Gå til innhold

Må man bruke hele sykemeldingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt pga infeksjon, og ble i slutten av sykemld smittet med spysyka. Fikk beskjed om å få forlenget sykemeldingen.

Ringte og maset på legekontor uten noe resultat men i dag fikk jeg den og den gjelder for i morgen og søndag, men jeg trenger den bare for i morgen. (Er pga smitterisikoen og det holder med i morgen for å innfri den.

Må jeg være sykemeldt dag nr 2?

Anonymous poster hash: 1ae81...8ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må du ikkr. Du kan bryte en sykemelding om du blir frisk før.

Anonymous poster hash: e2602...1db

Skrevet

Er du sikker på det, du over her? Trodde det har noe med forsikringen til arbeidstaker eller arbeidsstedet å gjøre. Mener å huske at når jeg jobbet som sykepleier fikk jeg ikke lov til å komme tilbake før sykemeldingsperioden var over pga noe forsikringsgreier. Husker ikke detaljene dessverre. Jeg fikk legen til å forkorte sykemeldingsperioden.

Ble litt dårlig formulert dette..

Anonymous poster hash: b26c0...38b

Skrevet

Du kan begynne på jobb før sykmeldingen er over, men må da få en friskmelding fra legen.

Anonymous poster hash: 05c34...0b2

Skrevet

På sykemeldingen kan du huke av for at du har begynt å jobbe tidligere, og skrive dato.

Anonymous poster hash: d5c1d...74e

Skrevet

Er du sikker på det, du over her? Trodde det har noe med forsikringen til arbeidstaker eller arbeidsstedet å gjøre. Mener å huske at når jeg jobbet som sykepleier fikk jeg ikke lov til å komme tilbake før sykemeldingsperioden var over pga noe forsikringsgreier. Husker ikke detaljene dessverre. Jeg fikk legen til å forkorte sykemeldingsperioden.

Ble litt dårlig formulert dette..Anonymous poster hash: b26c0...38b

Er ikke sikker på detaljene rundt det, mulig du må ha en friskmelding fra legen, det jeg mente var at du har mulighet til å komme tilbake på jobb dersom en blir frisk før, en skal ikke måtte vente til sykemeldinen går ut.

Anonymous poster hash: e2602...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...