Gå til innhold

Når barnet ditt har omgangssyken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er det "vanlig" at de kaster opp?

Min kastet opp for første gang 7.30 og ligger nå på sofaen...jeg sitter liksom bare og venter på runde 2...en time siden sist. Trodde det gikk slag i slag når de hadde spysjuka

Anonymous poster hash: ce435...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan variere veldig fra gang til gang. Jenta mi hadde omgangssyken sist uke og denne gangen var det ikke så veldig ille. Hun kastet opp tre ganger og var i god form innimellom. God bedring!

Skrevet

Min erfaring er at det varierer veldig. De kan kaste opp 6 timer i løpet av en time, eller det kan gå 12 timer uten noe så kommer det en runde til.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Minste spydde 6 ganger, mellomste 3 og eldste bare 1. Så veldig forskjellig!

Skrevet

Barnet mitt har aldri hatt omgangssyke (7 år). Så det vet jeg ikke !

Anonymous poster hash: 38e49...bf1
Skrevet

Hun sto opp og var klar for barnehagen. Ville først ligge på sofaen og kose litt. Plutselig sto vulkanen i taket...hehe...Nå ligger hun på sofaen under et teppe og ser på barne tv

Anonymous poster hash: ce435...d12

Skrevet

Min har pleid å kaste opp 3-5 ganger i løpet av 3-6 timer. Etter det kun diaré.

Anonymous poster hash: 43d90...122

Skrevet

Relevant

Anonymous poster hash: b80c5...d3b

Skrevet

Ikke mitt heller (5 år)  men nå var det vel ikke til oss hun henvendte seg eller da!!! Les overskriften en gang til du. 

Anonymous poster hash: 11301...c04

Skrevet

3 gang på en time ( midt på natta selvfølgelig), så 16 timers pause, og en gang til.

Vår pågående og første runde

Anonymous poster hash: 25e10...81e
Skrevet

Hun har hatt det 2 ganger og begge gangene kastet hun opp 1 gang. Men hadde mye diare.

Anonymous poster hash: 778a0...cae

Skrevet

Min har det for første gong i dag (1,5 år) han spydde 3 gongar i 6-7 tida, sovna i halv-nitida, sov to timar, vakna og har fått diare istaden. 3 bleier på rappen...men tenkjer at små barn kan bli ferdig med omgansjuka etter ein omgong om ein er heldige :-) God betring!

Skrevet

Jeg har opplevd alt fra 33 ganger (!!!) på 9 timer for så å være helt frisk til oppkast 3 ganger på en halvtime - pause på 2 døgn - så påan igjen - pause på 2 døgn osv. her varierer det fra unge til unge samt type virus.

Skrevet

Jeg sitter nå med min datter på 5 år ved min side som sover akkurat nå.. Hun spydde i bhg i 10.30 tiden og ikke spydd siden.. Hun er blek, kald og slapp. Så håper det blir med den ene gangen. Ikke hatt det på ett par-tre år nå men da hadde vi det slik at hun kastet opp hvert 15-30 min gjennom 12 timer... Vet det går kraftige saker nå med spying i flere dager!! Håpe hun blir bedre.. Sover godt nå iallefall.., god bedring til dere andre med syke små.

Anonymous poster hash: 5e336...540

Skrevet

Det har variert litt etter hvor hardt rammet de er.

Ofte har jeg erfart at når de har tømt seg så kommer det sjeldnere. Men så fyller de litt ukritisk på og da kan det starte igjen.

Har hatt omgangssjuka der jeg ikke nådde tilbake i min egen seng før de kastet opp igjen. Ga opp forsøket etter 3-4 ganger.

At han kastet opp 20 ganger den kvelden og natta er ikke å overdrive. Det ga seg og ble bare noen få ganger de neste to dagene, før det kom bak i noen dager til.

Som regel så føler jeg det kommer 1-3 ganger litt på rappen. Så blir det roligere og kan komme mer etter mat eller drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...