Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Bor selv i Stavanger og det er så dyrt her at jeg nesten vurderer å flytte til en annen by (hjelper lite å flytte utforbi byen). Hvis vi får kjøpt oss noe blir det en leilighet med max 2 soverom. Jeg tenker også på barna våre, hvor umulig det vil bli for dem når de (sannsynligvis) vil etablere seg der de har vokst opp. Ser jo folk bygger nye eneboliger i andre deler av landet som er billigere enn en liten leilighet her. *drømmer meg bort* Hva er betyr mest: bo nær tanter, onkler og besteforeldre i en knøttliten leilighet, eller i enebolig på ny plass? Er f.eks Bergen bedre`? Håper boligprisene synker snart Anonymous poster hash: ffa08...69a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Det er verdt mye å bo i nærheten av familie! Og som hjemflyttet siddis, så må jeg jo slå et slag for byen vår. Det finnes boliger å få tak i, om man går litt ned i standard. Og oljekrisa har virkelig påvirket salget, budrundene går tregere nå enn før. :-) Vi stortrives her, selv om vi kunne fått en flott enebolig til samme pris et annet sted. Familie i nærheten er gull verdt. Anonymous poster hash: 5a4b1...7ed
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 De fleste steder er vel billigere enn der? Hva med Trondheim? Fint her og gode muligheter for utdannelse for ungene. Sier jeg som er tilflytter her:) Vært her i 9 år nå og trives Anonymous poster hash: f9d21...cd1
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Kristiansand eller en annen sørlandsby Anonymous poster hash: cc91d...c0a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Ålesund:) Anonymous poster hash: 71c0d...acb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Mye stavangerfolk som flytter til lyngdal for tiden 😉 vet om 2 familier der faren ukependler til Stavanger. (De jobber på store anlegg og bor i brakker når de er på jobb) Anonymous poster hash: 0eeb3...2f6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Bor selv i Stavanger og det er så dyrt her at jeg nesten vurderer å flytte til en annen by (hjelper lite å flytte utforbi byen). Hvis vi får kjøpt oss noe blir det en leilighet med max 2 soverom. Jeg tenker også på barna våre, hvor umulig det vil bli for dem når de (sannsynligvis) vil etablere seg der de har vokst opp. Ser jo folk bygger nye eneboliger i andre deler av landet som er billigere enn en liten leilighet her. *drømmer meg bort* Hva er betyr mest: bo nær tanter, onkler og besteforeldre i en knøttliten leilighet, eller i enebolig på ny plass? Er f.eks Bergen bedre`? Håper boligprisene synker snart Anonymous poster hash: ffa08...69a Om du ikke skal bo i de mindre populære områdene av Bergen så er kvadratmeterprisen der omtrent den samme. Anonymous poster hash: 1f3f7...369
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 De fleste steder er vel billigere enn der? Hva med Trondheim? Fint her og gode muligheter for utdannelse for ungene. Sier jeg som er tilflytter her:) Vært her i 9 år nå og trives Anonymous poster hash: f9d21...cd1 Trondheim, Oslo, Bergen og Tromsø er også dyrt. Anonymous poster hash: a5c0c...5bb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Mye stavangerfolk som flytter til lyngdal for tiden vet om 2 familier der faren ukependler til Stavanger. (De jobber på store anlegg og bor i brakker når de er på jobb) Anonymous poster hash: 0eeb3...2f6 Flytter man så langt kan man like gjerne flytte til en annen by, poenget er jo å bo nær familie og den byen man er kjent med. Anonymous poster hash: ffa08...69a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 De fleste steder er vel billigere enn der? Hva med Trondheim? Fint her og gode muligheter for utdannelse for ungene. Sier jeg som er tilflytter her:) Vært her i 9 år nå og trives Anonymous poster hash: f9d21...cd1 Trondheim, Oslo, Bergen og Tromsø er også dyrt. Anonymous poster hash: a5c0c...5bb Jeg så på Trondheim og der kunne man få en 3 soveroms ny leilighet (95 m2) til 2,2 mill, det kan aldri skje i Stavanger. Billigste i Stavanger kostet 3mill (72 m2) og var eldre. Anonymous poster hash: ffa08...69a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Kristiansand eller en annen sørlandsby Anonymous poster hash: cc91d...c0a Der er det ikke jobb .. Anonymous poster hash: ffa08...69a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 De fleste steder er vel billigere enn der? Hva med Trondheim? Fint her og gode muligheter for utdannelse for ungene. Sier jeg som er tilflytter her:) Vært her i 9 år nå og trives Anonymous poster hash: f9d21...cd1 Trondheim, Oslo, Bergen og Tromsø er også dyrt. Anonymous poster hash: a5c0c...5bb Jeg så på Trondheim og der kunne man få en 3 soveroms ny leilighet (95 m2) til 2,2 mill, det kan aldri skje i Stavanger. Billigste i Stavanger kostet 3mill (72 m2) og var eldre. Anonymous poster hash: ffa08...69a Hvor er dette? Vi er på boligjakt der nå, og det er dyrt sammenliknet med her vi bor nå. Men det kan godt hende Stavanger er dyrere Anonymous poster hash: a5c0c...5bb
Fomle84 Skrevet 13. februar 2015 #13 Skrevet 13. februar 2015 Hvor mye har dere tilgjengelig å kjøpe for da? Er fullt mulig å få et boligbyggelag rekkehus til rundt 3 mill. her. Er enig i at Stavanger er dyrt, men vi ville ikke ha flyttet vekk fra familie og venner. Gull verdt å ha de i nærheten. Hadde heller vurdert Tau/ Jørpeland.
Husbygger Skrevet 13. februar 2015 #14 Skrevet 13. februar 2015 Haugesund, Karmøy og Tysvær er ganske så billig i forhold til Stavanger området. Ikke er det så langt å reise på besøk til familie heller da
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #15 Skrevet 13. februar 2015 Kristiansands området. Vi bor litt vest for Kristiansand,ca 15 min, her får du enebolig med god hage og garasje til ca 2,5-3 mill. Tomannsbolig eller rekkehus mellom 1,8-2,4 mill. Ikke for langt for helgeturer hjem, gode arbeidsmuligheter, flott natur og nærhet til sjøen. Anonymous poster hash: b199d...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå