Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 I dag er det karneval i barnehagen. Jeg har snakket med tre-åringen i flere uker om dette, og hun har gledet seg til å ha på marihønekostymet sitt. Men når dagen er her, nekter hun å ta på kostymer sitt. Jeg prøver å lirke og lure, både hjemme og i barnehagen, uten hell. Og proppfull av hormoner som jeg er, fem uker før termin, blir jeg altså så lei meg av dette at jeg går hjem og gråter og tenker på jenta mi som er den eneste som ikke har på seg kostyme i karnevalet. (Egentlig ingen Big deal, hadde det ikke vært for disse hormonenne)... Etter 15 min får jeg sms fra barnehagen om at marihønekostymet er på plass, av frøknas egen vilje.... Hva er det jeg gjør galt?!? Snufs. Anonymous poster hash: 8ac1b...8e4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Du gjør ikke noe galt, men barnet oppdaget at de andre hadde kostyme og forsto at "Hey, klart jeg også skal!" Anonymous poster hash: cd0d5...d66
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Du maser og presser for mye tenker jeg. Sett deg i situasjonen. Du har tenkt å gjøre en ting og ut av det blå begynner mannen din å mase, gnåle, presse og manipulere deg til å gjøre det. Har du lyst da? Anonymous poster hash: 8ab91...f31
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Slapp av! Mitt barn på snart fire er også sånn. Dager som Nissefester og karneval gjør han litt usikker. Han vil at alt skal være som det pleier. I fjor på karneval nektet han også å ta på kostymer før vi dro. Jeg tok det med i sekken og da han så de andre hadde på og jg ikke maste... Da kom det på. Det er helt normalt! Anonymous poster hash: 75362...8ca
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Tipper du maste og forberedte henne litt mye slik at det ble en litt for stor greie. Jeg gjorde samme tabben med dansing. Hos oss løste det seg desverre ikke så greit som hos dere. Datteren min har rett og slett nektet å danse i 6 år! Hun har til og med bestemt seg for å lære seg å spille fiolin. Da kan hun nemlig spille til dans og slipper å danse selv. Resultatet er foreløpig nesten 3 år med felegnikking. 15 minutter protest mot et kostyme er nok heller godt innenfor normalen og bare et godt tegn på at hun forstår at hun kan bestemme noe selv. Anonymous poster hash: 66f2e...445
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Min 3-åring er også sånn. Vil gjerne kle seg ut når vi snakker om det på forhånd, men når dagen kommer er det ikke snakk om. Tar det bare med og legger det i hylla hans i bhg, og der kommer det alltid på innen kort tid. Ikke noe å stresse med. Anonymous poster hash: 7fa68...c65
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Tydelig at du har hormoner, ja. Er dette virkelig noe å ta sånn på vei for?? Anonymous poster hash: a30d9...12b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Tydelig at du har hormoner, ja. Er dette virkelig noe å ta sånn på vei for??Anonymous poster hash: a30d9...12b Ja, jeg er full av hormoner, hva er ditt problem? He he. Trengte bare litt TLC. Hva er så galt med det? Anonymous poster hash: 8ac1b...8e4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Tipper du maste og forberedte henne litt mye slik at det ble en litt for stor greie. Jeg gjorde samme tabben med dansing. Hos oss løste det seg desverre ikke så greit som hos dere. Datteren min har rett og slett nektet å danse i 6 år! Hun har til og med bestemt seg for å lære seg å spille fiolin. Da kan hun nemlig spille til dans og slipper å danse selv. Resultatet er foreløpig nesten 3 år med felegnikking.15 minutter protest mot et kostyme er nok heller godt innenfor normalen og bare et godt tegn på at hun forstår at hun kan bestemme noe selv. Anonymous poster hash: 66f2e...445 Tja, i min verden har jeg hverken mast eller presset så mye. Jeg har nevnt det når det har vært naturlig de siste to/tre ukene. Du har sikkert rett i at det er hennes utøvelse av å bestemme litt Anonymous poster hash: 8ac1b...8e4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Helt vanlig dette. Forrige fredag hadde vi karneval i min bhg, 4 barn ville ikke ha kostyme på om morgenen, men etterhvert kom de og sa de ville ha det på. Sånn er det hvert år. Anonymous poster hash: 90279...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå