Gå til innhold

Jeg må stanse utsendelsen av et asylbarn (i morgen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ble tatt i natt. Hun skal tilbake til Kabul. Hun snakker ikke Afgansk. Hun er født utenfor ekteskap. På mor venter en dødsdom (steining) , og for jenta (10) et liv som slave/sexslave. De var godt integrerte i Norge, snakker bra norsk, jobber osv.

Hva kan jeg gjøre? Kan barnevern gripe inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så sender udi de tilbake??? Herregud! Vet dessverre ikke hva ddu kan gjøre? Er jenta født i Norge? Har de advokat. Ta kontakt asap med TV2, kan hende det kan forsinke prosessen ? :-(

Anonymous poster hash: bc74f...5bc

Skrevet

Barnevernet kan ikke verne mot utsendelse. Dersom du ønsker å gjøre noe må du få fullmakt fra mor og sende inn en begjæring om utsatt iverksetting. Denne må begrunnes. Det skal mye til før den fører frem da.

Skrevet

Og så sender udi de tilbake??? Herregud! Vet dessverre ikke hva ddu kan gjøre? Er jenta født i Norge? Har de advokat. Ta kontakt asap med TV2, kan hende det kan forsinke prosessen ? :-(Anonymous poster hash: bc74f...5bc

Den norske stat synes ikke en overhengende dødsstraff for å ha ødelagt familiens ære er noe å bry seg om. Endelig avslag i alle instanser. Mor rømte fra tvangsekteskap planlagt av familien, og fikk jenta utenfor ekteskap med mannen hun er glad i.

Skrevet

Barnevernet kan kun gripe inn dersom man er bekymret for barnets omsorgsbase i Norge. Er jenta født i Norge? Om hun er født i Norge kan mor redde barnet ved å frasi seg omsorgen, men hun må nok reise ut.

Det som er deres beste kort er at afghanske myndigheter har begynt å nekte barn og enslige kvinner å returnere. Det er en stor risk å ta, men de kan bli avvist i Afghanistan og sendt tilbake.

Anonymous poster hash: 1b34f...527

Skrevet

Herrefred! Er det mulig??

Jeg aner ikke hva som kan gjøres, men hva med media? Advokat?

Er det med overlegg de gjør sånt tett opp mot helg sånn at det blir vanskelig å rekke å gjøre noe!?!?

Syns det er hårreisende at man ikke kan sende ut Krekar pga faren for dødsstraff, men en kvinne og hennes barn er det ikke så nøye med, altså!

Krysser fingrene for mor og datter. Lykke til!

Skrevet

Vi hadde en sak om dette vi også. Mannen min som er advokat klarte ikke stoppe det. Det er ganske så nyttesløst😢

Skrevet

Alle aviser og alt av media må kontaktes, det er dessverre slik at media har mye å si, UDI vil mest sannsynlig få MYE pes om dette kommer ut i media, og det kan være verdt et forsøk!

Skrevet

Har vært borti lignende tilfelle. Hadde også advokat, men når avslaget er endelig er det lite å gjøre med mindre det er kommet nye opplysninger i saken. Har du snakket med advokat? Er nok ikke så mye du som privatperson får gjort dessverre.

Anonymous poster hash: 399bb...63e
Skrevet

Jeg er så eitrandes forbanna på denne regjeringen at jeg har ikke ord! Aner ikke hva du kan gjøre. Jeg er vanligvis et veldig lovlydig menneske, men her hadde jeg nok i ren desperasjon tatt dem med til fjells og skjult dem der. Litt sent når de alt er tatt. Dersom jeg noensinne møter Anundsen skal jeg sparke ham hardt på leggen.

Skrevet

Ring aviser og TV-stasjoner (dette er hyper.aktuelt og et hårreisende eksempel - de kan være interessert i enda en human story om dette). Dra dit og hindre dem fysisk.

Anonymous poster hash: a8aff...d3b
Skrevet

Jeg vet jo at saken er kjørt. Det har vært advokat inne osv. Drittsystem. Og så jævlig tett, vi kommer ikke i kontakt med familien, det kommer folk fra mottaket hit og henter sakene deres osv. Ingen får snakke med dem. Eneste håpet nå er at Kabul er kaos så vi får håpe de kommer seg unna der og ikke blir kjørt hjem til hennes familie som er planen.

Skrevet

Dersom du ikke er har tausehetsplikt (som jeg desverre har i en nesten helt lik sak) må du kontakte media! Tror desverre det er det eneste som er en mulighet til å få endret utsendelsen! Bt og Dagbladet er sikkert interessert da de har skrevet mye om de lengeværende asylbarna siste tiden!

Skrevet

Hvor i landet er dette? Jeg bidrar gjerne hvis jeg kan.

Skrevet

Ring aviser og TV-stasjoner (dette er hyper.aktuelt og et hårreisende eksempel - de kan være interessert i enda en human story om dette). Dra dit og hindre dem fysisk.

Ja dette er jo trist. Men ærlig talt så blir det noen slike skjebner når man har lover og regler. Heldigvis har vi det i Norge . De må jo send ut folk. Skulle sendt ut Krekar isteden ja , men det er helt sikkert en grunn til at denne moren blir sendt ut , hvordan vet du egentlig at historien hennes er sann HI ? Er nok der problemet ligger !

Anonymous poster hash: 161ff...687

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er vel å kontakte media? Utsending av asylbarn er en politisk betent sak for tida. Et innslag på kveldsnyhetene kunne kanskje ha satt utsendingen på vent?

Anonymous poster hash: fd454...279
Skrevet

Ja dette er jo trist. Men ærlig talt så blir det noen slike skjebner når man har lover og regler. Heldigvis har vi det i Norge . De må jo send ut folk. Skulle sendt ut Krekar isteden ja , men det er helt sikkert en grunn til at denne moren blir sendt ut , hvordan vet du egentlig at historien hennes er sann HI ? Er nok der problemet ligger !

Skam deg.

Skrevet

Helvetes regjering. Jeg tror du kanskje må samle nok folk og nok media og stille opp på Trandum der de oppbevares (!) før utsending. Men liten sjans.

Anonymous poster hash: 3a80f...3b0
Skrevet

Skam deg.

Vi kan ikke syntes sååå synd på alle . Da ender vi opp med et helt forferdelig land. De fleste asylsøkere lyver så det renner ut av ræva deres. Det hadde vi også gjort i deres situasjon. Men bare fordi det er synd på folk kan de ikke komme hit å få å få...

Skrevet

Hvis de har bodd her i 10 år kommer de vel inn under de nye lovene om og ta hensyn til barnas beste?

De skulle gi opphold til 5000 har de allerede fylt opp den kvoten?

Anonymous poster hash: 72ac0...76b
Skrevet

Ring aviser og TV-stasjoner (dette er hyper.aktuelt og et hårreisende eksempel - de kan være interessert i enda en human story om dette). Dra dit og hindre dem fysisk.Anonymous poster hash: a8aff...d3b

Ja dette er jo trist. Men ærlig talt så blir det noen slike skjebner når man har lover og regler. Heldigvis har vi det i Norge . De må jo send ut folk. Skulle sendt ut Krekar isteden ja , men det er helt sikkert en grunn til at denne moren blir sendt ut , hvordan vet du egentlig at historien hennes er sann HI ? Er nok der problemet ligger ! Anonymous poster hash: 161ff...687

Problemet ligger i at far og samboer dukket opp. Med en mann i familien så er de jo trygge.

Skrevet

Ring aviser og TV-stasjoner (dette er hyper.aktuelt og et hårreisende eksempel - de kan være interessert i enda en human story om dette). Dra dit og hindre dem fysisk.Anonymous poster hash: a8aff...d3b

Ja dette er jo trist. Men ærlig talt så blir det noen slike skjebner når man har lover og regler. Heldigvis har vi det i Norge . De må jo send ut folk. Skulle sendt ut Krekar isteden ja , men det er helt sikkert en grunn til at denne moren blir sendt ut , hvordan vet du egentlig at historien hennes er sann HI ? Er nok der problemet ligger ! Anonymous poster hash: 161ff...687

Du får arr når du bli pisket. De kan du ikke lyve på deg.

Skrevet

Hvis de har bodd her i 10 år kommer de vel inn under de nye lovene om og ta hensyn til barnas beste? De skulle gi opphold til 5000 har de allerede fylt opp den kvoten?   Anonymous poster hash: 72ac0...76b

Er nok ikke mer enn 7 år..

Skrevet

Det er noe som skurrer med denne saken. Hvis hun har vært her så lenge skulle barnets beste kikket inn. Moren har vel ikke sannsynliggjort sin id.

Og dersom une la til grunn at hun kommer til å bli drept, så hadde hun fått beskyttelse. De har nok ikke trodd på henne. Har du sett vedtaket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...