Gå til innhold

Barnevernspedagog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Er det noen barnevernspedagoger her ? 

Jeg skal begynne å studere til høsten og ønsker veldig gjerne å høre deres erfaringer. 

Hvordan var utdanningen ? 

Positive og negative sider ved yrket og hva har du i lønn ? :)

Hadde satt veldig pris på svar !

Anonymous poster hash: 7b423...709
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er barnevernspedagog. Studiet var spennende, interessant og ikke så veldig krevende. Nå jobber jeg som barnevernskonsulent. Årslønn på 435 000 (har jobbet i 6mnd. etter endt studie). Trives godt så langt. Litt stess med endel overtid og reising på kort varsel, men så langt har det gått bra. Mye positivt i jobben og har bare gode opplevelser med foreldre og barn. Største overraskelsen min har vært at skolen er lite veiledningsbar og ikke ønsker noe særlig samarbeid. Det er synd. Det er sikkery bedre andre steder;)

Angrer ikke på yrkesvalget mitt.

Anonymous poster hash: 3c96d...b1d

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog. Studiet var spennende, interessant og ikke så veldig krevende. Nå jobber jeg som barnevernskonsulent. Årslønn på 435 000 (har jobbet i 6mnd. etter endt studie). Trives godt så langt. Litt stess med endel overtid og reising på kort varsel, men så langt har det gått bra. Mye positivt i jobben og har bare gode opplevelser med foreldre og barn. Største overraskelsen min har vært at skolen er lite veiledningsbar og ikke ønsker noe særlig samarbeid. Det er synd. Det er sikkery bedre andre steder;)

Angrer ikke på yrkesvalget mitt.

Tusen takk for svar!:) hvor studerte du?

Er barnevernspedagoger godt kvalifisert til å få jobb som sosiallærer? Føler du jobb mulighetene er gode? :)

Har du noen tanker om sosionom studie i forhold?

Anonymous poster hash: 7b423...709

Skrevet

Studerte på UIT.

Forstår det slik at jobb som sosiallærer er ettertraktet og de er ikke lette å få. Men ja, man er kvalifisert.

Vi hadde mange felles fag med sosionomstudentene. Mye likt. Ulikhetene er at vi hadde pedagogikk og endel fag som kun gikk på det barnevernfaglige og om barn. Vet ikke helt hva sosionomstudentene hadde da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...