Vi sees i alle ferier og snakkes på skype og har et veldig godt familieforhold. Kunne ikke falle meg inn å slå hånden av dem hvis de flytter hit som gamle! Anonymous poster hash: 86427...cee
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #17 Skrevet 13. februar 2015 Har nettverket tatt vare på dem, selv om de var bortreist? Høres ikke ut som et nettverk av hyggelige og omsorgsfulle familiemedlemmer. Anonymous poster hash: 1afed...f1b Når du flytter vekk fra barn i etableringsfasen og etter hvert barnebarn blir det ikke mye du kan hjelpe til. De som flytter vekk kan selvfølgelig ikke ta sin del av pleie og hjelp til eldre slektninger. Det holder ikke å komme innom i begravelsene når du aldri hadde muligheten til å være der da de levde.Så lenge mine svigerforeldrene bodde i utlandet hadde de mer enn nok med sine nye venner. De trodde de hadde laget seg et nytt nettverk der, men det var ingenting verdt når det skorter på. De var aldri interessert i å gjøre noen innsats for andre. Nå får de svi for det. Det er leit, men vi har ikke og jeg tror ikke noen andre heller har dårlig samvittighet for ikke å bruke tid på dem nå.Anonymous poster hash: f62c9...502 For det første er det en dårlig ide å leve hele livet sitt motsatt av det man vil bare for å sikre at man har selskap som gammel. Er det bedre å ha det kjipt som ung enn som gammel? For det andre er det ekstremt dårlig gjort og veldig gammeldags å mene at man ikke kan være familie uten å bo i samme land. Mine svigers bor i utlandet. Vi sees i alle ferier og snakkes på skype og har et veldig godt familieforhold. Kunne ikke falle meg inn å slå hånden av dem hvis de flytter hit som gamle!Anonymous poster hash: 86427...cee Jeg er helt enig i at man ikke bør leve livet motsatt av det man ønsker, men gresset er ikke bestandig grønnere på den andre siden av gjerdet og man bør være oppmerksom på at man som regel gir opp noe når man flytter vekk for lang tid. Anonymous poster hash: f62c9...502
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #18 Skrevet 13. februar 2015 Har nettverket tatt vare på dem, selv om de var bortreist? Høres ikke ut som et nettverk av hyggelige og omsorgsfulle familiemedlemmer. Anonymous poster hash: 1afed...f1b Når du flytter vekk fra barn i etableringsfasen og etter hvert barnebarn blir det ikke mye du kan hjelpe til. De som flytter vekk kan selvfølgelig ikke ta sin del av pleie og hjelp til eldre slektninger. Det holder ikke å komme innom i begravelsene når du aldri hadde muligheten til å være der da de levde.Så lenge mine svigerforeldrene bodde i utlandet hadde de mer enn nok med sine nye venner. De trodde de hadde laget seg et nytt nettverk der, men det var ingenting verdt når det skorter på. De var aldri interessert i å gjøre noen innsats for andre. Nå får de svi for det. Det er leit, men vi har ikke og jeg tror ikke noen andre heller har dårlig samvittighet for ikke å bruke tid på dem nå.Anonymous poster hash: f62c9...502 For det første er det en dårlig ide å leve hele livet sitt motsatt av det man vil bare for å sikre at man har selskap som gammel. Er det bedre å ha det kjipt som ung enn som gammel? For det andre er det ekstremt dårlig gjort og veldig gammeldags å mene at man ikke kan være familie uten å bo i samme land. Mine svigers bor i utlandet. Vi sees i alle ferier og snakkes på skype og har et veldig godt familieforhold. Kunne ikke falle meg inn å slå hånden av dem hvis de flytter hit som gamle!Anonymous poster hash: 86427...cee Jeg er helt enig i at man ikke bør leve livet motsatt av det man ønsker, men gresset er ikke bestandig grønnere på den andre siden av gjerdet og man bør være oppmerksom på at man som regel gir opp noe når man flytter vekk for lang tid.Anonymous poster hash: f62c9...502 ...men av og til ER gresset grønnere på den andre siden. Og hvis man prøver og faktisk trives bedre i et annet land, skylder man seg selv å leve livet der man er mest lykkelig. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor man ikke kan være familie uten å være naboer. Anonymous poster hash: 86427...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå