Gå til innhold

Kutte kontakt med søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter lang lang tenke tid bestemt meg for å kutte all kontakt med min søster.
Noe som selvfølgelig ikke er lett, men det er nok noen hakk lettere enn å ha kontakt.
Regsiteret av negative følelser det har å ha kontakt med min søster er endeløst, hun er, dessverre det aller verste menneske jeg noensinne har opplevd å møte og ønsker ikke henne i mitt eller mine barns liv.

Jeg må bare skrive dette her, for jeg må dele det med noen, mine tanker rundt dette, for det har vært så vanskelig, og er så vanskelig og jeg er nå så nedbrutt av det menneske at en skulle tro det ikke kunne ve mulig å bli så nedfor av et menneske.

Noe som er vanskelig med det valget, er at mennesker rundt ikke klarer å forstå, de syns jeg er et fælt menneske, JEG.
Kanskje har de selv et bra forhold til søsken, eller ihvertfall en mening om hvordan et slikt forhold skal være.
Men alt er ikke A4, og familie er dessverre ikke noe man alltid går overens med.

Jeg har i flere år prøvd å hjelpe henne da jeg har vært den eneste som har sett at hun har vært på gal vei i livet, men hendelser og livet i seg selv har gjort at ting bare forverrer seg, og når en tror det ikke kan bli verre, så er det plutselig dobbelt så ille.
Jeg anser meg som et greit menneske, et godt medmenneske med hauger og las med empati, til tider for mye dessverre. Og jeg HATER de følelsene hun setter i sving i meg, alt jeg klarer å tenke når jeg tenker på henne er hvor sterkt jeg misliker henne og hvor utspekulert manipilativt selvsentrert menneske hun er.
Jeg orker det bare ikke, jeg føler at det har gått så angt nå at hun drar meg også ned i dritten.

Jeg har hatt flere sammenbrudd pga henne, har måtte gå til psykolog i lang tid.
Og hun ødelag totalt mitt forrige svangerskap i den form at jeg klarte ikke glede meg over gravidietetn pga alt som skjedde rundt henne og alt jeg bruke gjøre.
Hun klarte til og med å kapre selve fødselen så det ble en trs affære.
Nå er jeg gravid på n, og det samme holder på å skje igjen.. Jeg orker det ikke, jeg MÅ ta grep NÅ.

Jeg er bare så evig takknemlig for at hun ikke kan få flere barn og at ungene hennes er trygt i fosterhjem så hun ikke kan ødelegge dem mer enn hun har gjort allerede.

Men dessverre, det er vanskelig for folk rundt å se hvem hun egentlig er, for hun er så fantastisk dyktig til å skjule seg bak en intrikat fasade. Hadde hun bare vært dum, men hun er sykskarp, noe som nok gjør at hun klarer dette spillet sitt og utnytter alt av mennesker hun kommer i kontakt med, de vet det ikke selv før det er for sent.

Nei nok er nok, etter flere års terror så er det nok.

Beklager, men jeg måtte bare få det ut :(

Anonymous poster hash: 98fae...5c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! Det er nok til det beste, man velger sin familie...

Anonymous poster hash: 783a6...039

Skrevet

Min mann og jeg har kuttet all kontakt med foreldrene hans.  Det har ikke vært lett, men det er absolutt beste løsning.  

Vi møter svært lite forståelse fra mange, og får gjerne kommentarer f.eks. om de stakkars barna våre som vokser opp uten å bli kjent med besteforeldrene sine.  Det er vanskelig for meg, og helt forferdelig for mannen min.  Mannen min ble mishandlet i barndommen og endte opp på mentalsykehus som voksen pga traumer fra barndommen.  Det er selvfølgelig ikke noe han føler behov for å dele med hvem som helst.  Jeg ser INGEN grunn til å omgås svigerforeldrene mine.  De er overgripere, helt uten evne og vilje til å beklage det de har gjort.  

Jeg håper du får et bedre liv uten søsteren din.  Jeg håper hun klarer å forandre seg og at dere kanskje kan få et normalt forhold til hverandre en gang.  Hvis ikke, håper jeg inderlig at de rundt deg respekterer avgjørelsen din.  De fleste strekker seg LANGT for å opprettholde forhold til familiemedlemmer, det er viktigere at du tar vare på egen helse enn at du omgås søsteren din.    

Anonymous poster hash: 6351b...325
Skrevet

Hei.Trist å høre at du må slite sånn med søsteren din..Men fordi om man er søsken,så betyr det ikke at man må ha kontakt.Det kan å være det beste for deg at du må kutte kontakten med søsteren din.Ingen lett avgjørelse,men jeg prøver å sette meg inn i din situasjon,å jeg må si at jeg støtter deg der,det kan jo hende ting endrer seg med årene,men som det er nå så blir du utbrent av henne,sånn skal det ikke være,,,jeg synes du skal glede deg denne gangen,med babymagen din,vi får en Hærlig tid framover☺Jeg er også gravid,ca 4 uker på vei,så dette blir 3 gang for meg.Men det føles litt som 1 gang,da jeg har en sønn på 25 år & ei datter på 14 år,så dette blir en attpåklatt☺Jeg ønsker deg all mulig lykke oppi det her.Men denne gang er det på tide for deg å tenke på deg selv og dine isteden.Du fortjener det,Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...